• Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej
    Är 71:a med önskan att få ett syskon till vår dotter född 2012.
    Åldern är ju lite emot en nuförtiden men än finns hopp om att lyckas. Vill du som jag hitta andra i samma ålder att dela längtan och väntan på ett plus så haka på här!
    Jag fick ett MA i mars och försöker nu igen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-26 15:29
    www.familjeliv.se/forum/thread/74051058-prese...

www.familjeliv.se/forum/thread/74051033-bim-l...

Här är länkarna till både BIM-lista och presentationstråd så nu är det bara att fylla i allt eftersom, om man vill.

• Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)
  • Ripasso

Ang behandling, så kollade en gynekolog hur det såg ut med äggstockar och så. Sen så har jag ätit Primolut-Nor i 10 dagar och på 5:e mensdagen, imorgon, ska jag börja med Pergotime. Ultraljud är inbokat nästa vecka för att se om det blivit några äggblåsor. Sen om allt ser bra ut så är det insemination nån vecka senare.

• Jamtlandstaus
    Freje skrev 2014-08-20 09:43:57 följande:

Hej tjejer,
    kunde ju inte hålla mig utan testade imorse. Visade sig att känslan i kroppen stämde. Jag är gravid! Nu hoppas jag att lilla fröt vill stanna den här gången. Just nu känns det overkligt.

Men GRATTIS, fantastiskt!!

2-3 veckor, då är du längre gången än du trodde, för visst hade du BIM på lördag?
  • Jamtlandstaus
    Ripasso skrev 2014-08-20 12:13:28 följande:

Ang behandling, så kollade en gynekolog hur det såg ut med äggstockar och så. Sen så har jag ätit Primolut-Nor i 10 dagar och på 5:e mensdagen, imorgon, ska jag börja med Pergotime. Ultraljud är inbokat nästa vecka för att se om det blivit några äggblåsor. Sen om allt ser bra ut så är det insemination nån vecka senare.

Så du fick igång mensen med medicinsk hjälp, varför hade den upphört? Håller tummarna för att det växer till sig fina äggblåsor!!

Härligt att höra att det finns de som fortfarande hjälper fast man är över 40!

Har de gett dig några bedömningar av chanserna?
  • Jamtlandstaus
    lilla mamsen skrev 2014-08-20 10:20:13 följande:

Här kommer en till som vill hänga med i tråden! smile1.gif Fyller 40 nu i höst och har 4 barn sedan tidigare förhållande. Den äldsta är 18 och de yngsta är 11.

Har sedan en tid tillbaka ett nytt förhållande med en äldre man och vi önskar nu att få ett kärleksbarn tillsammans. Vi har försökt sedan i maj utan resultat. Men vi kämpar på. Roligt att få följa med er oxå i vår väntan o längtan ! smile1.gif

En femte, då har du vanan inne Mysigt med sladdis!
  • lamiette

GRATTIS Freje!!! Vad roligt med ett plus i tråden! Håller tummarna att det lilla livet stannar och att vi får fler plus i tråden .

• Ripasso
    Jamtlandstaus skrev 2014-08-20 12:41:17 följande:
    Så du fick igång mensen med medicinsk hjälp, varför hade den upphört? Håller tummarna för att det växer till sig fina äggblåsor!!

Härligt att höra att det finns de som fortfarande hjälper fast man är över 40!

Har de gett dig några bedömningar av chanserna?

Ja, det gick bra förra gången med sonen, som nu är 20 år. Har aldrig fått nån diagnos på varför jag inte har nån menstruation trots att jag gjort massor av undersökningar på Karolinska.

Jag har inte fått nån bedömning på chanserna, men i o m att jag lyckats blir gravid 2 av 3 gånger (med hjälp av hormonbehandlingar) så kanske det går bra denna gång också. Vi får se.
  • Freje

Tack allihop för gratulationer. Känns overkligt, men fantastiskt kul. Vi har försökt aktivt sen i januari, fick ju ett MA i april. Så äntligen!

• Freje
    Jamtlandstaus skrev 2014-08-20 12:31:03 följande:
    Men GRATTIS, fantastiskt!!

2-3 veckor, då är du längre gången än du trodde, för visst hade du BIM på lördag?
    Japp, BIM på lördag. Men jag har ju lång cykel ca 35-36 dagar och lång lutealfas (18 dagar). Så jag plussade på ÄL+15.Glad
  • LinneaSvea

Roligt Ripasso, då får vi följas åt jag ska också kolla äggblåsor nästa fredag. Men jag får tyvärr inte köra Pergo denna månaden för jag har ätit det för länge i sträck och måste ha en paus. Men nästa månad tror jag jag ska köra igen.

Denna månaden testar jag angus castus i stället och hoppas ändå att jag ska ha någon stackars äggblåsa. Fast det har jag ju å andra sidan haft i snart ett år utan att det tagit sig Vi har som sagt försökt i ett år utan plus så det börjar kännas som om hoppet är ute men vill så gärna så vi ska försöka lite till.

Denna månaden kör jag gluten- och helt mjölkfritt och inget kaffe eller vin. Allt för att hjälpa äggblåsan att växa till sig

Hur många tabl Pergo tar du? Den andra medicinen är det för att få igång mensen? Har du tagit andra prover typ AMH? Skönt med ett ställe som är villiga att hjälpa till. Här i Göteborg är det jättesvårt att hitta någon.

Då håller vi tummarna för oss alla och till dig också Freje så att allt går vägen!

Ha en bra dag!

• Jamtlandstaus
    Freje skrev 2014-08-20 13:28:50 följande:
    Japp, BIM på lördag. Men jag har ju lång cykel ca 35-36 dagar och lång lutealfas (18 dagar). Så jag plussade på ÄL+15.Glad
    Men ägget ska ju hinna fästa oxå...? Kanske är tvillingar
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)