• Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej
    Är 71:a med önskan att få ett syskon till vår dotter född 2012.
    Åldern är ju lite emot en nuförtiden men än finns hopp om att lyckas. Vill du som jag hitta andra i samma ålder att dela längtan och väntan på ett plus så haka på här!
    Jag fick ett MA i mars och försöker nu igen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-26 15:29
    www.familjeliv.se/forum/thread/74051058-prese...

www.familjeliv.se/forum/thread/74051033-bim-l...

Här är länkarna till både BIM-lista och presentationstråd så nu är det bara att fylla i allt eftersom, om man vill.

• Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)
  • Jamtlandstaus
    PoL skrev 2014-08-21 13:26:20 följande:

Hej! Hoppar med här om jag får, vad kul med en så aktiv tråd smile1.gif jag är gravid i v34 med mitt tredje barn, hinner precis fylla 41 innan bebisen föds. Är ensamstående (självvalt) och har en 7-åring samt en 2-åring redan smile1.gif

Vad kul med en liten bebis!!

Jag fick min dotter vid 41 års ålder. Tänk vad ungt det låter idag när jag nu som 43åring försöker skapa syskon

Har du alla barnen på heltid oxå? Jag kan tycka att det är mycket med en två-åring

Börjar det bli tungt, bara sex veckor kvar för dig?
  • PoL
    Jamtlandstaus skrev 2014-08-21 15:05:17 följande:
    Vad kul med en liten bebis!! smile1.gif

Jag fick min dotter vid 41 års ålder. Tänk vad ungt det låter idag när jag nu som 43åring försöker skapa syskon smile2.gif

Har du alla barnen på heltid oxå? Jag kan tycka att det är mycket med en två-åring smile2.gif

Börjar det bli tungt, bara sex veckor kvar för dig?
    Jättemysigt!

Hihi härligt att 41 låter ungt

Den äldsta är hos pappan varannan helg, annars är barnen med mig <3

Puh, ja nu börjar det bli tungt... Känner mig som en smidig gasell NOT men det är magiskt att vara gravid så jag ämnar njuta de sista 5 veckorna!
  • Anonym (Sofia)

Tack för ert stöd, känns bra. Vi får väl se hur det blir. Följer era diskussioner med intresse.

• CinnamonGirl

Här väntas ägglossning (är på dag 16 nu), och vi "myser" på.

Kör med Clearblues fertilitetsmonitor och har haft 2 markeringar i sedan i måndags. Har nån av er erfarenhet av deras monitor?

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Jamtlandstaus
    CinnamonGirl skrev 2014-08-21 19:26:14 följande:

Här väntas ägglossning (är på dag 16 nu), och vi "myser" på.

Kör med Clearblues fertilitetsmonitor och har haft 2 markeringar i sedan i måndags. Har nån av er erfarenhet av deras monitor?

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva... smile5.gif
    Jag använder monitorn. Vad menar du med två markeringar?
  • Anonym (Sparvöga)

Grattis Freje till att du är gravid- jätteroligt!! Hoppas allt kommer gå fint! Och PoL, hoppas du får en fin sista grav tid!! Ja vad lustigt det är med ålder, håller med jämtlandstaus om att 41 (o även 42) låter jätteungt! Tänk om man var så ung.. (lite uppmuntran till er 41 o 42 åringar :))
    Men ett eller två år till kan inte göra så stor skillnad intalar jag mig... Pratade med en underbar bm vän idag som peppar mig så och som sa ang riskerna för kromosomfel: "tänk istället att det är 96% chans att du får ett friskt barn".

Önskar er en fin fredag!

• Anonym (Mini)

Tack för alla svar! Jag tror jag behöver är mer ha koll på att pricka in dagen för äl. Rätt mycket känningar när det är på g men vet inte exakt om den precis varit el är på gång. Lusten runt äl är det inge fel på heller

Äl test skulle behövas tror jag Tips på bra sådana?

Sparvöga känner igen dina tankar. Har funderat mycket vad folk ska tycka/tänka. Låter positivt ingen varit negativ! Tror det är därför det inte har planerats på allvar här riktigt tidigare. Men nu köör vi

Fördelen med barn sent är att jag iaf är mycket mognare och betydligt bättre mamma än när jag fick dottern, 24 år. Sen rätt karl oxå naturligtvis Kan inte komma på någon nackdel förutom riskerna. Vi orkar med bebis fast vi båda är 40 +

Håller tummarna Jämtlandstatus hur går det?

• lamiette

Åh, jag har inte läst på några dagar, men tråden får mig att känna som om det fortfarande finns hopp . Det är inspirerade att höra alla som faktiskt fått barn i lite högre ålder! Jag håller tummarna för att det funkar för oss också. 
    Dessvärre blir det inte denna månaden för mig iaf. Mannen ska bort nästa vecka (över ÄL) så om jag inte helt plötsligt har en väldigt kort eller väldigt lång cykel är det kört denna gång. 

Ha en superfin fredag allihop!

• Anonym
    Jamtlandstaus skrev 2014-08-21 21:03:59 följande:
    Jag använder monitorn. Vad menar du med två markeringar?
    Den visar max tre markeringar; 1 = inte fertil, 2 = "på gång", 3 = högfertil.
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)