• Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej
    Är 71:a med önskan att få ett syskon till vår dotter född 2012.
    Åldern är ju lite emot en nuförtiden men än finns hopp om att lyckas. Vill du som jag hitta andra i samma ålder att dela längtan och väntan på ett plus så haka på här!
    Jag fick ett MA i mars och försöker nu igen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-26 15:29
    www.familjeliv.se/forum/thread/74051058-prese...

www.familjeliv.se/forum/thread/74051033-bim-l...

Här är länkarna till både BIM-lista och presentationstråd så nu är det bara att fylla i allt eftersom, om man vill.

• Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)
  • Helenisen

Hej, hoppar in här med :) skriver på padda så texten blir hopklumpad - ledsen för det. Är 39, fyller 40 om en vecka, har ett barn på snart 14 år, alltid velat ha mer än ett barn, men inte hittat nån att "skaffa" med då jag och pappan separerade när dottern var dryga året. Senaste åren hade jag gett upp tanken då det kändes kört tidsmässigt - vill ha en pappa att ha barnet med -inte köra hela racet ensam igen osv Men nu har jag en sambo :) han är några år yngre än mig, har inga barn-men vill gärna ha. Från början var jag skeptisk, då jag slagit barntankarna åt sidan, började tvivla på om jag skulle orka allt igen osv, men längtan fanns ju egentligen kvar, så nu är vi inne på andra försöket :) Har BIM ca 2/9, igår var jag övertygad om att jag var gravid pga av alla symtom, men idag fick jag en svagt rosa spotting - vilket brukar innebära mens ca 2-4 dagar senare, så det var nog bara PMS... :( Börjar känna mig stressad över tiden, men tröstar mig emellanåt med att mamma fick mig när hon var 40, lillebror när hon var 45,5. (Utan "hjälp" *s* )Har även en halvbror som är 19 år äldre än mig med, så hoppas jag ärvt lite av mamma :)

• weeme
    Men så konstigt jag måste ha klickat i anonym av misstag i går, jag är denna filuren;
    Anonym skrev 2014-08-29 11:57:52 följande:

Jag hoppar på... Fick MA/ ofostrigt gravid i tio veckor som tog slut för tre veckor sedan, nu ska vi försöka igen. Känns som  om hoppet är ute vid 44 men vill så gärna få ett syskon. Hoppas du får en fin äggblåsa och att allt ordnar sig denna månaden Linneasvea!

• Sawgni

Hej, hänger på er jag med ???? fyller strax 40, två killar sen tidigare på 14 och 9. Vill nu gärna ha en till min med min barnlöse sambo, jag har tvekat många år så förbaskade skit om åldern jävlas med mig nu! Har inte haft problem att bli gravid tidigare och har absolut ingen koll på ägglossningar med mera... Har regelbunden mens och massa sex, det får räcka tycker jag ????

• Sawgni

Och direkt fick jag lära mig att ipadens smileysar blev till frågetecken... :)

• Helenan

Så skönt att läsa att det finns fler över 40 som längtar och önskar. Jag skulle så gärna vilja ha ett eller ett par barn till trots att jag är 41. Vi har tre barn sedan tidigare och de är 10, 12 och 15 år. Jag har lite försiktigt nämnt min önskan för ett par vänner och de bara skakar på huvudet och tycker att jag måste vara sjuk som vill ha barn nu när livet börjar bli ganska enkelt (jämfört med vaknätter och dagissjukor och allt annat med små barn). Men längtan är en sak och förnuft en annan...

Nu har jag börjat må så illa sedan några dagar tillbaka och jag skulle kunna äta en hel häst. Vi var ute och åt igår och jag brukar sällan orka äta upp maten på restauranger. Men nu kastade jag i mig allt och jag hade lust att slicka av tallriken för det var så gott och inte var jag särskilt mätt heller. Vid mina tidigare graviditeter (3 barn och 2 missfall) har jag börjat må illa kanske en veckan innan BIM, men det här var ännu tidigare. Det är för tidigt att ta grav-test fortfarande och nu börjar jag tänka att jag kanske är allvarligt sjuk istället. Dödlig cancer känns som ett rimligt alternativ (nej då, jag har inte alls livlig fantasi!) men jag vågar inte ringa vårdcentralen för de kommer att tycka att jag är helt galen.
    Dessutom är jag så trött (typiskt cancer- och graviditetssymptom) och idag råkade jag somna sittande på en stol vid matbordet. Jag vågar inte hoppas och jag kommer att känna mig sååå DUM när min mens kommer för att jag ens inbillade mig att jag var gravid. Nog är det märkligt att man kan få en massa underliga graviditetssymptom bara för att man så gärna gärna vill vara gravid. :-/

Jag ska i alla fall följa den här tråden med intresse. Lycka till allihop och grattis till Freje.

• PoL

Välkomna ni som är nya!

Håller tummarna hårt för efterlängtade plus!

• Feona

Godmorgon tjejer, jag tror att vi lyckades få till det bra denna månaden!

Fick precis ett fint plus på stickan imorse :)

Har varit vaken sedan tre inatt och känt illamående och brännande/ömma bröst, men jag har ju haft mensvärk (kändes som riktig mensvärk) i snart veckor så ni hade rätt om att det va tidiga graviditetssymtom.

Känns så overkligt, nu har vi haft syskonförsök i över 2,5 år inkl flertalet ivf och FET och så kommer det på en såhär naturligt när man minst anar och tror det. Fyller 43 i höst.

Hoppas nu att detta går hela vägen, har en MA bakom mig men det svåraste för oss har varit att få ägget att fästa, vid ivf har jag fått fina och flera ägg.

Kram och välkomna alla nya

• Sawgni

Grattis! Fantastiskt kul för er och dessutom inger du ju massa hopp för oss andra ;) tack för att jag som "helny" både på familjeliv samt inom försök till bebistillverkning får vara med er :) blev så glad för er skull! Kram

• Helenisen
    Feona skrev 2014-08-31 08:34:34 följande:
    Godmorgon tjejer, jag tror att vi lyckades få till det bra denna månaden! Fick precis ett fint plus på stickan imorse :) Har varit vaken sedan tre inatt och känt illamående och brännande/ömma bröst, men jag har ju haft mensvärk (kändes som riktig mensvärk) i snart veckor så ni hade rätt om att det va tidiga graviditetssymtom. Känns så overkligt, nu har vi haft syskonförsök i över 2,5 år inkl flertalet ivf och FET och så kommer det på en såhär naturligt när man minst anar och tror det. Fyller 43 i höst. Hoppas nu att detta går hela vägen, har en MA bakom mig men det svåraste för oss har varit att få ägget att fästa, vid ivf har jag fått fina och flera ägg. Kram och välkomna alla nya

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)