• Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej
    Är 71:a med önskan att få ett syskon till vår dotter född 2012.
    Åldern är ju lite emot en nuförtiden men än finns hopp om att lyckas. Vill du som jag hitta andra i samma ålder att dela längtan och väntan på ett plus så haka på här!
    Jag fick ett MA i mars och försöker nu igen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-26 15:29
    www.familjeliv.se/forum/thread/74051058-prese...

www.familjeliv.se/forum/thread/74051033-bim-l...

Här är länkarna till både BIM-lista och presentationstråd så nu är det bara att fylla i allt eftersom, om man vill.

• Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)
  • Jamtlandstaus
    Anonym skrev 2014-08-31 12:51:16 följande:
    Testar du en eller två gånger per dag? Jag testar en gång men det är få gånger jag fått kraftigt utslag (två starka streck) det senaste året. Alla GYN sa att det inte betyder något för det har varit ÄL ändå bara det visar högre någon dag, men nu tvivlar jag då jag med en gång blev gravid då jag tog ovitrelle i våras. Nu har jag funderat ännu mer och är säker på att jag inte lossar... Buhu! Kan det ändå vara så att du haft ÄL men inte prickat peaken? Om den nu är kort som jag läst på att den kan vara...

Pepp!
    Vad är ovitrelle?
  • Jamtlandstaus
    weeme skrev 2014-08-31 12:45:47 följande:

Men nu är jag anonym igen?! Är det så att jag aktivt måste välja att inte visas som anonym i vissa trådar? Är inte så haj på FL. Det är alltså jag som skrev ovanstående. Vet inte hur man korrigerar inlägg heller, eller om man ens kan det?

Hur använder du albyl minor, varje dag?
  • Feona

Hej igen, det är jag Feona som råkade bli anonym i inlägg 126!

Jag tar 1/4 dels tablett var morgon med vatten . Började i juli så det är första hela cykeln jag testat detta. Jag har läst att några tar det efter ÄL endast men jag råkade oxå läsa att någon tog det hela cykeln. Ville testa och Nu måste jag finna ut när/hur jag skall sluta:/

Tack igen för alla fina gratulationer, det känns fortfarande overkligt men jag blir påmind hela tiden då brösten blir ömmare och molande värken i magen envisas att stanna kvar. Men jag tänker inte klaga för jag tar gärna det och mycket annat så länge allt går bra.

Jamtlandstaus skrev 2014-08-31 17:49:20 följande:

Hur använder du albyl minor, varje dag?

• Freje

Grattis Feona till plusset! Va kul att det var rätt typ av "smärtor" Flört.

Å välkomna alla ni nya!

• Jamtlandstaus

Hihi, lite förvirrande med er "anonyma"

Jag har för mig att jag provade 1/4 aspirin per dag månaden när jag blev gravid med dottern 2011 å tänkte att kanske det kan hjälpa igen... Kommer dock inte ihåg hur jag åt det då, men då har du ätit hela cykeln o fortsätter fortfarande alltså

• Sawgni

Jag ger metoden "ha sex varje, ibland varann dag" en tid, tur att jag och sambon bägge har svårt att vara utan så vi borde ju pricka nån ägglossning om jag nu har nån... Jag var så blond och blåögd att jag trodde man hade det om man hade regelbunden mens, men så är det alltså inte? Inte ett dugg insatt i det här märker jag ... :/ kanske får läsa på om diverse ägglossningsstimulerande medel om inget händer. Men det kan säkert nu hjälpa mig med, här verkar ni ha koll :D

• Feona

Ja precis, detta va första gången jag provade det och jag började vid mens, cd1.

Läste någonstans att det även kunde hjälpa till äggblåsan på något sätt och efter tre år utan någon vidare framgång kände jag att jag inte hade något att förlora.

Jag har läst att många börjar runt ÄL tror jag och tar 1/3 dels tablett men jag valde 1/4 dels tablett istället då det känns bättre för mig.

Tar den var morgon med övriga vitaminerna:) och det verkade fungera!!! PS har även druckit tomatjuice ett glas senaste 5 veckorna så dom två sakerna är väl det nya för denna cykeln när plusset kom.

Hoppas du fick rulla runt ordentligt i sänghalmen ;)

Jamtlandstaus skrev 2014-08-31 20:18:22 följande:

Hihi, lite förvirrande med er "anonyma"

Jag har för mig att jag provade 1/4 aspirin per dag månaden när jag blev gravid med dottern 2011 å tänkte att kanske det kan hjälpa igen... Kommer dock inte ihåg hur jag åt det då, men då har du ätit hela cykeln o fortsätter fortfarande alltså

• Anonym

Det låter som en riktigt bra början, håller tummarna nu!

Sawgni skrev 2014-08-31 20:46:02 följande:

Jag ger metoden "ha sex varje, ibland varann dag" en tid, tur att jag och sambon bägge har svårt att vara utan så vi borde ju pricka nån ägglossning om jag nu har nån... Jag var så blond och blåögd att jag trodde man hade det om man hade regelbunden mens, men så är det alltså inte? Inte ett dugg insatt i det här märker jag ... :/ kanske får läsa på om diverse ägglossningsstimulerande medel om inget händer. Men det kan säkert nu hjälpa mig med, här verkar ni ha koll :D

• weeme
    Jamtlandstaus skrev 2014-08-31 17:46:19 följande:
    Vad är ovitrelle?

en spruta som gör att det mogna (eller omogna vet ej) ägget lossar. Jag har regelbunden mens men kortare cykel än när jag var ung, 14 dagar mellan mens och "ÄL" men sedan efter ÄL får jag snabbt mens som är mycket lite och kort. Jag har haft cystor i äggstockarna flera gånger när de kollat, nu fick jag förklaringen att de cystorna är ej lossade blåsor som fortsatt växa men ej lossat. (eller spruckit eller vad man nu säger). Vilket då gav mig iden att mina skräpiga ägg mognar till men ej lossar. Då är det ju inte pergotime jag skulle behöva utan ovitrelle som gör att de inte blir cystor utan släpper...

Ps. Här är det inte padda eller mobil som gäller utan antika varianten, men min dator släpper iväg mina meddelanden som anonym om jag inte väljerDrömmeri denna tråden. Har inte hänt annars (fast jag skriver inte så mycket på FL).
  • lamiette

Grattis Feona!! Vad roligt att det har kommit några plus i tråden . Jag håller tummarna att vi andra också kommer efter.

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)