• Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej
    Är 71:a med önskan att få ett syskon till vår dotter född 2012.
    Åldern är ju lite emot en nuförtiden men än finns hopp om att lyckas. Vill du som jag hitta andra i samma ålder att dela längtan och väntan på ett plus så haka på här!
    Jag fick ett MA i mars och försöker nu igen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-26 15:29
    www.familjeliv.se/forum/thread/74051058-prese...

www.familjeliv.se/forum/thread/74051033-bim-l...

Här är länkarna till både BIM-lista och presentationstråd så nu är det bara att fylla i allt eftersom, om man vill.

• Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)
  • weeme
    Jamtlandstaus skrev 2014-09-05 16:19:26 följande:

Jag har nu fått kontakt med supporten och de meddelar att det är det nya sättet nu att skriva inlägg...Foten i munnen och inte någon inställning jag gjort.

Jag gav feedbacken att de borde tänka om på det så att default åtminstone sätts till att om man inte väljer något som skall de bli icke anonymt.
    Kanske bra om fler tycker till!
    Det var svårt att hitta supporten men när jag gick in i gamla sajten så hittade jag det längst ner. Valde där Info&Support och sedan Övrig support.

Så tillsvidare behöver vi vara noga när vi sitter vid en dator och är i nya sajten för i den gamla versionen som sagt så funkar det som vanligt...

Men så korkat av dem, hur tänkte de då?! Jag får anstränga mig och klaga jag med, en annan dag.
    *åssa var det klicket* (weeme)

Jo, jag beställer från testlagret. Erbjudanden då och då, toppen!
  • Nr 3 på G

Hur knäpp är man när man längtar efter att känna ett vagt illamående och behöva gå upp och kissa mitt i natten men det är precis vad jag gör nu Tungan ute

• Sawgni

Jag fick mensen mycket punktligt igår :( drack vin och hade en kul kväll, men hade ju helst vilja vara med barn och nykter så klart! Min cykel är ca 26 dagar, ganska kort känns det som, så BIM igen slutet av sep

• Nr 3 på G

Min pendlar men runt 26 oftast :)

Sawgni skrev 2014-09-06 10:00:23 följande:
    Blev fel, 24 dagar menade jag, nån mer med kort cykel?
  • Feona

Godmorgon tjejer

Håller tummarna nu då några av er är mellan ÄL och BIM, tycker tråden är värd några fina plus nu :)

Läser oxå och några nyligen fått haft mens så nya friska tag till er. Jag brukade oxå passa på att ta ett glas rött om mensen dök upp.

Jag köpte mina test från testlagret, men hade svårt att tyda exakt när ÄL sker. Men efter några månader fick jag bättre kläm på stegringen och peak dagarna. Senaste halvåret köpte jag clearblue med dubbelindikator som gav mig exakt dagar.

Nu skall jag gå ut och plantera en häck i trädgården, kram

• Nr 3 på G

Har aldrig använt mig av ÄL-test utan känner ganska bra nätr det är dax men brukar föröska få till varannan dag med mys från dag 8-16 ungefär för säkerhets skull ;)

• Anonym (thea)

ja visst är det störande när gamla gravidetskalendern dyker upp jag fick bort det men minns inte hur utan jag googlade mig fram...helt knäppt att man ska måsta göra det..nästa gång kommer jag inte kryssa i den på en gång :-/

jag äter munkpeppar och får sjukt tydliga ÄL och tidigt ...redan veckan efter mens... så tur jag kände av det för annars hade jag aldrig börjat kolla med stickor så tidigt..Nu en vecka senare har jag molvärk och tänkte att jag kanske har två ÄL igen vilket jag haft en månad (inte bra alltså) men stickan visade inget..aja bara vänta och se...

stor kram till alla som fått mens...det är nog jobbigt med mens annars men nu är det ju extra....

i alla fall så kollar jag inte med flera ÄL stickor jag kollar med en för att se omdet är på G..skulle göra mig stressad att kolla flera och kanske inse att jag missat toppen...vi har sex så ofta ändå bra bara att ha ett hum dom veckor vi är ifrån varandra (är särbos i nuläget) så vi kan långluncha

• Jamtlandstaus

Låååångt kvar till BIM Har varit förkyld denna veckan o då haft bitter smak i munnen, lite tungt att andas, vita flytningar, känner mig varm...ja så ni förstår ju vad man osökt hoppas på... Å det är ju oxå symtom på förkylning...arghh

Nåja, lever som ogravid tills annat bevisats. Håller mig borta från gravtest innan BIM riskerar annars låsa mig tror jag, veta får man ju ändå :-/

Har nu fått återbesökstid för att kolla cystan, hoppas dom hittar något annat trevligt i stället!

Använder CB-monitorn o hade ju ÄL redan dag 10-11 så väntan på BIM är lång!

• Jamtlandstaus
    Anonym (Mira) skrev 2014-09-05 22:05:28 följande:
    Då har du ju i alla fall nedräkningGlad även om det kan vara allt från onsdag till och med nästa söndag och det känns ju ganska långt..

Vart köper ni era tester ifrån? Förra gången det var aktuellt så tror jag jag köpte ÄL-test från billigatester.se (?) och gravtest köpte jag CB på Apoteket.

I dag tog jag mig ett glas vin. Hoppas det blir sista glaset på ett bra tag... (tja det kan det ju bli även om jag inte blir gravid om jag bestämmer mig för det). Köpte en brieost häromdagen. Var nog flera år sedan jag åt det fast jag tycker väldigt mycket om det (bättre än godis och sådant). Brukar alltid bli sugen på dessertostar då jag blivit gravid och inte kan äta det. Sedan då jag ätit halva osten kom jag på att listeria väl har en inkubationstid på upp till tre veckor och då borde det ju vara så att man ska undvika sådant även tre veckor innan man blir gravid, fast det kanske är för långsökt...

Trevlig fredagkväll!
    Många av dagens brieostar är pastöriserade, har du kollat den du åt? Kanske var den det å då är det superlungt!

Risk för Listeria är ju liten ändå, så mest troligt är det lugnt ändå.
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)