• Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej
    Är 71:a med önskan att få ett syskon till vår dotter född 2012.
    Åldern är ju lite emot en nuförtiden men än finns hopp om att lyckas. Vill du som jag hitta andra i samma ålder att dela längtan och väntan på ett plus så haka på här!
    Jag fick ett MA i mars och försöker nu igen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-26 15:29
    www.familjeliv.se/forum/thread/74051058-prese...

www.familjeliv.se/forum/thread/74051033-bim-l...

Här är länkarna till både BIM-lista och presentationstråd så nu är det bara att fylla i allt eftersom, om man vill.

• Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)
  • Freje

Va härligt att den här tråden är så levande. Glad

De senaste dagarana har jag upplevt att när jag t ex suttit på toaletten och reser mig upp så hugger det till ungefär ovanför blygbenet, lite till höger. Det släpper sen på en gång. Någon som upplevt något liknande? Är i vecka 7 nu och förra graviditetn avstannade just i vecka 7. Häromnatten drömde jag att jag fick missfall. Kunde inte somna om sen.

LinneaSvea. En gång kan ju räcka Flört.  Själv lyckades vi bara få till det två ggr (ÄL-4 och på ÄL dagen) och det tog sig ju ändå

• BackinBlack

Kikar in lite nyfiket sådär. Född -73 och har tre barn - 2006, 2008 0ch 2012 - men känner mig på ngt sätt inte "klar" än. Frågan är uppe här hemma...

• Anonym
    BackinBlack skrev 2014-09-03 15:08:29 följande:

Kikar in lite nyfiket sådär. Född -73 och har tre barn - 2006, 2008 0ch 2012 - men känner mig på ngt sätt inte "klar" än. Frågan är uppe här hemma...

Välkommen! Här har du kommit till rätt gäng! Vi är inte klara än någon av oss heller!
  • Anonym
    Freje skrev 2014-09-03 10:44:20 följande:

Va härligt att den här tråden är så levande. Glad

De senaste dagarana har jag upplevt att när jag t ex suttit på toaletten och reser mig upp så hugger det till ungefär ovanför blygbenet, lite till höger. Det släpper sen på en gång. Någon som upplevt något liknande? Är i vecka 7 nu och förra graviditetn avstannade just i vecka 7. Häromnatten drömde jag att jag fick missfall. Kunde inte somna om sen.

LinneaSvea. En gång kan ju räcka Flört.  Själv lyckades vi bara få till det två ggr (ÄL-4 och på ÄL dagen) och det tog sig ju ändå

Jag vill minnas att jag hade just så med dottern (f -12) och hon är färdigbakad plus 2år
    Försök att inte oroa dig!
    Kram
  • Helenisen

Hej alla, skriver här med - svamlande, långt inlägg, måste bara få "tänka högt" lite här hos er...BIM igår, men varken mens eller plus. Testade på normalt test, 25-nånting-test i går morse. Sedan i torsdags har jag sanslöst ont i brösten, främst bröstvårtorna, (kom även nån droppe ur dem när jag tryckte lätt), molvärk mest hela tiden, trött som en gris, humöret pendlar....men sen har jag även - äckelvarning- haft lätt ljusrosa/aprikosa spottings sedan i lördags, mest när jag torkar mig, ytterst sällan i övrigt. I vanliga fall brukar jag få spottings några dagar innan mens, fast då "jämnare", för att nästan upphöra dagen innan mens, nu är det som den dagen innan, fast i 4 dagar drygt. Ingen mensvärk heller, bara molvärk som är väldigt lokal precis ovanför "venusberget" eller vad det nu kallas. Hade sex varje dag mellan 14-23 aug, ägglossning ca 17 (äggvita), så har nog inte missat den, men fattar inte vad som händer i min kropp... Låghormonare var jag inte för 14 år sedan, då jag plussade med dottern 5-6 dagar innan BIM, kan man bli låghormonare? Eller så är bara mensjäveln sen på ren jävelskap? :( Köpt ett CB digital med veckoindikator som jag tänkte testa med på fredag, mest pga att jag fyller år (40!) på lördag, så jag vet om jag kan sippa på ett glas, eller hitta på nån ursäkt till vrf jag inte kan, då det känns lite i tidigaste laget att informera nån (annat än sambon då) Idag var jag yr/vimmelkantig, disträ och trögfattad har jag varit i över en vecka nu. Vet inte vad jag ska tro...

• TheElfa

Och idag kom mensen. Exakt 28 dagar efter skrapningen så jag räknar det som punktligt!

Nu vet jag i allafall att kroppen funkar som den ska.

Och bara att se fram emot kommande ÄL.

• Nr 3 på G

Hej allihopa hoppas det är ok att jag hoppar in i er tråd :) jag är född-71 och har 3 barn (födda-07,-09 & -12) men vi kämpar för att få en 4:a, har kämpat i 14 månader nu och lyckats bli gravid 3 gånger men det har slutat med mf (2 i v 10 och 1 i v 6) och en massa komolikationer och sjukhusvistelser mm  men vi har inga större problem med att bli gravida tydligen men däremot så blir det ingen bebis så nu funderar jag på att testa att äta typ barnalbyl eller något liknande för jag har läst att det ska kunna förhindra MF. 
    Just nu hänger jag i luften mitt mellan ÄL och BIM, inga symtom än men hoppet lever och OM mensen inte kommit  till onsdag då klara jag nog inte att låta bli att testa längre (bim den 13:e), var precis ut och beställde hem en massa G-test så jag är förberedd :D

• lamiette

Oj, vad kul att det händer så mycket i tråden . Själv är jag en smula uttråkad i väntan på att mensen ska komma (tis nästa vecka) så jag glädjer mig åt er andra som lyckas få till det (vi missade ÄL denna månaden för mannen var på resande fot). 
    Men bra tips om munkpeppar och tomatjuice. Det ska jag prova! 

• Nr 3 på G

Nu är aspirin inhandlat och idag tar jag första tabletten och hoppas på att jag är gravid så jag inte äter i onödan. Vad ska munkpeppar vara bra för?

• Nr 3 på G
    Fler här inne som har knäppa idéer och tankar om vad som kan påverka en graviditet, vet ju att det inte har nån betydelse egentligen men det känns bättre att vissa saker är på ett visst sätt så nu har jag shoppat för att maximera chanserna för att bli gravid  
    2 stora påsar med tamponger och beställt 20 !?! graviditetstest så nu var det väl 17 oxå om jag inte är gravid så jag inte kommer att behöva dom här sakerna  
    Har även handlat aspirin och börjat ta idag (bara ifall att) men inte lätt att dela i så små bitar som behövs för en lagom dos för dom hade bara 500 mg på apoteket så suttit och försökt dela tabletterna i 8 delar för lagom dagsdos :/ 
    Nu ska jag slå in presenter för äldsta dottern fyller 7 år idag, så svårt att fatta att det är så länge sen, minns varje detalj från dom första dygnen med henne <3 
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)