Inlägg från: TheElfa |Visa alla inlägg
  • TheElfa

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Oj glömde att klicka i att jag inte behövde vara anonym...Jag som vart på Mallorca, och sen gjort en skrapning här...

• TheElfa
    Freje skrev 2014-08-27 14:08:12 följande:

Hej tjejer. Jag hoppas att fler gör mig sällskap med ett plus snart. Nu är det en vecka sen jag plussade, och det börjar sjunka in att vi väntar smått igen. Förutsatt att allt går vägen den här gången. Enligt uträkningar så är jag på vecka 5+2 idag. Symtom hittills är en enorm trötthet och ömma bröst.

Försöker verkligen tänka positivt men en liten oro finns där. Vill inte gå igenom ett missfall igen. Tror inte vi gör fler försök om detta inte går hela vägen.

Nä, bort med dumma tankar. Här och nu är jag gravid och tänker njuta av det. Glad

Håller mina tummar att fler pigga simmare och ägg möts i denna tråd.Flört 

Håller tummar och tår för att allt går bra! Glad
  • TheElfa
    Feona skrev 2014-08-31 08:34:34 följande:

Godmorgon tjejer, jag tror att vi lyckades få till det bra denna månaden!

Fick precis ett fint plus på stickan imorse :)

Har varit vaken sedan tre inatt och känt illamående och brännande/ömma bröst, men jag har ju haft mensvärk (kändes som riktig mensvärk) i snart veckor så ni hade rätt om att det va tidiga graviditetssymtom.

Känns så overkligt, nu har vi haft syskonförsök i över 2,5 år inkl flertalet ivf och FET och så kommer det på en såhär naturligt när man minst anar och tror det. Fyller 43 i höst.

Hoppas nu att detta går hela vägen, har en MA bakom mig men det svåraste för oss har varit att få ägget att fästa, vid ivf har jag fått fina och flera ägg.

Kram och välkomna alla nya

Åååh grattis! Vad roligt!!! Håller tummar och tår för att allt går bra!Solig
  • TheElfa

Och idag kom mensen. Exakt 28 dagar efter skrapningen så jag räknar det som punktligt!

Nu vet jag i allafall att kroppen funkar som den ska.

Och bara att se fram emot kommande ÄL.

• TheElfa

Hmm...Hade ju mens för 2 veckor sen (eller ja, jag blödde lite under 3 dgr), men nu är jag fundersam...
    Ska eg ha ÄL nu, men inga ÄL-symptom (nej jag använder inte stickor), och haft lite mensvärk de senaste 2 dagarna, samt fått lite spänningar i brösten. 
    Eg är det inte läge att bli gravid, och lite smått hoppas jag att det inte är nåt, men jag är fundersam...
    Anledningen till att jag inte vill att det skall ha tagit sig nu är att jag har jobb till 12 Juni och det vill jag inte behöva bryta, så om det kan hålla sig till efter det vore det ju bra...Flört

• TheElfa
    Jamtlandstaus skrev 2014-09-19 12:44:59 följande:

Spännande, barn kommer ju ofta "när det inte passar"
    Har du testat ännu??
    Har testat negativt, men ja vi får se vad som händer framöver...Har ju inte mens förrän om 1 ½ vecka. Kan vara inbillning oxå...Jaja...tids nog får jag nog ett riktigt svar...;)
  • TheElfa

Fick mens i torsdags så där fick jag ju besked...
    Har laddat med munkpeppar och rosenrot nu....Nu jäklar!

• TheElfa

Ska ha ÄL på torsdag ( hmm... ons- fre nån gång), så nu blir det att köra igång ordentligt!!!

• TheElfa
    Nellan02 skrev 2014-10-11 20:36:44 följande:

Ni som är gravida nu . Har man tjocka flytningar nä man väntar barn i nörjan

På graviditeten. Jag minns inte.. jag har då inga ömma bröst , bara haft

Mensvärk. men inte att jag hade ont precis , ah vi får se till veckan om min mens

Kommer

Tja...det kan vara ett symptom att ha tjocka vita flytningar. Det hade jag...
  • TheElfa
    PoL skrev 2014-10-18 02:55:47 följande:
    Hihi tack. Jag mår bra, om än trött! Det var ett planerat snitt denna gång (mitt första) och har varit fritt från komplikationer - så skönt!
    Åååh men grattis! Vad härligt!!!! :)
  • TheElfa
    Nr 3 på G skrev 2014-10-30 09:31:28 följande:

YIIHAAA!!!!! Ett  Plus svagt men tydligt :) så lycklig . Men nu börjar väl oron snart för ett nytt MF men jag ska försöka släppa den och glädjas så länge det varar

Åååååh grattis!!! :DSolig
  • TheElfa
    Nr 3 på G skrev 2014-10-30 14:34:36 följande:

Vissa saker är bara så typiskt...har stått i kö för att börja rida igen och nu ska dom start en ny grupp på samma dag som äldsta dottern rider, perfekt med andra ord men tror inte att jag vågar börja rida nu :( Red ju till jag var i 6 mån med nr 3 men med tanke på alla MF jag har haft så vet jag helt enkelt inte vilket ben jag ska stå på, ena halvan säger att "om bebisen i magen är frisk så är det ingen fara att rida" men andra halvan säger "riskera inget" GAAAHH vet ärligt inte vilket jag ska

Hur tänker ni om träning och graviditet? Vad hade ni gjort?

Oj...jobbigt...Jag själv har oxå häst och jag kommer inte att sluta rida bara för att jag blir gravid, men det är kanske inte läge att börja när man precis blivit gravid. Man använder ju en hel del muskler som är kopplade till undre delen av kroppen
    Men sedan tycker jag absolut att du ska röra på dig! Simma är bra! :)
  • TheElfa

Börjar så smått tro att det inte är någon idé längre....Började försöka bli med barn i Augusti förra året, blev gravid - mf, blev gravid igen - ofostrig graviditet som jag trodde var helt ok från början och upptäckte i v 13 att det inte fanns något foster....
    Och äldre blir jag....
    Vill så gärna få ge min sambo ett barn. Han har inga egna, men jag har 2 sen tidigare (tonåringar nu).  Men attans, jag tror att det är för sent....
    Stressigt som tusan på jobbet med, och ingen lugn och ro hemma heller...det gör ju inte saken bättre...:(
    Och inte blir jag mindre stressad av att jag tror att det inte kommer att lyckas...Skit också...Rynkar på näsan

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)