Inlägg från: Nr 3 på G |Visa alla inlägg
  • Nr 3 på G

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej allihopa hoppas det är ok att jag hoppar in i er tråd :) jag är född-71 och har 3 barn (födda-07,-09 & -12) men vi kämpar för att få en 4:a, har kämpat i 14 månader nu och lyckats bli gravid 3 gånger men det har slutat med mf (2 i v 10 och 1 i v 6) och en massa komolikationer och sjukhusvistelser mm  men vi har inga större problem med att bli gravida tydligen men däremot så blir det ingen bebis så nu funderar jag på att testa att äta typ barnalbyl eller något liknande för jag har läst att det ska kunna förhindra MF. 
    Just nu hänger jag i luften mitt mellan ÄL och BIM, inga symtom än men hoppet lever och OM mensen inte kommit  till onsdag då klara jag nog inte att låta bli att testa längre (bim den 13:e), var precis ut och beställde hem en massa G-test så jag är förberedd :D

• Nr 3 på G

Nu är aspirin inhandlat och idag tar jag första tabletten och hoppas på att jag är gravid så jag inte äter i onödan. Vad ska munkpeppar vara bra för?

• Nr 3 på G
    Fler här inne som har knäppa idéer och tankar om vad som kan påverka en graviditet, vet ju att det inte har nån betydelse egentligen men det känns bättre att vissa saker är på ett visst sätt så nu har jag shoppat för att maximera chanserna för att bli gravid  
    2 stora påsar med tamponger och beställt 20 !?! graviditetstest så nu var det väl 17 oxå om jag inte är gravid så jag inte kommer att behöva dom här sakerna  
    Har även handlat aspirin och börjat ta idag (bara ifall att) men inte lätt att dela i så små bitar som behövs för en lagom dos för dom hade bara 500 mg på apoteket så suttit och försökt dela tabletterna i 8 delar för lagom dagsdos :/ 
    Nu ska jag slå in presenter för äldsta dottern fyller 7 år idag, så svårt att fatta att det är så länge sen, minns varje detalj från dom första dygnen med henne <3 
  • Nr 3 på G

Då var det min tur att missa kryssa i så det var jag som var anonym här ovan med skengraviditeten  :/

• Nr 3 på G
    TheElfa skrev 2014-09-03 21:30:53 följande:

Och idag kom mensen. Exakt 28 dagar efter skrapningen så jag räknar det som punktligt!

Nu vet jag i allafall att kroppen funkar som den ska.

Och bara att se fram emot kommande ÄL.

Vad skönt att den är punktlig och att kroppen verkar fungera :) håller tummarna för nytt plus snart. 
    Jag har haft mens 2 ggr sen sista MF så hoppas jag slipper en 3:e 
  • Nr 3 på G

Hur gör man för att ta bort eller ändra i graviditetskalendern? Mina gamla uppgifter ligger kvar sen graviditeten som slutade med MF och jag kan inte ta bort dom eller starta en ny, inte så kul att bli påmind att jag egentligen skulle varit i v 20 nu :(  

• Nr 3 på G
    Feona skrev 2014-09-04 20:48:44 följande:
    Jag har samma problem med att inte kunna stoppa en tidigare inlagd period. Har inte kunnat klura ut hur man stoppar den heller. Kommer du på det får du gärna dela med dig ;) ibland har jag tänkt likadant med inköp. För ett tag sedan började jag sälja min sons gamla saker då jag inte trodde något mer plus skulle dyka upp men så dök plusset ändå upp till sist, en månad senare.
    Håller tummarna för dig!
    Lovar att dela med mig :) 

Vi gjorde av med alla babysaker efter nr 2 för då var vi "klara" men sen kom ett litet oops bara några månader senare så det är kanske det man ska göra, dax att rensa bland alla babysaker så kommer plusset :D
  • Nr 3 på G

Ytterligare en fördel med "gamla" FL man slipper kryssa ;) Gillar inte alls nya :( funkar dåligt, svårt att hitta mm

• Nr 3 på G

Pendlar mellan hopp och misströstan, varför är det så långt från ÄL till BIM, vill ju bara veta NU så jag kan ladda om mentalt om det behövs och vilken smarting har bestämt att PMS och tidiga gravidtecken ska vara så lika varandra ;)

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)