Inlägg från: Nr 3 på G |Visa alla inlägg
  • Nr 3 på G

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Känns som att ÄL är på ingång, lite molvärk & sugen på det mesta synd bara att maken jobbar 14-02 idag och imorgon sen 2 nätter efter det Obestämd

• Nr 3 på G

Blev nyss jättedeppig efter att ha läst i en bok att om man redan har haft 3 MF så är risken för ett till 50% Gråter känns bara hopplöst just nu vill ju ha en bebis till NU!!!! 
    Känns som att den här månaden är hopplös eftersom maken jobbar som han gör den här veckan när jag har ÄL + att mina föräldrar är här hela veckan men får se om vi hinner snika till oss en snabbis nånstans

• Nr 3 på G
    Sparven88 skrev 2014-09-16 07:34:58 följande:
    Hej!
    Det var jag som skrev i den här tråden precis i början, då den startat. Jag tycker ni är fantastiska som vågar stå emot alla dumma kommentarer om att det finns ett bäst före datum på att skaffa barn! Min mamma var ju som jag skrev tidigare, 41 och min syster blev tokig när hon fick höra att mamma var gravid "i den åldern". Här sitter jag nu, 26 år senare ;)
    Jag följer era inlägg varje dag! Jag hoppas också på att snart få höra om era plus!
    Sambon och jag jagar också efter ett plus, och jag hoppas alla plussen kommer inom en snar framtid!
    Kram =)
    Tack! Önskar oss alla en massa plus oavsett ålder. Bra och dåliga föräldrar finna i alla åldrar och somliga av oss kommer kanske på lite väl sent i livet vad det är vi önskar mest av allt men hoppet och drömmen lever för oss alla. 
  • Nr 3 på G
    weeme skrev 2014-09-16 00:16:51 följande:
    Skicka ut dem med barnen vettja!!! I andra änden av stan så hinner ni. En snabbis alltså.

Min mens var ovanligt riklig, men det satt ju hinnor kvar från graviditeten så det var nog därför. Tog slut som den skulle utan att småblöda länge i allafall, skönt! Kan knappt fatta att jag nyss var gravid, snälla goda vem som helst ge mig en bebis nu! Eller, ge oss alla varsin, minst en var!
    Skickade dom till affären medan ungarna var i skolan/föris så en snabbis blev det trots allt när jag väckte honom {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Nr 3 på G
    Anonym (Gammal mamma) skrev 2014-09-16 10:45:05 följande:
    Nr3 på G: Kollade du mitt val kvinna?

Helanan: nu har jag ju precis fått missfall så nu är det inte aktuellt men jag har aldrig kunnat avgöra om det är PMS med spända bröst jag har eller tidigt i grav innan BIM. Jag litar på nidblödning som jag fått med alla 3 grav som fäst in och sen stickorna!
    -och ja, koaglet som proppade cervix gjorde jätteont åtminstone under några timmar- livmodern var som en stenhård knöl  i ca 1 dygn av och till ,även när smärtan avtog. Mina förlossningar har dock varit jobbiga och även smärtan när jag fick mitt X så det var på ngt sätt överkomligt).
    Jag tar ju 2 tabletter/dag och då ska dom täcka 140% av RDI på zink så det borde ju räcka, så då har jag maxat zink, järn, folsyra, d-vitamin sen plussar jag på med aspirin (ca 70 mg/dag) nu från ÄL och ska försöka komma ihåg att handla tomatjuice (Öööörk) så var det väl själve 17 om det inte skulle bli en bebis.
  • Nr 3 på G

Använder inte stickor utan känner av ÄL ganska tydligt + att vi försöker ha sex ungefär varannan dag från dag 7-15 efter mensen så då borde vi ju pricka in, har inte riktiga ÄL-flytningen än men har molvärk och känner i hela kroppen så imorgon el övermorgon senast borde det vara dags.

• Nr 3 på G

Borde väl vara fler som har ÄL nu nån gång tyckte vi var många som fick mens ungefär samtidigt, jag har iof ganska tätt mellan mens och ÄL brukar ha ÄL på dag 9-10

• Nr 3 på G
    Jamtlandstaus skrev 2014-09-16 16:38:27 följande:
    Härligt att ni fick till snabbisen! smile5.gif
    Nu borde du väl fått med allt smile5.gif

Eller hur Oskyldig
  • Nr 3 på G
    Feona  Åååhh jag håller tummar och tår för att du får se ett pickande hjärta (eller två) på ditt VUL, det är ju så spännande och mysigt att äntligen få se pyret Hjärta

Jamtlandstaus Näää så skulle det absolut inte bli, hoppas verkligen att den är godartad och att du får ditt plus
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)