Inlägg från: Nr 3 på G |Visa alla inlägg
  • Nr 3 på G

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Funderat lite...ska vi göra två trådar till med samma namn som den här men en med presentationer av oss själv och en där våran "BIM-lista" kan ligga så blir det lättare att hitta och det försvinner inte bakåt bland sidorna???

• Nr 3 på G

www.familjeliv.se/forum/thread/74051058-presentationstrad-for-oss-som-vill-ha-ett-barn-till-efter-40-hang-pa-du-som-oxa-har-de-planerna-alla-tradar-verkar-ju-mer-eller-mindre-doda-i-denna-kategori

www.familjeliv.se/forum/thread/74051033-bim-lista-for-oss-som-vill-ha-ett-barn-till-efter-40-hang-pa-du-som-oxa-har-de-planerna-alla-tradar-verkar-ju-mer-eller-mindre-doda-i-denna-kategori

här är länkarna till både BIM-lista och presentationstråd så nu är det bara att fylla i allt eftersom om man vill 

• Nr 3 på G
    weeme skrev 2014-09-24 13:52:53 följande:
    Hade en blåsa som ej lossat! Så nu blir det till att äta dubbel pergo, kontrollera och ta ovitrelle. Har säkert haft det då sedan vi började försöka igen för ÄL har ju inte gett utslag mer än någon enstaka gång ordentligt. Synd bara att jag lyssnat på flera olika gyn som sagt att jag har ÄL om det visar svagt på stickan. Bättre sent än aldrig. Är äggen skräp blir det ju MF men värt ett försök att få dem att lossa i allafall.

Ska kolla in nya tråden senare!
    Men vad trist, är ovitrell för att få blåsorna att släppa eller? Oavsett så hoppas jag det hjälper när ska du på ny kontroll?
  • Nr 3 på G
    Nellan02 skrev 2014-09-24 20:58:26 följande:
    nr3 på g , jo jag förstår . precis vad du menar. å det är jätte svårt att ta beslut.
    jag undrar lite över allmän bedömning. försökte ringa min barnmorska idag , men hon var inte på plats.
    Typiskt Rynkar på näsan
  • Nr 3 på G
    weeme skrev 2014-09-24 22:29:38 följande:
    Ja, de ska göra att den släpper (så blev jag gravid i våras). Om jag inte blir gravid (liten chans är för sent i cykeln) så ska jag tillbaka mensdag 1-3 för att ta prover vilket känns seriöst och bra! Jag får mens till helgen om det är som det brukar. Så måndag kanske?
    Spännande, hoppas du får ditt plus snart. 

>Jag har lite drygt 1 vecka kvar innan det ens är lönt att försöka testa, inga symtom alls än iaf men men den som lever får se :/
  • Nr 3 på G

Hoppas ni får ÄL över helgen då så ni kan mysa till det i lugn och ro några gånger Kyss

• Nr 3 på G

Jag är redan supernervös för att få ett plus samtidigt som jag längtar ihjäl mig, kommer att gå på nålar tills jag varit på KUB, vill ju så gärna ha en liten 4:a men fasar för nya blodbad eller sjukhusbesök där dom inte hittar något liv :(

• Nr 3 på G

Alltså är det en frisk graviditet med ett friskt barn så kan man ju leva som vanligt i stort sett, visst mycket stress under längre tid och att tokträna är väl inte så smart men samtidigt så ska man ju inte bara ligga i soffan och käka praliner heller Skrattande

När jag väntade nr 3 så red jag tills jag var i 6:e månaden och det gick bra, sista MF så tog jag det överdrivet lugnt från ÄL tills jag började blöda i v 6 så jag tror det kvittar vad man gör så länge det inte går överstyr 

• Nr 3 på G
    nellan 02 KUB är kombinerat blodprov och ultraljud (NUPP = nackuppklarningsspalt) där man mäter vätskespalten i nacken i v 13-14 (har jag för mig) på fostret för att kunna göra en riskbedömning om fostret kan tänkas ha Down´s  syndrom, brukar erbjudas alla över 35 år men inget man måste göra.

Vi har dock valt att göra det med alla 3 barnen och tänker göra det igen om/när det blir nåt för att ev sen gå vidare till FVP om vi får dåliga siffror på KUB.

Det som jag tycker är viktigt innan man gör KUB är ju att man faktiskt vet vad man tänker göra beroende på vilket resultat man får och inte bara se det som ett extra UL och en chans att få se sin bebis
  • Nr 3 på G
    Jamtlandstaus skrev 2014-09-26 15:29:50 följande:

Toppen-idé, har lagt till länkarna i trådstarten! smile1.gif
    Tack! Ibland glimmar det till en ljus idé Flört
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)