Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)
tttills nästa trampning kommer ;)
3: an i magen på bilden nu kämpar vi med nr 4
För ett år sen fick jag mitt första MF i vår resa mot att skaffa nr 4 Det var en fruktansvärd chock och smärta, spydde och svimmade av mellan varven så till slut ringde mannen ambulans och jag fick åka in, väl på sjukhuset träffade jag världens mest elaka häxa till läkare (har hört andra som oxå drabbats av henne och har mer och mer börjat fundera på om jag ska anmäla henne), noll empati, och hon bara vräkte ur sig så fort hon började undersökningen "Ja det är inte konstigt att det gör ont för här sitter fostret kvar" sen tog en tång och började slita ut en massa klumpar :( sen bara gick hon ?!? Som tur var kom en jättegullig sköterska in och förklarade för mig vad som hade hänt osv sen var det bara att åka hem och planera minstingens födelsedagskalas för hon fyllde 1 år dagen efter
Vad kör ni för förberedelser och äter/dricker/gör för att maxa era chanser?
Ska man kanske försöka tvinga i sig lite tomatjuice då, hur länge, hur mycket och när i cykeln ska man dricka det?
Tycker INTE det är gott så gärna så lite som möjligt men vad gör man inte för att maxa chanserna.
Ska även försöka gå ner lite i vikt och börja träna upp rygg och mage så inte det kraschar alldeles om/när jag blir gravid
Annars är "mitt val kvinna" det enda jag tar i förebyggande syfte, kaffe, alkohol och mat man inte bör äta det får vänta tills jag plussat
Och nu var det jag som glömde kryssa :D
Skönt att man inte är ensam om att vara en "tjockis" vi får väl försöka peppa varandra lite.
Jag har varit överviktig i stort sett hela mitt liv men just nu är jag fruktansvärt otränad oxå och det är jag inte van vid att vara men det är inte lätt att hitta tid till träningh med 3 barn sen jobbar både jag och mannen skift så jag är ganska ofta ensam med alla barnen men det måste bli en förändring för så här vill jag varken må eller se ut och frågan är hur kroppen skulle må av en graviditet oxå :( nej krafttag nu med motion och mat, första delmålet är -5 kg så jag kommer under 80-strecket
Nu var det jag igen *grrr* byter tillbaka igen till gamla familjeliv, blir tokig på detta
Bra förslag! Skriver in mig så vi har lite koll på varandra :)
BIM
28/9 Sawgni, 39 år, bor i Dalarna, försöker få barn nr 3, haft ett mycket tidigt MF i juli.
6/10 Nr 3 på G, 43 år, bor i Gästrikland,försöker få nr 4, 3 barn, 4 MF
BF
FÖDDA UPPEHÅLLSRUMMET