-
Inte lätt att veta men bebissuget kanske ökar i vetskap om att tiden rinner ut och jag känner att det är sista chansen iaf, har du sen börjat om med en ny man så är det väl klart att man vill börja om familjen. Bara du vet svaren egentligen men välkommen hitYllom skrev 2014-10-17 00:44:44 följande:Finns nog en anledning att jag "råkade" titta in här. Jag är fyrtio precis och är redan mormor. Har varit ensamstående väldigt länge men börjat bli seriös med en man som gärna vill ha egna barn. Men jag är osäker. Alltid älskat att få barn, har fem stycken, men även fem stycken barnbarn så det känns lite sent och märkligt att få barn som är yngre än mina barnbarn. Dessutom är vårt förhållande så nytt att det säkert skulle ta något, några år innan vi bestämmer oss, och då blir barnbarnen bara äldre. Känner mig kluven. Mina yngsta är femton nu. Har alltid känt mig klar, men har kommit på mig att tänka mer och mer på bebisar. Mitt yngsta barnbarn är ett år och fortfarande vår bebis i familjen. Äldsta barnbarnet blir tio nästa år!! Är jag galen som ens går i dessa funderingar? 40-årskris? Hjälp!
-
Fortfarande inget ordentligt utslag på ÄL-stickorna så antingen har jag gjort/läst fel eller så har jag ingen ÄL den här månaden
-
Är jag inte gravid den här månaden så slutar jag nog experimentera med olika preparat som ex rosenrot, vi har ju inte haft svårt att bli gravida innan så jag hoppas på det bästa
-
PoL skrev 2014-10-18 02:55:47 följande:Hihi tack. Jag mår bra, om än trött! Det var ett planerat snitt denna gång (mitt första) och har varit fritt från komplikationer - så skönt!
Grattis, så mysigt att snusa bebisnacke och vad skönt att det gick bra med snittet, hoppas du läker fort och slipper komplikationer -
Jaha ca 7-10 dagar kvar till BIM nu och går och letar tecken fast jag enligt testen inte ens hade ÄL denna månaden, känner mig allmänt låg, bara BLÄÄÄ just nu, vill ju ha en bebis NU!!
-
Dag 19 idag och har haft rejäla "menssmärtor" hela natten och morgonen, molar fortfarande men känns som alldeles för tidigt för mens (brukar ha 25-27 dagar), vet inte om det är rosenroten som spökar (ska aldrig mer äta det) och ev har kortat cykeln ännu mer eller om det (gud vad jag hoppas) är växtvärk
-
Är jag inte gravid nu så tänker jag inte laborera med div kosttillskott igen utan bara använda mitt val kvinna från apoteket. Har ju haft lätt för att bli gravid innan så hoppas att kroppen snabbt återgår till det normala igen om jag slutar.
Har haft lite molvärk till och från under dagen men nu känns det inte längre som att mensen är på väg.
Förkyld och trött, skulle kunna sova hela dagen i detta grårusket känns det som -
Jag har 3 och hoppas på en 4:a :) Fick första när jag var 36 sen har det rullat på av bara farten efter det :Dasaand skrev 2014-10-22 08:32:23 följande:Har alla barn sedan innan i denna tråd eller finns det någon som jag som är förstföderska och över 40? :)
Ingen mens och fortfarande ont, om det nu är mensen så kom igång då så jag slipper fundera, om jag räknar 28-dagarscykel har jag BIM den 30/10, men sista året har jag oftast haft 25-26 dagar så räknar jag på 25 så är det BIM den 27 och man kan ev testa 4 dagar innan så då är det imorgon men då är jag verkligen snål med dagar och allt...får se om mensen kommer idag annars blir det nog så, har ju gott om test så ;) -
Välkomna alla ni nya, lägg gärna till er i BIM-listan och i prsentationstråden, dom finns överst i trådstarten som länkar. Kul att vi är så många
-
Välkommen Sudden, vilken oerhört tragisk och jobbig historia du har bakom dig <3 Jag har själv haft 4 MF men aldrig senare än v 11 men det har varit jobbigt nog. Detta är en blandad grupp där vi är på olika stadier i vår bebislängtan :) Om du går in under BIM-listan så ser du där hur det ser ut och kan lägga till dig själv sen finns även en presentationstråd där vi har skrivit lite utförligare om oss själva :)