Inlägg från: Nr 3 på G |Visa alla inlägg
  • Nr 3 på G

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Jamtlandstaus skrev 2014-10-29 13:53:08 följande:
    Inget mer än så nu hoppas jag det håller sig lugnt! smile1.gif
    Snyt dig försiktigt! smile1.gif
    Hoppas hoppas, ta det lite extra lugnt ett tag för säkerhets skull
  • Nr 3 på G
    Jamtlandstaus skrev 2014-10-29 19:59:28 följande:
    Tröttare å tröttare, knyter mig samtidigt som lilltösen.
    Håller nu lite extra hårt i tummarna för dig i morgon Nr 3 på G att det är en nr4 på G!! smile1.gif
    Tack!!! Ja det hoppas jag :) Sov så gott det behöver du 
  • Nr 3 på G

YIIHAAA!!!!! Ett  Plus svagt men tydligt :) så lycklig . Men nu börjar väl oron snart för ett nytt MF men jag ska försöka släppa den och glädjas så länge det varar

• Nr 3 på G
    DreamBear skrev 2014-10-30 13:25:24 följande:
    Ledsen. Är 38 år gammal och har ju två barn födda 2011 och 2013. Sen i starten enligt utomstående men problem att bli gravid var anledningen. I alla fall så funderar vi nu på en trea men inget vi nämnt utåt pga att vi ej vet om det går och vill slippa kommentarer.

Svärmor var hit igår och hon berättade att hon drömt att vi skulle ha ett till barn och la till "men så dumma är ni väl ändå inte" samt att hon sa "ni kanske inte ens lever när xxxxxx fyller 20 år ju". Hon vet inget om vår kamp men ändå; så säger man väl inte??? Mannen sa nått till henne om olämpligheten i hennes uttalande, jag ursäkta mig och låste in mig på toa och grät.

Jag VET att jag blev mamma sent. Jag VET att jag kanske inte lever när xxxxxx fyller 20 år MEN vem vet när livet tar slut? Finns väl de som blir mamma tidigt och ändå dör innan barnet fyllt 20 år.

Usch. Känner mig så ledsen.
     Fy vad klumpigt och elakt sagt, ungefär nåt som min mamma skulle kunna kläcka ur sig :( Vi har ju haft ett antal MF i vår kamp för en 4:a  men mina föräldrar vet bara om ett för det gick lixom inte att dölja och då fick vi nån liknande kommentar så vi tänker vänta så länge som möjligt med att berätta och hoppas att dom trots allt blir glada i slutänden
  • Nr 3 på G
    Videli skrev 2014-10-30 09:19:02 följande:
    Ååå er behöver jag känner jag nu. Jag är 42 år och plussade starkt i lördags (7 dagar innan (IBM) Barnet är planerat men jag börjar få "falla fötter".
    Helt plötsligt känner jag mig för gammal ???? vet inte om det är hormonerna.

Alla OM dyker ju alltid upp så fort man får ett plus, tror det bara är nyttigt att älta och gå igenom dom för att sen verkligen kunna glädjas
  • Nr 3 på G

Vissa saker är bara så typiskt...har stått i kö för att börja rida igen och nu ska dom start en ny grupp på samma dag som äldsta dottern rider, perfekt med andra ord men tror inte att jag vågar börja rida nu :( Red ju till jag var i 6 mån med nr 3 men med tanke på alla MF jag har haft så vet jag helt enkelt inte vilket ben jag ska stå på, ena halvan säger att "om bebisen i magen är frisk så är det ingen fara att rida" men andra halvan säger "riskera inget" GAAAHH vet ärligt inte vilket jag ska

Hur tänker ni om träning och graviditet? Vad hade ni gjort?

• Nr 3 på G
    Videli skrev 2014-10-30 17:44:44 följande:
    Funderar på att beställa ett tidigt VUL och se hur många hjärtan som slår smile3.gif
    Vet ni hur man gör med NUPP/KUB och fostervattensprov i vår ålder?
    I "mitt" landsting (Gävleborg) erbjuds KUB till alla över 35
  • Nr 3 på G
    Jamtlandstaus skrev 2014-10-30 18:58:18 följande:
    Jag tränar på som vanligt men jag tränarnas cirkelträning, simning o promenader. Det är jobbigare nu men jag kommer fortsätta så länge det går.
    Ridning är ju lite speciell sport som man inte rekommenderar så långt in i graviditeten som jag förstår. Mina fördomar säger oxå att det är ganska dyr sport? Kanske skulle jag avstå om det var jag då jag inte vet hur länge jag skulle orka o valuta för pengarna vill man ju ha! smile1.gif
    Är en ny grupp med drop-in och man betalar för 500:- ett klippkort på 5 ggr så gör inte så mycket om man inte kan en gång (jag missar ju var 4:e gång eftersom mannen jobbar 4-skift)
    Jag hade ridit ca 2 mån när jag blev gravid med nr 3 och red fram till jag var i 6 månaden då kände jag att fogar och ligament inte ville längre, är mest rädd för ett nytt MF och att jag då kommer till att skuldbelägga mig själv :( men jag VILL ju :/ 
  • Nr 3 på G
    Feona skrev 2014-10-30 21:54:37 följande:
    Oj så mycket det hänt här idag, får läsa ikapp nu när jag äntligen satt mig i soffan.

Idag har jag varit på KUB test och jag va jättenervös när vi kom dit. Vågade knappt titta på skärmen då alla mina symtom försvann för någon vecka sedan. Men så sa fick vi se en livlig "liten" en som vinkade, sög på tummen, sträckte på sig, snurrade runt och tränade på alla möjliga saker. Vi kunde tom räkna tårna när båda fötterna exemplariskt sträcktes fram :)

Videli: Jag trodde oxå att man automatiskt får hög sannolikhet dvs sämre resultat på testet för att jag är 42. Men jag fick fantastiskt fint resultat som kunde mäta sig med en 22 årings. Vi väljer därför att inte att gå vidare med moderkaksprov eller fostervattenprov, även barnmorskans råd till oss idag.

Nu vågar jag njuta lite extra och ser fram emot den växande magen, är nu i v14 enligt barnmorskans beräkning.

Kram kram
    Ååå vad underbart, då kan du dra en lättnadens suck nu och njut resten av tiden <3
  • Nr 3 på G
    Sudden skrev 2014-10-31 09:52:12 följande:
    Grattis alla gravida! Jag ruvade ju efter ett frysåterförande men kände att det inte hade tagit sig och mycket riktigt kom mensen i veckan. Vi planerar ett till men efter det, (om det inte lyckas) PAUS vad gäller ivf inför jul etc. Pallar inte. Ska inför nästa försök käka östrogen - nån som har erfarenhet av det? Det är mest för att testa något nytt då jag har helt normala värden och regelbunden cykel (manlig faktor). Vad är det till för då egentligen, nån som har nån aning? Åh. Jag kan ibland bli så trött på att vi inte bara kan försöka varje månad på naturligt sätt "som alla andra". Känns orättvist eftersom jag förmodligen hade kunnat det med någon annan. Hemskt att jag får sådana tankar :(

Gillar den goda stämningen i tråden :)

Jag har aldrig känt mig gammal eller egentligen fått kommentarer kring det. Bor i storstad och det är ju hur vanligt som helst med bebis runt 40.
    Vad trist att det inte vill sig :( Kan kanske vara bra med en paus både för kropp och psyke. Vet inte hur det funkar med alla olika preparat men jag hade nog inte laborerat på egen hand om ni håller på med IVF utan isf lyft frågan med läkaren och hört om det finns något man kan göra för att ev öka chanserna. Kram och hoppas det snart är din tur
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)