Inlägg från: Nr 3 på G |Visa alla inlägg
  • Nr 3 på G

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Välkommen influensa ...eller inte :( Fryser, feber (pendlar mellan 38,5-39 trots alvedon) ont i hela kroppen men värst är hostan, hostar så jag spyr och känns som att huvudet ska sprängas och rygg och revben gå av och sen känns det som att jag andas genom ett väldigt trångt sugrör, blir andfådd bara av att gå sakta till köket från soffan *Blääää* 
    Ringde hälsocentralen imorse och dom ringde tillbaka vid 14och inga tider idag så klart utan ska ring på jourtid imorgon kl 7 så håll tummarna för en tid då iaf.

• Nr 3 på G

GRATTIS båda två, helt klart plus för er båda två :) Gud vad kul med lite nya plus i tråden :)

• Nr 3 på G

Jag hade jättesvagt streck den här gången till ca 1 vecka efter BIM, då blev det starkare sen tg jag även ett CB digitaltest  och där stod det klart och tydligt GRAVID +3 så vänta ett par dagar och testa igen :)

• Nr 3 på G
    Jamtlandstaus skrev 2015-02-03 20:30:22 följande:
    Hoppas du får en tid o kan få något mot hostan som hjälper!!

Även jag ligger däckad sedan en o en halv vecka. Astman har förvärrats o jag har nu på rekommendation trippel dos av astmamedicin Immunförsvaret är verkligen inte bra som gravid!

Även maken har insjuknat. O jag som hade tagit semester då vi skulle bygga kök, lite stressande!!

Tur att min mamma kom upp till oss för att passa dottern då vi skulle bygga kök, utan henne vet jag inte hur vi hade fixat vardagen med hundar o barn (o minus 15-20 ute)!

Fast nu ligger vi hopplöst efter i tidsplanen o det vore ett under om min mamma inte oxå blir sjuk... då är köksbygget ännu längre bort o vi blir fast i denna lilla stuga en månad till... uhää!
    Vet hur det är att bo i renoveringskaos, inte kul medan det håller på men oftast värt det i slutänadan.

Fick mollipect och Cocilana och sen tyckte han jag kunde stjäla mannens bricanyl om jag blev för trång i luftvägarna ändå så nu hoppas jag på lite sömn, har så ont i hela kroppen men mest rygg och huvud av hostandet
    Hoppas jag känner mig piggare på torsdag för då ska vi på RUL och titta på  lillebror <3
  • Nr 3 på G
    Helenisen skrev 2015-02-04 09:32:57 följande:
    Jag vet vad du menar, men om jag inte sagt något till nån, så känns det inte som om det är "på riktigt", för jag tror det inte själv ännu.

Fast morgonens test var ännu lite starkare, BIM+2 idag, så nu känns det inte som tidigare, att det blir svagt plus, sen kommer mensen 2 dagar efter, typ 1-2 dgr försenad.

Grejen är att säger jag det till mannen (eller någon alls IRL,) så kommer jag inte kunna sansa mig, jag vet hur jag är :)

Ha en bra dag där ute allihopa! :)
    och varför ska du sansa dig? njut av resan som precis har börja istället tillsammans med din gubbe <3
  • Nr 3 på G
    Var på RUL idag och fick se en hekvikd liten kille som snurrade rundor så hon kunde knappt kolla och mäta men allt såg bara bra ut men blev också flyttad några dagar så den 9 juli ska han komma, hoppas han håller tiden så får alla barnen en 9:a i sitt födelsedatum (och jag slipper gå över )
  • Nr 3 på G
    Poohbaby skrev 2015-02-06 09:53:54 följande:

Svävar på moln här tills ett toabesök. Då kommer ångesten.

Drömde inatt att jag fick blod på pappret vid toabesök. Vågade knappt gå på toa imorse

Såååå lång tid innan jag kan slappna av

Usch vet precis vad du går igenom :( inte alls kul, är i v 18 nu ochhar gjort FVP och RUL så nu först känner jag att jag kan slappna av och faktiskt tro på vårt lilla mirakel <3 håller alla rumlar och tår jag kan hitta för att det ska gå vägen för alla era med nya färska plus <3
  • Nr 3 på G

Skit!!! Jobbar bara 50%, är tjänstledig 50%, och kom på idag att F-kassan räknar SGI från 6 mån bakåt så jag borde gått upp till 100% den 1 februari ju, nu får jag kanske bara 50% i föräldrapenning...
    Nån av er här som vet hur det funkar?

• Nr 3 på G

Halvvägs idag <3 Lillebror växer så det knakar (i fogarna) och nu kommer det väl att gå undan med ljusare och längre dagar och alla orosveckor är förbi :)

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)