Inlägg från: Nr 3 på G |Visa alla inlägg
  • Nr 3 på G

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Välkommen SaraBara :) Kul med fler nya

Jamtlandstaus du borde nog försöka ta det lite lugnare, blir trött bara av att läsa allt du gör just nu Tungan ute

Nellan02 en helt ok kommentar tycker jag iaf {#emotions_dlg.djavulsk} sen studierna har jag helt enkelt nte koll på reglerna, vilka åldrar som gäller men känns som att det är bråttom både med bebis och skola

Mår lite bättre idag och vi kör allt ett tag till, har börjat äta rosenrot och omega 3 idag, och idag kom ÄL-testen så den här månaden ska jag testa för första gången i mitt liv och se om vi lyckas 

• Nr 3 på G

Ska börja läsa in Ma 2 på distans på måndag och räknar med att bli klar i vår nån gång så då får jag se om jag är gravid eller om jag slänger iväg en ansökan till högskolan...har bearbetat besvikelsen lite nu och pratat med gubben och han vill verkligen ha en liten till så vi kämpar ett tag till. 

Får försöka släppa på kontrollbehovet lite och se vad som händer och sker, känns som att det är mer bråttom med bebis än skola men tiden springer fort.

• Nr 3 på G
    nellan02 om du tittar uppe i trådstarten så finns där två länkar en till BIM-listan och en till presentationstråden :) så leta gärna rätt på dom och fyll i allihopa Solig
  • Nr 3 på G

Sen finns ju möjlighet att lägga upp presentation så den ses om man klickar på aliaset i vänsterspalten också.

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
    [/quote] Fast riktigt så utförlig beskrivning av livet och situationen har iaf inte jag i den presentationen ;)
  • Nr 3 på G

Har varit in på CSN och läst på lite om lån och bidrag så nu känner jag mig lite lugnare över en ev bebis Glad Bidragsdelen kan man få tills man är 56 och dit är det ju en bit kvar (tack o lov) och låna fick man göra tills man blir 47 men förhoppningsvis så ska jag klara mig utan lån om/när jag börjar studera.

Nu vill jag bara ha ÄL så vi kan köra igen och sen hoppas på det bästa men det blir väl inte förrän till nästa helg antagligen

• Nr 3 på G
    BackinBlack skrev 2014-10-05 11:33:52 följande:
    Grattis till plusset!

Jag har inte hunnit vara inne så mycket och det står att det är 310 nya inlägg som jag nog inte kommer kunna läsa allihopa. smile2.gif

Här har vi iaf kommit fram till att vi båda verkligen vill ha en fjärde. Är på fjärde dagen med min mens så sen får vi se om det "tar sig" eller inte.
    Kul när båda vill lika mycket från början var min man lite skeptisk till en nr 4:a men sa väl ok, men efter första missfallet så blev han jätteledsen och upptäckte att han vill lika mycket som jag så ibland stämmer det att  "inget ont som inte har något gott med sig" !
    Vi ligger ju ungefär lika i cyklerna då, fick min mens i torsdags men har oftast bara en cykel på 26 dagar, nu har jag börjat med rosenrot så får se om den blir ännu kortare eller längre Kyss
  • Nr 3 på G

När ska man börja testa med ÄL-stickor, jag har ju kort cykel oftast 26 dagar och tror jag brukar ha ÄL dag 9-10 men vill ju inte missa och börja för sent, kan dag 7 vara ok tror ni eller?

Knasigt det där med alternativa metoder, oftast så hävdar ju läkarvetenskapen att det "bara är placeboeffekt" Ja men varför skulle det då vara farligt att rekommendera det om det värsta som kan hända är att inget händer ? Visst finns det rent lurendrejeri där man försöker lura cancersjuka att sluta med cellgifter och käka sallad istället men det är ju inte riktigt på den nivån man oftast är.

Tur att man kan googla nuförtiden Tungan ute

• Nr 3 på G

Idag börjar mitt nya och lite nyttigare liv, jag MÅSTE gå ner i vikt och träna upp kroppen lite så idag blir det en rejäl promenad och BARA nyttig mat.

• Nr 3 på G
    BackinBlack skrev 2014-10-06 12:41:55 följande:
    Ja, då ligger vi lika. Jag har max 27 dagars cykel och skulle enl beräkning ha fått mensen i torsdags men den kom onsdag kväll. smile2.gif

Vad har du rosenrot till? Har aldrig testat något för att "hjälpa till", men har fått tips om minialbyl och omega 3, bland annat. Är osäker på vad jag ska göra, blev dålig av både MittVal och Folsyra för länge sedan när jag tog det och äter inga vitaminer eller tillskott alls.
    Rosenrot ska tydligen stabilisera cykeln och ta bort en del PMS och göra en piggare men jag äter bara från mens till ÄL och detta är första gången så ingen aning än om det har nån verkan, äter även omega 3, 75 mg aspirin/dag och 2 st Mitt val kvinna men har som sagt inte gjort detta innan utan tänkte testa nu i kanse 2 cykler för att se om det hjälper och förhoppningsvis har jag lagt om kosten för gott nu ;) med mindre socker, kolisar och kaffe fast ingen 0-tolerans för då blir jag galen :D
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)