• Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej
    Är 71:a med önskan att få ett syskon till vår dotter född 2012.
    Åldern är ju lite emot en nuförtiden men än finns hopp om att lyckas. Vill du som jag hitta andra i samma ålder att dela längtan och väntan på ett plus så haka på här!
    Jag fick ett MA i mars och försöker nu igen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-26 15:29
    www.familjeliv.se/forum/thread/74051058-prese...

www.familjeliv.se/forum/thread/74051033-bim-l...

Här är länkarna till både BIM-lista och presentationstråd så nu är det bara att fylla i allt eftersom, om man vill.

• Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)
  • Feona

Nu har vi varit på VUL, det första vi såg va ett litet hjärta som slog :)

Vilken lättnad, han sa även att det inte va någon fara alls med antibiotikan!

Går in i v 8 imorgon, så nu längtar man att få se samma hjärta slå om ca 2veckor då jag fick tid till återbesök.

Kram kram alla i tråden, nu väntar vi på flera små mirakel plus!

• Feona

Nr3 på G: Go Girl, håller tummarna!

Nellan02: Jag har ingen kunskap om bukväggsbrock så jag kan inte råda men som tidigare skrev. Vill ni så kanske ni ändå skall köra. Jag tycker att det borde finnas strikta direktiv om det är så att man avråder helt, men det verkar ju inte som om du fått det heller. Hoppas du kommer fram till vad som är rätt för dig/er i detta fallet.

CinnamonGirl: Håll ut, snart snart hoppas vi ;)

Gammal mamma: Bra tänkt :) fostret mår säkert bättre av glada hormoner än oroliga. Håller tummarna att du får göra det snart.

• Jeanette 818
    Jamtlandstaus skrev 2014-09-17 09:07:47 följande:
    Välkommen hit, kul att vi blir fler som håller tråden levande, det behöver vi för vår situation känns inte helt vanlig! Hur lätt/svårt var det för dig att bli gravid förra gången?
    Feona skrev 2014-09-16 22:40:35 följande:
    Tjejer, nu gick det inte att missa kryssa i sitt namn eller anonym :)
    På nya versionen?Fick aldrig något bättre svar än att "det där skall inte behöva ta så lång tid..." Så i min värld är det inom en vecka...
    Anonym (syskon om 4 år?) skrev 2014-09-17 00:15:10 följande:
    Tittar in här lite. Är inte 40 än på 2 år och är gravid nu men längtar redan efter nästa barn smile5.gif haft lätt med de andra barnen men vet att det kan bli svårare om några år. Nog om mig.
    Välkommen att kika in! Du är ju rena ungdomen jmfr med oss andra här

Tack Jämtlandsstatus och ni andra! Jag känner mig välkommen! Glad

Blev gravid första gången efter ca 6 månaders försök, det slutade i MA. Sen blev jag gravid snabbt igen (på min 39-årsdag!) med min dotter två månader senare. Men det var ju några år sedan och fertiliteten sjunker ju efter 40... Funderar också mycket på hur vikten påverkar, väger tio kilo mer nu än när jag blev gravid med dottern? Har skaffat en fertiltetsmonitor som jag ska använda från nästa mens så denna cykel har jag inte testat för ägglossning. Körde på med sambon veckan då jag hade ÄL-symptom!
  • Nellan02

Tack Feona , det stämmer , har prata med gyn spec å de kunde inte råda

de enda risk/risker hon kunde säga var väl kromosom vikande risker.

så hon tog mitt nr till gynläkaren. pratade med gyn spec i tisdags har

inte hört nåt från gyn läkarn ann Christin. kanske ringer imorgon fredag.

;)

• Nr 3 på G
    Feona skrev 2014-09-18 20:01:29 följande:
    Nu har vi varit på VUL, det första vi såg va ett litet hjärta som slog :) Vilken lättnad, han sa även att det inte va någon fara alls med antibiotikan! Går in i v 8 imorgon, så nu längtar man att få se samma hjärta slå om ca 2veckor då jag fick tid till återbesök. Kram kram alla i tråden, nu väntar vi på flera små mirakel plus!

Gud vad underbart (har man väl sett hjärtat slå så är ju risken för MF ganska liten) då fortsätter vi hoppas på fina siffror på KUB så småningom
  • Jamtlandstaus
    Feona skrev 2014-09-17 21:08:07 följande:
    Jämtlandsstatus: jag är på samma sida jag alltid varit och nu gick det inte att missa att kryssa i sitt namn :)
    Freje: jag hållet med dig. Är jätte glad över alla symtom! Hade inte det när jag väntade sonen som är 3 och inte heller då jag fick MA. Så visst är man nervös inför VUL, UL och KUB.
    Så underbart ändå att få ha skrivit in sig. Jag tror ändå på att våga njuta under vägen, bättre hormoner! Händer något så händer det oavsett man njutit eller ej på resans gång.
    Vi får hålla tummarna att det betyder bra att vi har starka symtom men gladeligen tar emot det.

Idag var jag tvungen att börja äta antibiotika pga en inflammation jag fick i handen av ett sår. Handen svullnade upp under dagen och läkaren sa att man helst skulle undvika antibiotika om man va gravid men jag va tvungen att äta dom!?
    Dock trodde han inte att det skulle påverka graviditeten. Räcker det inte med alla annan oro, måste jag gå och behöva äta antibiotika idag då jag inte gjort det på 10 år.
    Nej, får helt enkelt lita på att det inte påverkar graviditeten, annars blir man ju tokig :/
    Toppen, då har vår kritik fungerat!

Jobbigt att behöva antibiotika men som du själv skriver så är det ju nödvändigt och då läkaren säger så så är ju alternativet värre för det lilla livet!
    Skönt att du fått se det lilla pickande hjärtat <3 och har ett snart återbesök. Svårt att få till dom där extra VUL/UL är min erfarenhet annars!
  • Jamtlandstaus
    TheElfa skrev 2014-09-17 20:49:42 följande:
    Hmm...Hade ju mens för 2 veckor sen (eller ja, jag blödde lite under 3 dgr), men nu är jag fundersam...
    Ska eg ha ÄL nu, men inga ÄL-symptom (nej jag använder inte stickor), och haft lite mensvärk de senaste 2 dagarna, samt fått lite spänningar i brösten. 
    Eg är det inte läge att bli gravid, och lite smått hoppas jag att det inte är nåt, men jag är fundersam...
    Anledningen till att jag inte vill att det skall ha tagit sig nu är att jag har jobb till 12 Juni och det vill jag inte behöva bryta, så om det kan hålla sig till efter det vore det ju bra...Flört

Spännande, barn kommer ju ofta "när det inte passar"
    Har du testat ännu??
  • TheElfa
    Jamtlandstaus skrev 2014-09-19 12:44:59 följande:

Spännande, barn kommer ju ofta "när det inte passar"
    Har du testat ännu??
    Har testat negativt, men ja vi får se vad som händer framöver...Har ju inte mens förrän om 1 ½ vecka. Kan vara inbillning oxå...Jaja...tids nog får jag nog ett riktigt svar...;)
  • Feona

Hoppas du får rätt svar ;) håller tummarna vilket du än önskar!

TheElfa skrev 2014-09-20 16:38:13 följande:

Har testat negativt, men ja vi får se vad som händer framöver...Har ju inte mens förrän om 1 ½ vecka. Kan vara inbillning oxå...Jaja...tids nog får jag nog ett riktigt svar...;)

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)