Inlägg från: Jeanette 818 |Visa alla inlägg
  • Jeanette 818

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej!

Har följt tråden sen starten och hoppar nu in och gör er sällskap! Är 42 år och mamma till en liten tjej på två år! Längtar oerhört mycket efter fler barn och ett syskon till vår flicka. Har kämpat i snart 1 år utan plus... Ägglossning denna vecka så nu försöker vi igen!
  • Jeanette 818
    Jamtlandstaus skrev 2014-09-17 09:07:47 följande:
    Välkommen hit, kul att vi blir fler som håller tråden levande, det behöver vi för vår situation känns inte helt vanlig! Hur lätt/svårt var det för dig att bli gravid förra gången?
    Feona skrev 2014-09-16 22:40:35 följande:
    Tjejer, nu gick det inte att missa kryssa i sitt namn eller anonym :)
    På nya versionen?Fick aldrig något bättre svar än att "det där skall inte behöva ta så lång tid..." Så i min värld är det inom en vecka...
    Anonym (syskon om 4 år?) skrev 2014-09-17 00:15:10 följande:
    Tittar in här lite. Är inte 40 än på 2 år och är gravid nu men längtar redan efter nästa barn smile5.gif haft lätt med de andra barnen men vet att det kan bli svårare om några år. Nog om mig.
    Välkommen att kika in! Du är ju rena ungdomen jmfr med oss andra här

Tack Jämtlandsstatus och ni andra! Jag känner mig välkommen! Glad

Blev gravid första gången efter ca 6 månaders försök, det slutade i MA. Sen blev jag gravid snabbt igen (på min 39-årsdag!) med min dotter två månader senare. Men det var ju några år sedan och fertiliteten sjunker ju efter 40... Funderar också mycket på hur vikten påverkar, väger tio kilo mer nu än när jag blev gravid med dottern? Har skaffat en fertiltetsmonitor som jag ska använda från nästa mens så denna cykel har jag inte testat för ägglossning. Körde på med sambon veckan då jag hade ÄL-symptom!
  • Jeanette 818

Mensen är på gång här, känner alla vanliga symptom...😐 Men när den är här ska jag också äta munkpeppar och rosenrot OCH testa min nya fertilitetsmonitor!! Någon som kan tipsa om var man köper det? Har kollat både apotek och hälsokostbutiken men hittar ingenstans?!

• Jeanette 818

Var man köper munkpeppar menar jag...

Jeanette 818 skrev 2014-09-30 20:17:06 följande:
    Mensen är på gång här, känner alla vanliga symptom... Men när den är här ska jag också äta munkpeppar och rosenrot OCH testa min nya fertilitetsmonitor!! Någon som kan tipsa om var man köper det? Har kollat både apotek och hälsokostbutiken men hittar ingenstans?!

• Jeanette 818

Tack för tips om var jag kan beställa munkpeppar! Har fixat det via hemsidan vitaminbutiken.se ikväll. När börjar ni ta den? I samband med mensen? Fortsätter ni efter ägglossning?

• Jeanette 818

Jag är gravid, kan knappt förstå att det är sant!! Efter ett års försök kommer äntligen ett plus! Har väntat på mensen hela veckan och haft alla symptom på det. Men igår hade jag ingen aptit och kände mig lite illamående så då började tankarna rusa runt. Och idag har jag testat med positivt resultat!! Måste vara alla andra pluss i denna tråd som smittat av sig
  • Jeanette 818

Jag trodde hela tiden att mensen var på gång, exakt samma symptom med mensvärk, PMS, ömma bröst och ont i ryggen. När jag var gravid med min dotter så försvann allt och det är ju det jag gått och väntat på hela året då vi försökt... Men mensen kom ju inte och jag har tagit två test som båda visar gravid😃 Nu går jag istället runt och oroar mig för att jag har få gravidsymtom, bara ömma och större bröst och lite illamående, främst på kvällarna... Aldrig är man nöjd!😏 Tack för alla grattis förresten😊👍

Anonym (Mira) skrev 2014-10-09 20:27:16 följande:
    Jaha, kommer det att komma ett plus i helgen eller något annat för min del? Ena sekunden så tycker jag ha småaktiga symtom, men nästa sekund så tror jag inte att det är något alls... Om inget hänt så funderar jag att testa mig på lördag eller söndag. Ni som har plussat - tyckte ni att ni hade gravidsymtom vid tiden för att ni fick ett plus?

• Jeanette 818

Hej alla,

Har inte varit aktiv här på flera veckor eftersom jag mått grymt dåligt av gravidillamående. I måndags fick jag missfall i vecka 9 och nu känns allt ganska hopplöst.... Är det ens lönt att försöka igen när jag är 42 och det tog ett år att bli gravid? Så ledsen...

• Jeanette 818

Efter några veckors paus från Familjeliv efter mitt missfall i början av november så är jag på banan igen. Många tårar i några dagar men nu känner jag mig i balans. Det tog ett par veckor innan blödningen avtog men sen har vi "umgåtts" igen, jag och min sambo Men nu är jag förvirrad! Fick inget ordentligt utslag denna månad på digitala ägglossningstest och jag började testa ett par dagar efter att jag slutat blöda. Sen kom det häromdagen en droppe blod följt av rosa flytningar och sen ingenting? Var helt säker på att mensen var på gång, men icke! Nu funderar jag på om det är lönt att köpa ett gravidtest? Någon som vet hur länge efter ett missfall som det kan ge ett falskt positivt svar? Eller någon som blivit gravid direkt efter missfall utan en mens emellan? Hade ett missfall två månader innan min dotter blev till och funderar på om min kropp funkar så, alltså missfall och sedan graviditet igen??

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)