Inlägg från: Jeanette 818 |Visa alla inlägg
  • Jeanette 818

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej alla! Jag är inte så aktiv skriftligt, men läser allt ni skriver????

Här väntar jag på mens eller hellre ett pluss i helgen... Min kropp verkar vara i fas igen så nu tänds hoppet om en ny graviditet. Hade fullt och starkt utslag för knappt två veckor sedan på digitalt ägglossningstest och då fick mannen ställa upp (han gör det så gärna)!!???? Går runt och tänker på att min dotter blev till på andra ägglossningen efter ett missfall och hoppas så på samma sak igen. Någon som har erfarenhet av att bli gravid snabbt efter missfall?

• Jeanette 818
    Jamtlandstaus skrev 2015-01-18 23:11:56 följande:

Jeanette 818; hur går det för dig?

Grattis till plussen i tråden!!

Mensen kom som en klocka sist och tårarna rann förstås... Hoppet är så starkt varje gång och besvikelsen blir bara större för varje månad Tänker ibland att min graviditet i höstas var den sista och att missfallet då sumpade min sista chans. Men jag hade utslag på ägglossningstest förra veckan och då körde vi på förstås. Det jag funderar på är om jag verkligen hade ägglossning då jag inte hade mina vanliga flytningar? Äter både munkpeppar, bisolvon och rosenrot och undrar om det kan påverka? 
  • Jeanette 818
    Lilly2013 skrev 2015-02-09 09:12:56 följande:

BIM -1 och gravtestet sa gravid 2-3 veckor Glad. Hoppas hoppas att det ska gå vägen. Oron kom direkt. Sambon överlycklig och säger att det negativa får vi ta om det kommer inte nu.
    Har aldrig tagit ett gravtest före jag gått över minst en vecka men hade så pass mycket symtom att jag inte kunde hålla mig. Hade ju redan i huvudet börjat räkna och planera och väntade jag längre och det skulle bli minus då blir man ju ännu mer besviken.

Stort grattis! Så härligt med nya pluss i tråden! Det ger hopp för oss övriga som inväntar BIM....
  • Jeanette 818

Inväntar BIM till helgen, känner mig både spänd och lite uppgiven. Testade för ett dygn sen på BIM -3 och då var det inte en tillstymmelse till plus... Blir det inget denna månad händer inget alls på bebis-bakandet på ett tag. Sambon är bortrest en hel vecka då jag har ägglossning nästa gång

En fråga till er som vet, varför och hur ska man äta barnalbyl när man blivit gravid? Läser om det i flera trådar men blir inte riktigt klok på vad det ska vara bra för?

• Jeanette 818
    Lilly2013 skrev 2015-02-13 17:41:11 följande:

Har varit i kontakt med Leif Mattiesens barnmorskeavdelning och man får inte vara med i hans studie om man äter trombyl och det var försent för jag har ju redan hunnit ta några dagar, Tror ändå inte jag hade velat vara med för det är ju bara hälften som får blodförtunnande resten får bara TLC.

Har blivit lovad TLC ändå av min läkare innan så jag hoppas han håller det nu.

Jag har fortfarande inte fått några symtom så börjar bli lite nojjig. Kommer inte ihåg hur det brukar kännas så här tidigt men har för mig att brösten i alla fall känns av. Det ända jag fortfarande känner av är lite mensverk och det känns ju inte så där betryggande.

Längtar74- Jag skulle börja med dom vid +. Det är därför jag testade mig så tidigt denna gången. Harfortfarande inte börjat med progesteronet, inga roliga biverkningar på dom å jag vill egentligen inte men ska försöka komma ihåg de ikväll.

Jeanette818- Hur går det för dig?

Nej, det blev inget pluss denna månad, bara tårar i mängder. Mensen kom när jag var på jobbet i fredags och när jag äntligen var på väg hem så bara brast det... Grät till och från hela dagen. Vet inte varför det kändes extra jobbigt denna gång, kanske för att min sambo är bortrest nästa ägglossning, kanske för att jag fyller 43 om tre månader eller kanske för att jag redan sörjer att jag bara fick bli mamma till ett barn (vilket är underbart men ändå inte nog)....Gråter

Vet inte vad jag ska göra nu? Har ätit både rosenrot, folsyra, munkpeppar, bisolvon och D-vitamin sen missfallet i november, Ska jag försöka ordna Pergotime? Har ingen gyn jag går till, vart ska man vända sig då för att få hjälp? Alla tankar och förslag tas tacksamt emot!
  • Jeanette 818

Tack för alla uppmuntrande ord och förslag på hur jag ska gå vidare!

Jag är en person som gillar att ha en plan och nu ska jag ta tag i lite olika saker. Har köpt Omega 3 tabletter och också bestämt mig för att skära ner på onyttigheter för att gå ner några kilo. Har en solsemester framför mig i vår som är bra motivationCool
    Sen har jag tid för att ta cellprov på min MVC kommande vecka och har bestämt mig för att prata med barnmorskan för att se vart jag ska vända mig när det gäller att eventuellt få Pergotime utskrivet!

Önskar alla en trevlig helg!

• Jeanette 818

Grattis Helenisen och Poohbaby! Tänk vad man oroar sig, först när man inte blir gravid och sen när man blivit gravid...

Min kropp känns helt ur gängorna... Efter en vecka med svullna och ömma bröst samt känningar i mage och rygg började jag fundera på om det tagit sig denna månad? Men jag hade BIM typ igår och testade idag med negativt resultat Har jag drabbats av sjukan skengravid eller är det bara biverkningar av munkpepparn och rosenroten? Är det någon annan som känt likadant så här flera dagar i sträck innan mens? Berättade för sambon igår att det kändes skumt i kroppen och att jag skulle testa idag. Ångrar mig nu för nu är vi två som är ledsna idag... Bara att vänta på mensen nu

• Jeanette 818

Freje, stort grattis!! Så underbart att få vara i bebisbubblan Glad
    Önskar så att jag var i samma sits som dig...

• Jeanette 818
    lilla mamsen skrev 2015-04-23 22:10:57 följande:

Behöver lite peppning nu. Sambon och jag har nu försökt i över ett år att få till vårt kärleksbarn men utan resultat. Tog idag steget och ringde kvinnokliniken som bryskt meddelade att det minsann inte görs någon fertilitetsutredning i Örebro länslandsting efter 39 år o 364 dagar!

Jag fyllde 40 i september. Känns som om en matta dragits undan våra fötter! Skulle ju bara vilja veta om det öh taget är någon mening att fortsätta på egen hand? Hoppet är ju det sista som lämnar en, men alla ni som oxå försökt en längre tid vet ju hur jobbigt det är med denna känslomässiga bergochdalbana. Vi har ju båda barn sedan tidigare men inte med varandra och vi önskar oss ett gemensamt barn. Levde tidigare i en relation med barnens pappa som absolut inte ville ha fler barn och nu när man har en ny kärlek som inget hellre vill än få barn med mig, ja då har hela systemet (bebisfabriken) fuckat upp sig!!! Känner mig arg på min egen kropp just nu! Hur ska man gå vidare? Kan det verkligen vara så att ägg produktionen lagt av eller vad? Har någorlunda regelbundna menscykler och tydligt ägglossningssekret .Trodde att jag hade ägglossning då lh stegring påvisats m äl-stickor. Hmmm! Behövde få skriva av mig lite kände jag!

Jag förstår precis dina känslor och ilska och oro... Att veta att man inte kan få hjälp för att man är för "gammal" är så frustrerande! Men jag skulle inte ge upp hoppet om jag var du, du är ju ganska ung fortfarande? Flera i denna tråden har blivit gravida och varit äldre än 40. Jag fick en dotter tre månader innan jag fyllde 40 och nu jobbar vi aktivt på ett syskon. Blev gravid i höstas och då var jag drygt 42 år. Tyvärr slutade det med missfall men vi har absolut inte gett upp! Jag har äntligen fått tid hos en gynekolog nästa vecka och hoppas få lite svar på hur min kropp funkar nu. Sen har jag och min sambo sagt att om jag inte blir gravid igen inom några månader söker vi hjälp i Danmark. Kostar massor, men om det funkar är det så värt det!! 
  • Jeanette 818

Ännu en ägglossning helgen som gickGlad
    Testade för första gången två gånger på samma dag och fick först blinkande gubbe på morgonen och sen fast gubbe på kvällen (Clearblue digital)! Kände i hela kroppen att nåt var på gång och har ju läst att så kan ske. Vi fick till det både tre dagar innan, samma dag och dagen efter så nu kan vi inte göra mer denna månad...

Sen har jag tid bokat hos gyn på torsdag! Äntligen har jag fått tid, det är inte lätt att hitta någon att gå till där jag bor. Vad ska jag tänka på att säga och fråga om? Jag vill ju få hjälp med att boosta ägglossningen, bli gravid och ja, ni vet allt som man så hett önskar. Frågar er här som är lite mer erfarna med att gå regelbundet till gynekolog!

• Jeanette 818

Tack längtar74 för dina råd! Jag kommer att ta ett blodprov på måndag för att se om jag haft ägglossning eller inte. Ska bli skönt att få veta så mycket iallafall. Sen blir det också koll av min sköldkörtel för att se om den är ok.

Men för övrigt var gynekologen ganska krass och menade att mina ägg är för få och för dåliga för att jag ska bli gravid vid nästan 43 års ålder. Jag vet att han talade generellt men jag kände mig så nedslagen efteråt. Har svårt att skaka av mig känslan att det inte blir fler barn.... Samtidigt vet jag ju att flera i denna tråd har blivit gravida och har fött eller ska snart föda sina efterlängtade barn. 

Tyst är det i tråden också, saknar att läsa om vad ni gör och hur ni mår!

• Jeanette 818

Efter många, långa månader av bebisförsök efter mitt missfall i november förra året är vi nu snart framme vid vårt första IVF-försök. Om alla tester blir klara i tid ska jag börja med hormonbehandlingen vid nästa mensstart. Vi har valt en klinik i Köpenhamn, Danmark eftersom det är totalstopp i Sverige vid min ålder (43 år). Nu är jag både livrädd och hoppfull, känns som att ett andra barn känns både nära och oändligt långt bort...

Grattis Niki, härligt med spontant pluss!
    Lilly2013, ska du också göra IVF?

• Jeanette 818
    Lilly2013 skrev 2015-09-10 09:16:05 följande:

Hej!
    Vi ska göra ivf på Triangeln i Köpenhamn.
    Det är via Infert kliniken på vårt sjukhus som har ett samarbete med dom så att även vi som är äldre och inte får det gratis får ett subventionerat pris.
    Alla prover och ul görs på hemma plan och de är de som bestämmer dosen och så sen görs själva äggplocket och återinförandet där.
    Var ska ni vara?

Vi ska göra vår IVF på Storkkliniken i Köpenhamn. Behandlingen börjar närma sig och det känns både spännande och jobbigt. Funderar mycket på vilka chanser man har att lyckas på första försöket... Och om man ska göra fler försök om det inte fungerar? Jag är 43 år, borde jag ens hoppas på ett andra barn? 

Grattis Sudden, hoppas jag kan göra dig sällskap om några veckor!
  • Jeanette 818

Grattis till alla nyblivna föräldrar!

Jag läser tråden i smyg men kommenterar sällan. Kan tydligen inte bli gravid igen eftersom jag precis fått mens efter mitt första IVF-försök. Då hade jag ändå fått två fina embryon insatta... Kan inte släppa tanken på att min dotter ska få växa upp som enda barnet Någon som har några tips och ideér?

• Jeanette 818

Längtar74, tack så mycket för dina vänliga ord, det betydde massor att läsa din kommentar när jag kände mig som allra mest nedstämd.

Nr3påG, jag har följt dina inlägg i tråden och blir uppmuntrad av din framgång med senaste graviditeten! Att du blivit gravid efter 40 ger mig hopp!

När jag läser vad ni båda skriver inser jag att jag inte är helt nöjd med hur kliniken hjälpt mig. Jag blev inte ordinerad östradiol eller något blodförtunnande?? Endast progesteron som gett mig massor med biverkningar... Jag är inte heller välkommen tillbaka till kliniken om jag inte kan tänka mig äggdonation och där är vi ännu inte mentalt. Mitt AMHvärde i somras låg på 2,9 och det är lågt, men ändå okej i min ålder (43)? Nu byter vi klinik och processen börjar om. Men det blir tidigast i januari eftersom nästa mens kommer när vi firar jul i Florida Innan dess ska jag börja gå på akupunktur och massage, köra en detox, jobba hårt för att gå ner i vikt (väger för mycket) och leva lugnare. Vill också börja med blodförtunnande men vet inte hur mycket man ska ta? Har Albyl minor hemma!

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)