Inlägg från: Anonym (Sparvöga) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sparvöga)

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Hej, vad roligt att hitta så många som också längtar efter barn igen såhär lite senare...Jag är 43 år, har 3 barn mellan 7-14 år och har det sista året fått en stark längtan efter ett barn till!
    Mina känslor inför detta går så upp och ner, ibland känns det självklart att försöka på allvar några månader, att allt kommer gå bra, i nästa ögonblick tänker jag på andras dömande blickar och på riskerna...Men både fysiskt och mentalt känner jag mig starkare, säkrare, och mer harmonisk än på länge! Går man på känslan så känner jag mig som 35 :) (får ofta höra att jag ser ung ut också men det hjälper ju inte den verkliga åldern tyvärr...)

Anonym Sofia, känner så med dig, vad väldigt sorgligt att du förlorat din dotter. Hoppas att ni kommer fram till att försöka få barn igen och att allt går bra!

Lycka till till er alla, vill gärna höra mer om hur ni tänker, vilket som är era plus och minus med att få barn nu!?
    kram från Sparvöga

• Anonym (Sparvöga)

Grattis Freje till att du är gravid- jätteroligt!! Hoppas allt kommer gå fint! Och PoL, hoppas du får en fin sista grav tid!! Ja vad lustigt det är med ålder, håller med jämtlandstaus om att 41 (o även 42) låter jätteungt! Tänk om man var så ung.. (lite uppmuntran till er 41 o 42 åringar :))
    Men ett eller två år till kan inte göra så stor skillnad intalar jag mig... Pratade med en underbar bm vän idag som peppar mig så och som sa ang riskerna för kromosomfel: "tänk istället att det är 96% chans att du får ett friskt barn".

Önskar er en fin fredag!

• Anonym (Sparvöga)

Hej!
    Oj vad det är spännande ändå att ha hemliga bebisförsök i den här åldern...
    Hur många månader väljer man att försöka..hur tänker ni? Är det någon av er som funderar på internationell adoption (barn m spec behov, dvs fysiskt handikapp)- det har vi gjort en tid och då vi slutar försöka biologoskt blir det nog adoptionsförsök...
    Svårt beslut!

Lycka till nu alla :) kram Sparvöga

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)