Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)
Hej, vad roligt att hitta så många som också längtar efter barn igen såhär lite senare...Jag är 43 år, har 3 barn mellan 7-14 år och har det sista året fått en stark längtan efter ett barn till!
Mina känslor inför detta går så upp och ner, ibland känns det självklart att försöka på allvar några månader, att allt kommer gå bra, i nästa ögonblick tänker jag på andras dömande blickar och på riskerna...Men både fysiskt och mentalt känner jag mig starkare, säkrare, och mer harmonisk än på länge! Går man på känslan så känner jag mig som 35 :) (får ofta höra att jag ser ung ut också men det hjälper ju inte den verkliga åldern tyvärr...)
Anonym Sofia, känner så med dig, vad väldigt sorgligt att du förlorat din dotter. Hoppas att ni kommer fram till att försöka få barn igen och att allt går bra!
Lycka till till er alla, vill gärna höra mer om hur ni tänker, vilket som är era plus och minus med att få barn nu!?
kram från Sparvöga