• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • Bebben84
    Elsa83 skrev 2014-08-23 21:19:57 följande:

Bisolvon

Ser att många rekommenderar detta här och på andra ställen. Blev själv intresserad och sökte därför på Fass.se

Följande står: Graviditet och amning

Om du är gravid eller ammar, tror att du kan vara gravid eller planerar att skaffa barn, rådfråga läkare eller apotekspersonal innan du använder detta läkemedel.

Bromhexin passerar över till fostret, men inga ogynnsamma effekter har påvisats. Man bör dock bara använda Bisolvon under graviditeten om det är nödvändigt. Detta gäller speciellt under de första tre månaderna av graviditeten.

Bromhexin går över i modersmjölk och bör därför undvikas under amning.

Låter inte helt ofarligt.

Men man äter det bara fram till ÄL så det hinner inte tas upp av det eventuella fostret :)
  • Fjällsippa
    Det vackraste skrev 2014-08-23 19:40:15 följande:

Och vi kom också hit. ;) Försök nr 2 blir det!

Tar Inositol from idag till äl. Sägs förbättra äggen! :D

Insem dag 15 och 16 precis då äl bör vara.

Inositol, vad är det?
  • Bebben84
    Fjällsippa skrev 2014-08-23 21:31:33 följande:
    Ja, förra månaden absolut! Mycket mer flytningar kring äl. Den här månaden glömde jag några då och då, men har ändå mörkt en skillnad. Tills jag fick svamp. Uäh. Det hade ingenting med Bisolvonet att göra iofs.
    Kul! Jag har ju inte haft några märkbara ÄL-sekret så hoppas på att få det nu :)
  • josephiine

Är på ÄL+2 nu och jag har lite molvärk och det sticker lite till och från i nedre delen av magen, vet att det inte behöver betyda nåt, men hoppet finns ju här fram till den 4/9 :)

• ÄlskarMina

23/9 blir min nästa BIM. Tror jag.. Har så oregelbunden mens då jag ätit minipiller under flera år. Men medellängd på 32dgr så jag går efter den eller? Mensen som pågår just nu efter pillerstoppet kom på dag 29 dock..

Har iaf köpt hem digitala ÄL-tester som förhoppningsvis ska hjälpa oss pricka ÄL.

Barn 1 var en liten hoppsan och barn 2 tog 3mån att pricka in. Så det märks hur detta blir..

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid -10*.¸¸.·*¨`·
  • CarlaVeloso

Nu blev jag nyfiken! Bisolvon i flytande form - hur mycket ska man ta och hur ofta/länge? Och vad väntas för effekt?

:)

• Det vackraste

En b-vitamin om jag förstått rätt. :)

Googla det + fertility!

Fjällsippa skrev 2014-08-23 21:40:22 följande:

Inositol, vad är det?

• Bebben84
    CarlaVeloso skrev 2014-08-23 22:06:43 följande:

Nu blev jag nyfiken! Bisolvon i flytande form - hur mycket ska man ta och hur ofta/länge? Och vad väntas för effekt?

:)

Jag har tagit från mensens första dag och ska äta fram till ÄL. Tar i tablettform. Äter maxdosen dvs 3 tabletter om dagen. Den ska vara slemlösande= mer flytningar vid ÄL :)
  • Elsa83

Jaha då förstår jag! :)

Bebben84 skrev 2014-08-23 21:36:48 följande:

Men man äter det bara fram till ÄL så det hinner inte tas upp av det eventuella fostret :)

• quina
    Bebben84 skrev 2014-08-23 14:05:38 följande:

Vad kul! :)

Åh tack!:)
Svar på tråden BIM September 2014