• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • EmmJo

Hej hej! Har inte orkat läsa ikapp alla inlägg, har valt att inte gå in på familjeliv förrän jag haft ägglossnig. Nu har den varit och har bim den 3:en september. 3e försöket och andra barnet! :)

• Bebben84
    Fjällsippa skrev 2014-08-23 17:01:32 följande:

Här med!

Har du märkt någon skillnad?
  • NILE90

ÄL+3 idag och inga ömma bröst än. Brukar annars alltid få det på ÄL+1-2. Känns lite knepigt i magen till och från, men det är säkert bara ja g som nojjar. :P

• Emmissara

Hejsan, jag har inte varit så aktiv här i tråden utan mest läst vad ni andra har skrivit och för er som har kämpat så måste jag bara säga att ni är otroligt starka.

Nu känner jag dock att jag behöver skriva av mig lite. Min mamma kämpade 15 år med att få mig, hon hade stora problem med cystor (jag har också haft/har cystor) och äggen fastnade helt enkelt inte. De hade oräkligt många provrörsbefruktningar och de fick kämpa för den sista omgången då jag och min tvilling syster blev till (hon gick dock bort när vi var 3 månader) och sen dess så har jag varit ensambarn.

Detta skrämmer mig något enormt då jag alltid har drömt om att bli mamma, men min sambo förstår inte min rädsla av att behöva gå igenom samma sak och det gör mig bara ledsen och irriterad.

• Det vackraste

Och vi kom också hit. ;) Försök nr 2 blir det!

Tar Inositol from idag till äl. Sägs förbättra äggen! :D

Insem dag 15 och 16 precis då äl bör vara.

• SecretlyMe

Välkommen alla nya! :)

Tyvärr kan jag inte göra bim listan då jag skriver från mobilen. Någon annan som kan? :)

• Elsa83

Bisolvon

Ser att många rekommenderar detta här och på andra ställen. Blev själv intresserad och sökte därför på Fass.se

Följande står: Graviditet och amning

Om du är gravid eller ammar, tror att du kan vara gravid eller planerar att skaffa barn, rådfråga läkare eller apotekspersonal innan du använder detta läkemedel.

Bromhexin passerar över till fostret, men inga ogynnsamma effekter har påvisats. Man bör dock bara använda Bisolvon under graviditeten om det är nödvändigt. Detta gäller speciellt under de första tre månaderna av graviditeten.

Bromhexin går över i modersmjölk och bör därför undvikas under amning.

Låter inte helt ofarligt.

• Det vackraste

Skulle gå efter äl fre då dag 12. Då du brukar få dag 14. Inte alltid ff syns. Ofta är de i ca tre dgr så dag tio var nog första fertila dag och tolv äl.

Lisen84 skrev 2014-08-23 11:52:35 följande:

Hej.

Tänkte bara om någon kan hjälpa mig få rätsida på det här med ägglossning..

Jag fick äggviteflytningar i onsdags kväll, då dag 10 i cykeln. Sedan dess har det endast vart lite sparsamma flytningar, men inte typiska trådiga. Igår kväll fick jag en kraftig värk som varade några timmar, då dag 12. Men inga flytningar direkt. När har jag haft ägglossning?! På onsdagen då flytningen var eller vid smärtan i buken var 2 dagar senare?? Eller har den rent av inte varit än?? Jag har normalt ägglossning dag 14. Vi hade sex onsdag då flytningen var men nu är sambon bortrest så blir inget mer sexande på 1 v :(

• Fjällsippa
    Bebben84 skrev 2014-08-23 17:44:53 följande:

Har du märkt någon skillnad?

Ja, förra månaden absolut! Mycket mer flytningar kring äl. Den här månaden glömde jag några då och då, men har ändå mörkt en skillnad. Tills jag fick svamp. Uäh. Det hade ingenting med Bisolvonet att göra iofs.
Svar på tråden BIM September 2014