Inlägg från: ÄlskarMina |Visa alla inlägg
  • ÄlskarMina

BIM September 2014

23/9 blir min nästa BIM. Tror jag.. Har så oregelbunden mens då jag ätit minipiller under flera år. Men medellängd på 32dgr så jag går efter den eller? Mensen som pågår just nu efter pillerstoppet kom på dag 29 dock..

Har iaf köpt hem digitala ÄL-tester som förhoppningsvis ska hjälpa oss pricka ÄL.

Barn 1 var en liten hoppsan och barn 2 tog 3mån att pricka in. Så det märks hur detta blir..

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid -10*.¸¸.·*¨`·
  • ÄlskarMina
    Neiti75 skrev 2014-09-03 09:40:40 följande:

Den tanken har faktiskt börjat överge mig lite smått.. Känningar är lite uppsvälld & plufsig.

Hade lite stickningar för ett par dagar sedan i magen/livmodern. Morgontrött. (Kliver annars upp automatiskt 04.15).

Ge inte upp! När jag blev gravid med min pojk-10 så hade jag "mensvärk" ca.1v innan BIM och små stick/hugg några dgr efter ÄL + uppsvälld som startade någon dag innan BIM. 

Här går en annan hemma och väntar in ÄL. (har 29-32dgrs cykel så seeg väntan) Kommer förmodligen runt helgen/början av nästa vecka. Så typiskt bara att det inte är denna vecka då jag har ledig vecka. Nästa vecka jobbar jag mån+tis natt och fre-sön natt och vi har svårt att få till sex innan/efter min jobbnatt pga att barnen har läggdags/är vakna.
    Får hoppas ÄL kommer lämpligt. Har clearblue ÄL-tester som jag ska starta med imorgon. 
  • ÄlskarMina
    Neiti75 skrev 2014-09-03 10:12:37 följande:

Kommer du ihåg när du plussade då?

Hoppas det går bra för er. :)

Tack! Det hoppas vi med. ;)

Jag vet att jag tog en sticka på BIM-4 som var blank. Sen tog jag en till sticka på BIM-2 som visade supersvagt, trodde den lurades med mig. Köpte då ett CB och tog på BIM-1 som visade gravid 1-2.  
  • ÄlskarMina
    Gummsan skrev 2014-09-04 07:19:23 följande:

Nu ska vi väl inte kunnat ha missat ÄL iaf? :-P

Bra jobbat!  

Idag började jag ÄL-testa med cb. Ingen glad gubbe än, trodde ej det heller ännu. Men kontrollstrecket inuti stickan var rätt så stark. Så den är och ska ju också enligt kalendern vara på gång.. 
  • ÄlskarMina
    Paulas mamma skrev 2014-09-05 08:12:52 följande:

Ledsen idag! Är idag på dag 17 och ingen stegring på ÄL testet än. :( nu har jag bara en sticka kvar. Köpte clearblues digitala. Verkar inte som jag har nån ägglossning. Min cykel är oftast på 28-30 dagar och nu har jag tappat hoppet helt för denna månad

Jag ser att med min förra graviditet så kom glada gubben på CB på dag 17 när jag tog testet kl.13. Jag hade då en cykel på 28-30 dgr. Men räknade på 30dgr. Så jag har nog en kort lutealfas-kanske du med?
  • ÄlskarMina

Ingen glad gubbe idag heller. Är på cykeldag 15 idag så är kanske tidig..men vi kör på sex ikväll iaf. Det är ju fredag och allt. mannen är beredd att ta ett par dagars intensivt sexande. Vill man ha barn så får man dra sitt strå till stacken liksom.haha! Annars är vi såna som brukar orka med ca 1g/v.

• ÄlskarMina
    ronja111 skrev 2014-09-07 18:44:16 följande:
    Detta är andra året...
    Så jobbigt!  
  • ÄlskarMina

Är nu på cykeldag 18 och ännu ingen glad gubbe.. Suck! Strecket i testet är relativt starkt men jag undrar just när äl kommer? Har haft oregelbunden cykel under mini-piller ätandet, med sitt på ca.32dgr. Den borde ju komma nu?? Suck suck..

Vi hade iaf sex igår för jag trodde äl skulle bli senast idag. Och nu ska jag jobba 2nätter vilket gör sex svårt nu dessa dgr..

• ÄlskarMina
    Glädje skrev 2014-09-08 09:21:22 följande:

Är på bim +4...ingen mens, mensvärk, svagt illamående, mkt flytningar, lätt ömmande bröst, och tappen känns mjuk och stängd. Vad tror ni?

Är sååå rädd att köpa ett test som visar negativt, svagt svagt pos i fredags, men går och tänker att tänk om det va ett spök...

Åh drömmer hela nätterna att jag plussar och sen försvinner plusset...

Sambon tycker vi ska vänta, testa i slutet av veckan typ!! Men jag blir galen! Vill veta nuuu :P

Men köp ett digitalt! :) Du är ju säkert gravid!
Svar på tråden BIM September 2014