• Villblimamma90

Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?

Hej! Jag och min simningar försökt då barn i över 1 år. I maj detta året fick vi reda på att jag led av PCOS. I tisdags var jag på HSG - röntgen av livmoder och äggledare. Allt såg bra ut men nu har jag blödningar som bara den. Två dagar efter. Är det normalt?
    Jag är så himla orolig att det är något som kommer sätta stopp för oss och att vi inte kommer kunna få barn. Någon med PCOS som också försöker bli gravida? Hur går det för er? Eller någon med PCOS som blivit gravida?

• Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?
  • eagle87

Åh så ledsen. Jag Tempar o hade förhöjd temp i en vecka men idag sjönk den så visa sig att jag inte alls haft äl. På dag 35 idag, åter ingen medecin. Har haft oregelbunden mens sen juni 2014. Fattar inte varför. Ska börja tråna igen o se om de hjälper. Äter alla medecin härinne?

• lantlivet
    eagle87 skrev 2015-01-04 14:49:27 följande:

Åh så ledsen. Jag Tempar o hade förhöjd temp i en vecka men idag sjönk den så visa sig att jag inte alls haft äl. På dag 35 idag, åter ingen medecin. Har haft oregelbunden mens sen juni 2014. Fattar inte varför. Ska börja tråna igen o se om de hjälper. Äter alla medecin härinne?

Trist.. Jo ja tro alla här äter /har/ ska tagit pergotime eller annat.
  • lantlivet
    Pco_1_2 skrev 2015-01-04 08:23:37 följande:

Började blöda 22/12 (3 dagar innan BIM) och blödde i 11 dagar! Sen försvann den 2 dagar och kom tillbaka i full kraft igår.

Ska ju börja med primoluten på tisdag, tror ni fortf jag kan göra det? Eller bör jag ringa Gyn imorgon igen? Suck :((

Ring gyn tycker jag.
  • Linette

Jag äter inte något än. Har blivit kallad till mitt första läkarbesök på torsdag. Får se vad som sägs då.

• mynona2
    eagle87 skrev 2015-01-04 14:49:27 följande:

Jag har inte börjat äta ännu, min sambo ska iväg för att kolla sina spermier innan jag får börja. Han ska dit i veckan och sedan kunde det ta ett par veckor innan dem skickar svaret till gyn och vi får en ny tid. Väntan känns lång..
  • Pco_1_2

Ja det får bli ett samtal till gyn, känns frustrerande att blödningarna ska strula såhär. Är det fler av er som blöder typ var 3:e vecka? Verkar vanligt att man i regel inte har blödningar alls...

• lantlivet
    Pco_1_2 skrev 2015-01-04 22:16:02 följande:

Ja det får bli ett samtal till gyn, känns frustrerande att blödningarna ska strula såhär. Är det fler av er som blöder typ var 3:e vecka? Verkar vanligt att man i regel inte har blödningar alls...

Jag blödde typ var tredje vecka innan ja fick pergotime. Frustrerande. Eller ja hade mens, sen gick de en v å ja fick mellanblödningar sen gick de en v å sen blödde ja igen..

Jo de vanliga är ju att man inte blöder, men nån måste ju va annorlunda ;)
  • el-o

Iskristall -vilken bra film du hade lagt upp . Tack

Jag får lite biverkningar av Letrozol bl.a. Viktökning :( finnar , trötthet m.m .

Ska på ultraljud nu på onsdag så hållet tummarna på att där finns några äggblåsor. Så att jag sedan får ägglossning.

Hur går det för diig och alla andra där ute ?

• Sassa84

Första gången jag längtar till min mens! ???? Förhoppningsvis kommer den nu i slutet av januari och då ska jag prova Letrozole för första gången, hoppas innerligt på att äggblåsor mognar så jag får ÄL! Ska bli spännande, börjar nästan bli lite nervös redan nu. ????

• Iskristall

El-o: Finnar har jag ändå pga min pcos, så det är inget jag märker nån skillnad med

Jag håller tummarna för dig att det är äggblåsor på gång!!

Själv är jag på min 4:e tablett idag. Hoppas på en bra äl och plus i slutet på januari. Jag är lite rädd att jag ska ha stopp i mina äggledare och därför inte blir gravid nu när äntligen äl kommer med hjälp av tabletterna...

Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?