• Villblimamma90

Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?

Hej! Jag och min simningar försökt då barn i över 1 år. I maj detta året fick vi reda på att jag led av PCOS. I tisdags var jag på HSG - röntgen av livmoder och äggledare. Allt såg bra ut men nu har jag blödningar som bara den. Två dagar efter. Är det normalt?
    Jag är så himla orolig att det är något som kommer sätta stopp för oss och att vi inte kommer kunna få barn. Någon med PCOS som också försöker bli gravida? Hur går det för er? Eller någon med PCOS som blivit gravida?

• Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?
  • lantlivet
    Linette skrev 2015-01-13 23:37:57 följande:

Jag har testat sticka och cb med smileys. Nix har inte PCOS enligt läkaren men jag tror att jag har de.

Låter som pco! Har man fler än 10 tror jag då räknad dom de som pco. Jag hade över 14 i varje äggstock.

Hoppas du får bättre svar hos privat! Man vill ju veta om de är pco. Är ju inget att bli orolig över då de flesta får barn endå :)
  • Ztarduzt
    lantlivet skrev 2015-01-14 07:29:14 följande:

Ja fick det så ja har oregelbunden mens, annars ska olika blodprov tas olika dagar och din gubbe får en tid att lämna simmare om de nu gör de där. Så är det här iaf :)

Sen fick ja göra prov på progesteronet för å kolla om ja haft ägglossning med tabletterna.

De första fick jag lämna på min vårdcentral. De sista på barnlöshetsmottagningen.

Gör det du :)

Orkar inte köra 28mil med enbart några få dagar mellan :/ förhoppningsvis kan vi ta andra prover här i närheten som dom kan skicka dit istället, hade underlättat en hel del, måste ju ta ledigt hela dagen annars som kanske inte är så poppis om det händer för ofta. Så, hoppas på alla prover som går där, sen resten här :)
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Ztarduzt
    Linette skrev 2015-01-14 10:08:17 följande:

De e ingenfara. Men enligt läkaren så har jag äggblåsor som ligger runt. Men tror att han säger att det är normalt bara för att jag inte ska bli orolig. Har sökt om en tid hos en privat nu så får vi se vad de säger där.

Hm, hade nog uppskattat ärlighet framför försök att lugna ner. Har du PCOS /pco vill man ju veta det och få hjälp. Men jag tror du har något av det iallafall. Jag har i båda, men betydligt mer i högra.
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • lantlivet
    Ztarduzt skrev 2015-01-14 15:39:23 följande:

Orkar inte köra 28mil med enbart några få dagar mellan :/ förhoppningsvis kan vi ta andra prover här i närheten som dom kan skicka dit istället, hade underlättat en hel del, måste ju ta ledigt hela dagen annars som kanske inte är så poppis om det händer för ofta. Så, hoppas på alla prover som går där, sen resten här :)

Tro nog att om de förklarar situationen så får du ta alla prover på hemma plan på dinhc. Ja förstår dig med avståndet. Det är inte roligt. Men ibland kan man inte göra så mkt om de är något man måste. Är det sjukhusbesök så bruka de onte göra nå att man är ledig.
  • Ztarduzt
    lantlivet skrev 2015-01-14 16:39:05 följande:
    Tro nog att om de förklarar situationen så får du ta alla prover på hemma plan på dinhc. Ja förstår dig med avståndet. Det är inte roligt. Men ibland kan man inte göra så mkt om de är något man måste. Är det sjukhusbesök så bruka de onte göra nå att man är ledig.
    Får helt enkelt hoppas allt går på en och samma dag och sedan går fort, vill bli gravid nu så alla dagar segar ner rejält då man längtar efter ett visst datum :/ 
  • lantlivet
    Ztarduzt skrev 2015-01-14 19:33:33 följande:
    Får helt enkelt hoppas allt går på en och samma dag och sedan går fort, vill bli gravid nu så alla dagar segar ner rejält då man längtar efter ett visst datum :/ 
    Så det går väldigt sakta när man väntar på något :)

Ja väntar på inskrivningen den 26. Och förhoppningsvis ett ul samtidigt typ.
  • Pco_1_2

Lolsing; berätta gärna hur det gick :)

Igår var sista primolut tabletten så nu inväntar jag mens!

• Athen

Hej jag trillade in här precis, inte läst några inlägg än. Är det någon av er som behandlas med metformin ??

• Ztarduzt
    lantlivet skrev 2015-01-15 09:08:08 följande:

Så det går väldigt sakta när man väntar på något :)

Ja väntar på inskrivningen den 26. Och förhoppningsvis ett ul samtidigt typ.

Indeed!

Har nog inte hängt med alls, är du gravid eller annan inskrivning? Jag börjar bli less på att vänta på mensen, CD 45 idag.. Känns så överdrivet långt.. Vill ha lika kort cykel som alla andra och ha risken att bli gravid på ett ligg.. En vän till mig har varit gravid 16 gånger, har 2 barn..
Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?