• Villblimamma90

Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?

Hej! Jag och min simningar försökt då barn i över 1 år. I maj detta året fick vi reda på att jag led av PCOS. I tisdags var jag på HSG - röntgen av livmoder och äggledare. Allt såg bra ut men nu har jag blödningar som bara den. Två dagar efter. Är det normalt?
    Jag är så himla orolig att det är något som kommer sätta stopp för oss och att vi inte kommer kunna få barn. Någon med PCOS som också försöker bli gravida? Hur går det för er? Eller någon med PCOS som blivit gravida?

• Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?
  • Ztarduzt
    lantlivet skrev 2015-01-19 21:34:04 följande:

Nä nu ska du va positiv! Med dendär inställning går de inte :)

Inget jag gör hjälper, går inte ner. Kämpat sedan jag var 18.. Kommer ju inte lyckas gå ner 15kg på enbart någon månad
  • lantlivet
    MissMarti skrev 2015-01-19 21:36:50 följande:

Jag fick beskedet om pcos 2008 då jag hade pärlband av ägg, var överviktig o hade väldigt oregelbunden mens, när sonen var född kom mensen regelbundet 1år sedan började jag med p-piller igen.. Slutade med dem för ett år sedan och mensen kom regelbundet 6 månader sedan försvann den.. Fick Provera i december och sedan pergotime.. Svarade halvbra på enkelkur men fick 1 ägg som släppt så håller mina tummar att de blir plus nu!

Som sagt sist så tog de en vecka efter bim som jag plussa.. Men för varje timma varje dag som mensen lyser med frånvaron är de ju bra?!

Va länge har ni andra försökt?

Gel
    Okej. Ja de är många som har de klassiska pärlbandet. Själv hade ja fulla äggstockarna med blåsor som en mognat. Över 20 i varje..yey :p

Va bra att du oxå svarade på första kuren! Hoppas du får plus denna vecka nudå!

Ci hade försökt nästan 2 år innan ja fick pergotime och blev gravid i nov :) imorgon är ja i v 10+0. Första barnet för oss.
  • lantlivet
    Ztarduzt skrev 2015-01-19 22:12:37 följande:
    Inget jag gör hjälper, går inte ner. Kämpat sedan jag var 18.. Kommer ju inte lyckas gå ner 15kg på enbart någon månad
    Allt får bara man vill :)

Vad äter du om dagarna vad dricker du? och hur mkt rör du dig på veckorna? Hur långa promenader kan du ta? Har du testat på en såndär orbitrech eller va dom heter så slipper höfter å rygg ta så mkt stryk av stötar när du går? Vad gör din sambo för att peppa dig i din viktnedgång?
  • lantlivet
    MissMarti skrev 2015-01-20 10:31:14 följande:

Åh va kul för er!! Jag håller mina tummar änn

Känns fantastiskt! Hur länge har ni försökt m andra? :)
  • MissMarti

Vi har försökt ett år med barn nummer två.. Trodde jag skulle slippa hjälp iomed att mensen va regelbunden första 6månaderna.. Men inväntar mens den är 4 dagar sen nu men småblödningar då o då så vette tusan vad som händer.. Mensen kommer inte igång riktigt...

Gel
  • Ztarduzt
    lantlivet skrev 2015-01-20 09:34:40 följande:

Allt får bara man vill :)

Vad äter du om dagarna vad dricker du? och hur mkt rör du dig på veckorna? Hur långa promenader kan du ta? Har du testat på en såndär orbitrech eller va dom heter så slipper höfter å rygg ta så mkt stryk av stötar när du går? Vad gör din sambo för att peppa dig i din viktnedgång?

Jag äter ugnsbakad kycklig/file/lax med sallad till lunch och middag. Frukost mår jag illa och spyr om jag äter något så blir en frukt så fort jag kan äta. dricker vatten med citron i till måltiderna och totalt blir det väl 3-4 liter vatten/dag. Är som en svamp och är nästan alltid törstig, provat vätskeersättning men samma sak då, läkaren trodde jag hade brist på något så gjort tester, allt ser bra ut. Jag kan promenera i 15 minuter, sedan är jag liggandes i ca. 2 timmar pga smärta. På gymmet använder jag crosstrainer vilket fungera ett tag, men rörelsen gör att höften tillslut låser sig, tar ungefär 20min. Sambon är den som drar ut mig på promenad i snöstorm, den som säger nej till sötsaker dom få gånger suget kommer, den som hela tiden gör att jag presterar till 1000 innan kroppen säger nej.
  • Iskristall

Ztarduzt: Läste ditt inlägg här ovanför. Har du kollat ditt blodsocker? Ett symtom på diabetes är ju att man är törstig.

• lantlivet

Fick oxå diabetes på hjärnan när jag läste det där. Har många runt om det det. Men du skriver ju att alla tester är bra? å de borde ju ha kollat. Men de är ju inte omöjligt.

Du äter ju bra. Och lagoma portioner kan ja tänka mig. Man ska ju inte bli helt mätt. Bra att du har en sambo som peppar! Men svårt dedär med kroppen. Testat vattengympa?

• lantlivet

Kanske du ska ringa och säga det till din gyn att du småblöder. Så kanske de kan ta blodprov och kolla hcg nivåerna?

Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?