• Villblimamma90

Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?

Hej! Jag och min simningar försökt då barn i över 1 år. I maj detta året fick vi reda på att jag led av PCOS. I tisdags var jag på HSG - röntgen av livmoder och äggledare. Allt såg bra ut men nu har jag blödningar som bara den. Två dagar efter. Är det normalt?
    Jag är så himla orolig att det är något som kommer sätta stopp för oss och att vi inte kommer kunna få barn. Någon med PCOS som också försöker bli gravida? Hur går det för er? Eller någon med PCOS som blivit gravida?

• Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?
  • eagle87
    Ztarduzt skrev 2015-01-20 13:49:24 följande:
    Jag äter ugnsbakad kycklig/file/lax med sallad till lunch och middag. Frukost mår jag illa och spyr om jag äter något så blir en frukt så fort jag kan äta. dricker vatten med citron i till måltiderna och totalt blir det väl 3-4 liter vatten/dag. Är som en svamp och är nästan alltid törstig, provat vätskeersättning men samma sak då, läkaren trodde jag hade brist på något så gjort tester, allt ser bra ut. Jag kan promenera i 15 minuter, sedan är jag liggandes i ca. 2 timmar pga smärta. På gymmet använder jag crosstrainer vilket fungera ett tag, men rörelsen gör att höften tillslut låser sig, tar ungefär 20min. Sambon är den som drar ut mig på promenad i snöstorm, den som säger nej till sötsaker dom få gånger suget kommer, den som hela tiden gör att jag presterar till 1000 innan kroppen säger nej.
    Kanske du inte äter tillräckligt, ibland blir fettförbränning långsam om man typ äter för lite men de e jävligt svårt O gå ner i vikt me pcos, har du fått tag på gyn? Ringde du förra onsdag? Kram
  • Ztarduzt

Jag har testat allt, diabetes, ämnesomsättning osv men tydligen ser allt bra ut. Jag börjar mer och mer misstänka att dom missat diabetes och/eller struma eller något för mamma fick havandeskapsdiabetes när hon väntade mig och föddes då "för stor". En läkare klagade på att min körtel var lite förstorad men syns inget på testerna. Bara begära mer tester då, har ju dessutom frikort fram till april typ så bara bosätta mig på sjukhuset!

Har testat lchf och ätit tills jag blir mätt men inte proppmätt, utan slutar alltid äta så fort jag är mätt. Lchf fungerar tyvärr inte då det gjorde att jag svimmade och fick hjärtklappning.

Känner mig onormal :p

• Ztarduzt

Gyn hade stängt förra onsdagen, dom öppnade dagen efter så blir imorgon det stora samtalet sker. Kommer nog få skicka in ansökan som tar några veckor att bearbeta så får vi gå därifrån :)

• MissMarti

Jag ska ringa Gyn imorgon men nu tror ja mensen kommer ???? men nya tag med Pergo igen!

• lantlivet
    Ztarduzt skrev 2015-01-20 20:24:46 följande:

Jag har testat allt, diabetes, ämnesomsättning osv men tydligen ser allt bra ut. Jag börjar mer och mer misstänka att dom missat diabetes och/eller struma eller något för mamma fick havandeskapsdiabetes när hon väntade mig och föddes då "för stor". En läkare klagade på att min körtel var lite förstorad men syns inget på testerna. Bara begära mer tester då, har ju dessutom frikort fram till april typ så bara bosätta mig på sjukhuset!

Har testat lchf och ätit tills jag blir mätt men inte proppmätt, utan slutar alltid äta så fort jag är mätt. Lchf fungerar tyvärr inte då det gjorde att jag svimmade och fick hjärtklappning.

Känner mig onormal :p

Ja ligg på för något stämmer ju inte riktigt. Du borde kunna gå ner i vikt :)

Spännande samtal! Vi blev uppringda bara veckan efter vi skickat in vår ansökning. Hoppas de går fort för er och att ni får göra utredning trots din vikt!
  • Ztarduzt
    lantlivet skrev 2015-01-20 21:45:08 följande:

Ja ligg på för något stämmer ju inte riktigt. Du borde kunna gå ner i vikt :)

Spännande samtal! Vi blev uppringda bara veckan efter vi skickat in vår ansökning. Hoppas de går fort för er och att ni får göra utredning trots din vikt!

Eller hur, pratade med en ssk medans jag gjorde blodprov för ett tag sedan, hon sa direkt att det inte var normalt och att något är fel, men vi hittar det inte :s

Ooh, spännande! Dom verkar prioritera PCOSare. :D Hoppas jag också, vill bli gravid nu. Få känna längtan efter vår lilla skatt och köpa bebiskläder, vagn, spjälsäng.. Få berätta för föräldrarna att dom ska få barnbarn. Blir mina föräldrars första barnbarn, sambons fjärde :) blir kanske lite weird då jag har ett syskon som fyller 5 om några dagar men, not my problem ^^

Såg judge judy nu ikväll, fyfan alltså. Var en kvinna som sa till sin man att han var pappan, trots att hon varit otrogen och inte visste vem pappan var. Usch. Sa direkt till sambon att det inte finns några tvivel vem som kommer vara pappan till mina barn, hatar otrogna personer.
  • MissMarti

Jag blir förvirrad ja!? Småblöder än.. Ringde fertiliteten idag o fick svaret att ja ska avvakta för jag hade äl 2/1 o då skulle mensen kommit denna helg som va som senast.. Så hon trodde ja va gravid trots blödning?! O negativa gravtest.. Sen såg hon i journalen att ja plussa sent med min son så hon trodde ja va låghormonare?

Jag blir förvirrad av detta ja!

• lantlivet
    MissMarti skrev 2015-01-21 11:46:55 följande:

Jag blir förvirrad ja!? Småblöder än.. Ringde fertiliteten idag o fick svaret att ja ska avvakta för jag hade äl 2/1 o då skulle mensen kommit denna helg som va som senast.. Så hon trodde ja va gravid trots blödning?! O negativa gravtest.. Sen såg hon i journalen att ja plussa sent med min son så hon trodde ja va låghormonare?

Jag blir förvirrad av detta ja!

Håller tummarna!! Förstår att du är förvirrad.
  • MissMarti

Ja detta va inte direkt de jag ville vad med om nu... O hur kan hon säga så att ja kanske är gravid trots blödningar? Gå o ge falska förhoppningar... Är tillräckligt jobbigt detta ändå...

Är de nån mer än jag som faktiskt mår dåligt över att ha ett pat äggstockar som inte samarbetar? Vissa stunder tänker ja inte ens på de men nu idag är en sån dag där ja egentligen bara vill gråta

• Iskristall
    MissMarti skrev 2015-01-21 12:50:19 följande:

Ja detta va inte direkt de jag ville vad med om nu... O hur kan hon säga så att ja kanske är gravid trots blödningar? Gå o ge falska förhoppningar... Är tillräckligt jobbigt detta ändå...

Är de nån mer än jag som faktiskt mår dåligt över att ha ett pat äggstockar som inte samarbetar? Vissa stunder tänker ja inte ens på de men nu idag är en sån dag där ja egentligen bara vill gråta

Här är en till som stundtals mår dåligt att jag inte har en kropp som vill fungera normalt. Varför liksom, helt onödigt!
Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?