• Villblimamma90

Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?

Hej! Jag och min simningar försökt då barn i över 1 år. I maj detta året fick vi reda på att jag led av PCOS. I tisdags var jag på HSG - röntgen av livmoder och äggledare. Allt såg bra ut men nu har jag blödningar som bara den. Två dagar efter. Är det normalt?
    Jag är så himla orolig att det är något som kommer sätta stopp för oss och att vi inte kommer kunna få barn. Någon med PCOS som också försöker bli gravida? Hur går det för er? Eller någon med PCOS som blivit gravida?

• Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?
  • el-o

Jaha då börjar man med sina fjärde kur med Letrozol imorgon, besviken!! :(

Har någon lyckats med Letrozol och hur lågt har det isf tagit ??

Några andra tips så får ni gärna berätta

• Sassa84
    el-o skrev 2015-01-28 19:11:28 följande:

Jaha då börjar man med sina fjärde kur med Letrozol imorgon, besviken!! :(

Har någon lyckats med Letrozol och hur lågt har det isf tagit ??

Några andra tips så får ni gärna berätta

Vad tråkigt att det inte tar.. :(

Jag är inne på första behandlingen med Lereozole nu, andra dagen idag som jag tagit tablett. Hoppas att det ska ge resultat!
  • Dakine
    Jasmin Karlsson skrev 2015-01-26 12:06:24 följande:
    Jag har också tagit provera eftersom jag har mycket långa cykler annars (många, många månader emellan). Det funkade bra för mig, hade inga biverkningar och fick mens som man skulle. Pergotime har jag inte heller fått biverkningar av. Har nu tagit 3:e kuren och haft äl enligt test, så det återstår att se om det ger resultat...
    Okej! Jag ska börja ta provera imorgon. Känner mig väldigt nervös. Ska man ta tabletten samma tid varje dag?
  • Jasmin Karlsson
    Dakine skrev 2015-01-28 23:11:58 följande:
    Okej! Jag ska börja ta provera imorgon. Känner mig väldigt nervös. Ska man ta tabletten samma tid varje dag?
    Man bör nog ta den iallafall antingen på morgonen eller på kvällen, men tror inte det är jättenoga att den ska tas exakt samma klockslag varje dag.
  • Sassa84

Då var domedagen här, var in på VUL imorse för att se om min första kur med Letrozole hade gjort nån verkan. Det hade den inte. Största äggblåsan var på knappt 6 mm. :( Så nu ska jag äta Primolut, med start i mitten av nästa vecka, för att framkalla mens så jag slipper vänta i 1-2 månader, och vid nästa cykelstart ska jag ta dubbel dos av Letrozole och hoppas på det bästa.

• familjekatt

Hej! Jag har pcos och lyckades bli gravid på naturlig väg efter ha ätit p-piller en tid för att få regelbunden mens. När jag slutade med pillerna rusade mina hormoner och jag blev gravid på andra försöket :) är i vecka 18+4 idag

• TB1
    Pco_1_2 skrev 2015-01-18 14:01:19 följande:

Pergotime RESTNOTERADE!

Besvikelsen!

Jaha, då ber vi till högre makter om egen äl

Fick du någon information om när de ska vara åter i lager?
  • Jasmin Karlsson
    TB1 skrev 2015-02-07 15:10:59 följande:
    Fick du någon information om när de ska vara åter i lager?
    Jag ringde idag och mitt apotek sa 18/2... Men det har ju redan blivit uppskjutet från 6/2, så man vet aldrig. :(
  • TB1
    Jasmin Karlsson skrev 2015-02-07 18:10:50 följande:

Jag ringde idag och mitt apotek sa 18/2... Men det har ju redan blivit uppskjutet från 6/2, så man vet aldrig. :(

Ah okej, vad skönt! Då är det påväg iaf och har inte försvunnit från marknaden. Stort tack för informationen!

Jag ska äntligen få mina tabletter 24/2 efter hårt slit med viktnedgång. Blev aningen nervös.

Är det första kuren du ska börja på?

/TB
  • Jasmin Karlsson
    TB1 skrev 2015-02-07 18:14:26 följande:
    Ah okej, vad skönt! Då är det påväg iaf och har inte försvunnit från marknaden. Stort tack för informationen!

Jag ska äntligen få mina tabletter 24/2 efter hårt slit med viktnedgång. Blev aningen nervös.

Är det första kuren du ska börja på?

/TB
    Nej, de har inte försvunnit. Restnotering betyder att de inte finns på lager och inte går att få in, av någon anledning (t.ex. att tillverkaren har något problem med produktionen).
    Jag har tagit 3 kurer nu utan att lyckas. Nu missar jag nästa gång eftersom jag borde ha börjat på måndag. Jag får hoppas att senaste kuren hänger kvar i kroppen, jag har ju läst om dom som blir gravida på cykeln efter pergotime (det tar några veckor innan det är helt ute ur kroppen).
Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?