• Villblimamma90

Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?

Hej! Jag och min simningar försökt då barn i över 1 år. I maj detta året fick vi reda på att jag led av PCOS. I tisdags var jag på HSG - röntgen av livmoder och äggledare. Allt såg bra ut men nu har jag blödningar som bara den. Två dagar efter. Är det normalt?
    Jag är så himla orolig att det är något som kommer sätta stopp för oss och att vi inte kommer kunna få barn. Någon med PCOS som också försöker bli gravida? Hur går det för er? Eller någon med PCOS som blivit gravida?

• Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?
  • lantlivet
    MissMarti skrev 2015-01-21 12:50:19 följande:

Ja detta va inte direkt de jag ville vad med om nu... O hur kan hon säga så att ja kanske är gravid trots blödningar? Gå o ge falska förhoppningar... Är tillräckligt jobbigt detta ändå...

Är de nån mer än jag som faktiskt mår dåligt över att ha ett pat äggstockar som inte samarbetar? Vissa stunder tänker ja inte ens på de men nu idag är en sån dag där ja egentligen bara vill gråta

Jo jag låg många gånger sömnlös för ja kände mig misslyxkad, men de verka va lättfixat för dig och mig iaf som endå fick ägglossning på första kuren. Så deppa inte. Man kan ju ha blödningar trots att man är gravid.

Min karl har varit en toppenstöd och sagt att de blir barn å de är ju inget vi kan rå för att vi har heller :)
  • MissMarti

Min är med ett bra stöd men ändå när felet e hos mig så känner j mig så misslyckad... Det är inte samma person Som ja fick sonen med så därför känner ja mig stressad o pressad..

Men får väl bli testmissbrukare tills ja får plus haha

• lolsing
    lantlivet skrev 2015-01-20 09:30:08 följande:

Okej. Ja de är många som har de klassiska pärlbandet. Själv hade ja fulla äggstockarna med blåsor som en mognat. Över 20 i varje..yey :p

Va bra att du oxå svarade på första kuren! Hoppas du får plus denna vecka nudå!

Ci hade försökt nästan 2 år innan ja fick pergotime och blev gravid i nov :) imorgon är ja i v 10+0. Första barnet för oss.

Jag har cirka 30-40 i vardera äggstock :/ Grattis till graviditeten :) hur "hög" dos pergotime åt du?
  • lantlivet
    lolsing skrev 2015-01-21 21:21:54 följande:
    Jag har cirka 30-40 i vardera äggstock :/ Grattis till graviditeten :) hur "hög" dos pergotime åt du?
    Ja fy :(

Tack så mycket! Jag åt endast en enkelkur (1tabl i 5 dagar) :)
  • lantlivet
    MissMarti skrev 2015-01-21 19:37:34 följande:

Min är med ett bra stöd men ändå när felet e hos mig så känner j mig så misslyckad... Det är inte samma person Som ja fick sonen med så därför känner ja mig stressad o pressad..

Men får väl bli testmissbrukare tills ja får plus haha

Ja testmissbrukare är de lätt att bli ;) de va jag. Köpte från billigatester ;) hehe
  • Jasmin Karlsson

Hej alla!

Jag har PCOS och tagit min tredje kur Pergotime, idag CD 16. Är detta ett positivt ägglossningstest?

• lantlivet
    Jasmin Karlsson skrev 2015-01-24 08:04:29 följande:

Hej alla!

Jag har PCOS och tagit min tredje kur Pergotime, idag CD 16. Är detta ett positivt ägglossningstest?

I te riktigt men vääääldigt nära så ligg i så missa ni inte :)
  • Ztarduzt

Ha sex idag, imorgon och gärna en dag till så missar ni nog inte äl :) kul med nästintill positivt äl-test! :D

Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?