• Villblimamma90

Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?

Hej! Jag och min simningar försökt då barn i över 1 år. I maj detta året fick vi reda på att jag led av PCOS. I tisdags var jag på HSG - röntgen av livmoder och äggledare. Allt såg bra ut men nu har jag blödningar som bara den. Två dagar efter. Är det normalt?
    Jag är så himla orolig att det är något som kommer sätta stopp för oss och att vi inte kommer kunna få barn. Någon med PCOS som också försöker bli gravida? Hur går det för er? Eller någon med PCOS som blivit gravida?

• Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?
  • Jasmin Karlsson
    Ztarduzt skrev 2015-01-20 20:24:46 följande:

Jag har testat allt, diabetes, ämnesomsättning osv men tydligen ser allt bra ut. Jag börjar mer och mer misstänka att dom missat diabetes och/eller struma eller något för mamma fick havandeskapsdiabetes när hon väntade mig och föddes då "för stor". En läkare klagade på att min körtel var lite förstorad men syns inget på testerna. Bara begära mer tester då, har ju dessutom frikort fram till april typ så bara bosätta mig på sjukhuset!

Har testat lchf och ätit tills jag blir mätt men inte proppmätt, utan slutar alltid äta så fort jag är mätt. Lchf fungerar tyvärr inte då det gjorde att jag svimmade och fick hjärtklappning.

Känner mig onormal :p

Jag har också testat LCHF och blev svimfärdig efter ca 5 dagar, men det gick över sedan. Jag tror att kroppen kan få lite av en chock att ställa om helt så. Nu äter jag inte LCHF längre, men många måltider blir så och jag äter mycket mindre kolhydrater. Jag tror absolut på LCHF både för viktminskning och bra för oss med PCOS. Jag är inte överviktig, men har förlorat några extrakilon på det.
  • Jasmin Karlsson
    Ztarduzt skrev 2015-01-24 13:49:55 följande:

Ha sex idag, imorgon och gärna en dag till så missar ni nog inte äl :) kul med nästintill positivt äl-test! :D

Ja, det är riktigt roligt med tanke på att jag i princip aldrig har ägglossning själv, utan mediciner.
  • Jasmin Karlsson

Jag tog ett nytt ÄL-test nu på eftermiddagen och nu är det väl positivt? Teststrecket är alltid smalare än kontrollstrecket men nu tycker jag att färgen är lika stark.

• MissMarti

Hej Jasmin Karlsson

Brukar du äl-testa? Vill absolut inte va negativ men jag har pcos och vet med många fler att man tyvärr kan kissa positivt på äl-test hela månader.. FertilitetsMottagninen förklarade att pcos kvinnor tydligen gör de.. Men nu vill ja som sagt inte va negativ eller nått iomed att ja inte vet om du brukar testa? Men ligg på i helgen testet visar utslag!!!

Min status då?

Fortfarande ingen mens en vecka sen nu och inte positivt på gravtest.. Har visserligen inte testat idag...

Men äl hade jag den 2/1 enligt blodprovet...

S
  • lantlivet

Tycker de låter konstigt att man kan få positivt äl test då vi saknar dom hormonerna som behövs för att få det och äl.?Jag har aldrig haft positivt äl test i hela mitt liv förutom med pergotime :) å hon hade ju käkat pergotime så ja tro nog hon har äl inatt /imorgon då hon är på cd16 .

• Jasmin Karlsson
    MissMarti skrev 2015-01-24 17:44:15 följande:

Hej Jasmin Karlsson

Brukar du äl-testa? Vill absolut inte va negativ men jag har pcos och vet med många fler att man tyvärr kan kissa positivt på äl-test hela månader.. FertilitetsMottagninen förklarade att pcos kvinnor tydligen gör de.. Men nu vill ja som sagt inte va negativ eller nått iomed att ja inte vet om du brukar testa? Men ligg på i helgen testet visar utslag!!!

Min status då?

Fortfarande ingen mens en vecka sen nu och inte positivt på gravtest.. Har visserligen inte testat idag...

Men äl hade jag den 2/1 enligt blodprovet...

S
    Detta är första gången jag äl-testar, jag har testat sedan CD10. Jag vet att man kan få falskt positivt om man har pcos, men anledningen till att jag har förhoppning nu är att jag tagit Pergotime och idag är på dag 16, så det kan ju absolut stämma att jag har äl nu. Denna bild är på äl-tester senaste dagarna, alltså dag 13-16, och de tidigare dagarna har ju testerna varit klart negativa.
  • eagle87
    lantlivet skrev 2015-01-24 17:01:16 följande:

Tycker de låter konstigt att man kan få positivt äl test då vi saknar dom hormonerna som behövs för att få det och äl.?Jag har aldrig haft positivt äl test i hela mitt liv förutom med pergotime :) å hon hade ju käkat pergotime så ja tro nog hon har äl inatt /imorgon då hon är på cd16 .

Folk med pcos kan ha högt lh hela tiden då ägg försöker släppa. Men ja tror du har äl nu Jasmine :)
  • lantlivet
    eagle87 skrev 2015-01-24 19:10:21 följande:
    Folk med pcos kan ha högt lh hela tiden då ägg försöker släppa. Men ja tror du har äl nu Jasmine :)
    Tycker de låter jättekonstigt. :) men ok.
  • Ztarduzt

Aldrig i hela mitt liv fått positivt äl-test. Fick cp mega ont igår i äggstocken, trodde jag skulle behöva åka in på akuten.. Fyfan. Gissar att mensen är på G!

• MissMarti

Jag tror absolut att du har äl om du käkat pergotime jag frågade om du testat tidigare då de ej framgick!! Ligg massa nu så håller jag tummarna!!

Jag testade positivt i flera månader på äl test innan jag fick min diagnos därav min fråga.. Vet att många fler gjort de med!!

Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?