Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?
Hej alla!
Jag har PCOS och tagit min tredje kur Pergotime, idag CD 16. Är detta ett positivt ägglossningstest?
Hej alla!
Jag har PCOS och tagit min tredje kur Pergotime, idag CD 16. Är detta ett positivt ägglossningstest?
Jag tycker också att testet är nära! Tänkte ta ett test ikväll också.
Jag har testat allt, diabetes, ämnesomsättning osv men tydligen ser allt bra ut. Jag börjar mer och mer misstänka att dom missat diabetes och/eller struma eller något för mamma fick havandeskapsdiabetes när hon väntade mig och föddes då "för stor". En läkare klagade på att min körtel var lite förstorad men syns inget på testerna. Bara begära mer tester då, har ju dessutom frikort fram till april typ så bara bosätta mig på sjukhuset!
Har testat lchf och ätit tills jag blir mätt men inte proppmätt, utan slutar alltid äta så fort jag är mätt. Lchf fungerar tyvärr inte då det gjorde att jag svimmade och fick hjärtklappning.
Känner mig onormal :p
Ha sex idag, imorgon och gärna en dag till så missar ni nog inte äl :) kul med nästintill positivt äl-test! :D
Jag tog ett nytt ÄL-test nu på eftermiddagen och nu är det väl positivt? Teststrecket är alltid smalare än kontrollstrecket men nu tycker jag att färgen är lika stark.
Hej Jasmin Karlsson
Brukar du äl-testa? Vill absolut inte va negativ men jag har pcos och vet med många fler att man tyvärr kan kissa positivt på äl-test hela månader.. FertilitetsMottagninen förklarade att pcos kvinnor tydligen gör de.. Men nu vill ja som sagt inte va negativ eller nått iomed att ja inte vet om du brukar testa? Men ligg på i helgen testet visar utslag!!!
Min status då?
Fortfarande ingen mens en vecka sen nu och inte positivt på gravtest.. Har visserligen inte testat idag...
Men äl hade jag den 2/1 enligt blodprovet...
Jag tror absolut att du har äl om du käkat pergotime jag frågade om du testat tidigare då de ej framgick!! Ligg massa nu så håller jag tummarna!!
Jag testade positivt i flera månader på äl test innan jag fick min diagnos därav min fråga.. Vet att många fler gjort de med!!
Idag började mensen! Som jag har längtat, har jag väl aldrig gjort annars. :P Så på tisdag ska jag ta första tabletten Letrozole! Jag blev lite nervös faktiskt. :) Så imorgon ska jag ringa till kliniken och boka tid för VUL!
It's on! :D
Tycker de låter konstigt att man kan få positivt äl test då vi saknar dom hormonerna som behövs för att få det och äl.?Jag har aldrig haft positivt äl test i hela mitt liv förutom med pergotime :) å hon hade ju käkat pergotime så ja tro nog hon har äl inatt /imorgon då hon är på cd16 .