• Dakine

Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?

Hej, 

2010 föddes våran första son, som blev till direkt utan problem. Vägde då 64 kg. 
    2013 började vi försöka få ett syskon, men märkte snabbt att ingenting hände trots mens och positiva ägglossningstester. 

Väger nu 80 kg, så tror att vikten kan spela in ganska mycket och försöker aktivt gå ner men pendlar väldigt mycket just nu! 
    Fick efter utredning på privatklinik veta att jag har PCO/PCOS. 
    Har inte haft någon mens sedan oktober 2014, så nu har jag fått utskrivet Provera för att få igång mensen och sedan efter detta påbörja pergotime. Är det någon annan här som går igenom samma/liknande resa? 

Vad har ni för erfarenheter kring provera och pergotime? 

Är inne på försök nr 19. 1 år & 7 mån... 
  • Dakine
    Jasmin Karlsson skrev 2015-01-26 12:06:24 följande:
    Jag har också tagit provera eftersom jag har mycket långa cykler annars (många, många månader emellan). Det funkade bra för mig, hade inga biverkningar och fick mens som man skulle. Pergotime har jag inte heller fått biverkningar av. Har nu tagit 3:e kuren och haft äl enligt test, så det återstår att se om det ger resultat...
    Okej! Jag ska börja ta provera imorgon. Känner mig väldigt nervös. Ska man ta tabletten samma tid varje dag?
  • Dakine
    familjekatt skrev 2015-02-06 22:58:09 följande:

Hej! Jag har pcos och lyckades bli gravid på naturlig väg efter ha ätit p-piller en tid för att få regelbunden mens. När jag slutade med pillerna rusade mina hormoner och jag blev gravid på andra försöket :) är i vecka 18+4 idag

Med mitt första barn blev jag också spontant gravid efter p-piller på 2:a försöket. Tror p-piller gör susen egentligen! Hur länge åt du det? :)
  • Dakine
    familjekatt skrev 2015-02-07 23:10:00 följande:
    Härligt! :) jag åt mellan november till augusti, plussade i oktober :) du då?
    Aha , du åt ganska länge för att "få ordning på mensen" :) 

Ja, alltså jag hade ju ätit p-piller sedan gymnasiet och åt då i flera år tills vi bestämde oss för att skaffa barn. Slutade med p piller i september 2009, blev gravid oktober 2009 men fick ett mf. Fick sedan inte tillbaka mensen efter det och plussade i januari 2010 :) 
  • Dakine
    MissMarti skrev 2015-02-18 09:04:38 följande:

Hej vill bara ge liv från mig.. Fick ju mens efter första pergokuren.. Mensen kom 16/1... Men va ju otroligt sparsam.. Men fick bekräftat via Vul att de va mens.. Fick något som jag trodde va äl 2/2... Skulle då börja md ny proverakur o sedan pergotime..

Men vi ni vad!?

Jag plussade igår?! Hur otroligt är inte de!? Hade bim igår enligt den antagna egna äl så ja testade med de sista testet.. Fatta va glad jag är!!!

Men du, så roligt. STORT GRATTIS!!!! :D 

Så du blev alltså gravid på första pergotimekuren? Eller fick du en till äl efter det? Hängde inte riktigt med där :D
  • Dakine
    Ser ni något på detta? (Jag har brutit upp CB:s test för att plastrutan var repig och blev svårt att se. Men annars behållt det precis som det var innuti. 

• Dakine

Jag vet inte :( Tyckte att gravtestet i torsdags visade svagt plus. Tog ett fredagen som jag också tyckte visade svagt, dock ännu svagare så nästintill osynligt. Digitala sa "inte gravid". Fick ljusrosa flytningar torsdag kväll & fredag övergick det till bruna flytningar. Idag är det typ ljus rött ibland och rosa ibland. Kommer bara på pappret, behöver inget trosskydd. Mensvärk till och från. Fortfarande ömma bröst. Men det är så konstigt! Jag brukar alltid ha riklig mens med mycket klumpar och få byta trosskydd hela tiden... så jag vet ingenting! Ska ta ett till test på tisdag får vi väl se.

Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?