• Villblimamma90

Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?

Hej! Jag och min simningar försökt då barn i över 1 år. I maj detta året fick vi reda på att jag led av PCOS. I tisdags var jag på HSG - röntgen av livmoder och äggledare. Allt såg bra ut men nu har jag blödningar som bara den. Två dagar efter. Är det normalt?
    Jag är så himla orolig att det är något som kommer sätta stopp för oss och att vi inte kommer kunna få barn. Någon med PCOS som också försöker bli gravida? Hur går det för er? Eller någon med PCOS som blivit gravida?

• Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?
  • Anonym (Sommar)
    Går och väntar på mens... Tror inte att det tagit sig, men man vet aldrig. Förbereder mig på ny kur Pergotime. Det verkar vara i stort sett ute ur lager på alla apotek. Någon som vet när det kommer tillbaka? Tråkigt om man måste hoppa över en månad pga att det inte finns på apoteket...
  • Linette

Vet inte om jag ska vara ledsen eller glad.

Jag har inte PCOS men har för hög?! Ämnesomsättning så har fått tabletter mot de. O jag väger för mkt. Men de visste jag redan om. Vi får se om tabletterna hjälper. Ska ta blodprov ca en gång o månaden. Har det inte hänt ngt i höst så väntar ev. En utredning.

• Tdawenpart

Pratat med min läkare. Ny kur primolut/pergotime i slutet av januari om det inte är något plus på stickan eller mensen har kommit. Hoppas på plus på stickan såklart men de vågar man knappt tro hehe

• Pco_1_2

På torsdag avslutar jag sista primoluttabletten, förhoppningsvis kommer mensen som den ska runt den 17:e. Sedan blir det pergo och ovitrelle om allt är som det ska.

Hoppas att februari blir vår månad!

• lantlivet

Verkligen! Men de kommer tillslut :)

Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?