• Villblimamma90

Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?

Hej! Jag och min simningar försökt då barn i över 1 år. I maj detta året fick vi reda på att jag led av PCOS. I tisdags var jag på HSG - röntgen av livmoder och äggledare. Allt såg bra ut men nu har jag blödningar som bara den. Två dagar efter. Är det normalt?
    Jag är så himla orolig att det är något som kommer sätta stopp för oss och att vi inte kommer kunna få barn. Någon med PCOS som också försöker bli gravida? Hur går det för er? Eller någon med PCOS som blivit gravida?

• Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?
  • Tdawenpart

Hej+ du är absolut inte ensam. Vi har försökt i 1 år och 5 månader sedan. I sommras fick vi klar utredning med PCOS som diagnos. Har nu genomgått 2 behandlingar med pergotime. 3 omgången lossnade inget ägg. Nu har vi fått invänta läkaren som haft jul ledigt (super jobbigt att vänta) samtidigt blir alla i min omgivning gravida. Ibla. Min bästa vän som nu också fått barn. Man är lycklig för deras skull. Men klart det blir lite jobbigt mellanåt När man försökt så länge och det är ens egen högsta önskan. Vi har ju 4 försök med pergo kvar. Sen får vi se hur vi går vidare. Just nu inväntar vi att få prata med vår läkare den 7 januari (jobbig väntan) .. MEN jag har läst och hört, att tabletterna kanske ligger kvar i kroppen även om man inte ätit på en månad och att man kanske får egen ägglossning ändå. Så nu går jag med en liten förhoppning om att jag ska få egen ägglossning denna månaden så det bara händer. Jobbig väntan alltihop men man får hoppas de ger gott resultat för allt slit i slut ändan. Hade ju varit ett + om man fick barn någorlunda nära alla andra man känner som redan fått nu..

• Linette

Jag ska till mitt första läkarbesök den 8 januari. Vad gör man då? Ska mannen följa med?

• lantlivet
    Linette skrev 2014-12-31 10:00:29 följande:

Jag ska till mitt första läkarbesök den 8 januari. Vad gör man då? Ska mannen följa med?

Fick du nån mer tid för provtagning, annars är de nog bra om han följer. Är du osäker så kan du ju ringa och fråga :)

Ja fick 2 olika tider en för provtagning och en annan för mer ingående prat om graviditeten , å de andra ska gubben med på :)
  • Pco_1_2

Vi alla med pcos känner nog ofta hopplösheten. Just nu känns det som att alla kastar upp sina plus i ansiktet på en, hela fb är fullt. Är inte missunnsam, bara sur just nu :p

2 missfall på raken, eller om det bara varit konstig blödning.

Och ja, är det någon med erfarenhet av cb ägglossningstest?!

• mynona2
    Linette skrev 2014-12-31 10:00:29 följande:

Jag fick en tid först, då jag gick själv och berättade mitt/vårt problem. Gjorde gynundersökning där hon konstaterade PCO och tog blodprover. Fick en tid då min man skulle följa med. Då pratade vi mycket kring PCO, tog mer prover, gjorde ytterligare en gynundersökning och sedan fick min man telefonummer till en mottagning där han ska lämna spermaprov.
  • lantlivet
    Linette skrev 2014-12-31 13:05:08 följande:

Då går jag själv första gången så får vi se vad de säger.

Sorty missuppfattade, trodde du va gravid. Jag gick själv när ja fick pco konstaterat. Sen när de blev utredning osv fick ju gubben sin tid och sen gick på sista samtalet tsm.
  • Anonym (Sommar)

Funderar lite på vad jag kan sysselsätta mig med medan jag väntar på att dagarna ska gå.
    Använder ni någon fertilitetsapp? Jag har hittat en som heter WomanLog som är rätt bra. Nu hittade jag en som heter Fertility Friend. Den verkar ha mer saker man kan fylla i, men känns lite rörig.
    Hur tempar man? Kan man använda örontermometer? Jag har en sån, men vet att det kan variera ganska mycket mellan mätningar...
    Om det inte blir nåt denna gång ska jag nog använda ägglossningstest nästa gång för att se om jag har någon ägglossning med Pergotime... Har ju inte blivit erbjuden några VUL eller progesteronprover av gynekologen.

Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?