• Villblimamma90

Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?

Hej! Jag och min simningar försökt då barn i över 1 år. I maj detta året fick vi reda på att jag led av PCOS. I tisdags var jag på HSG - röntgen av livmoder och äggledare. Allt såg bra ut men nu har jag blödningar som bara den. Två dagar efter. Är det normalt?
    Jag är så himla orolig att det är något som kommer sätta stopp för oss och att vi inte kommer kunna få barn. Någon med PCOS som också försöker bli gravida? Hur går det för er? Eller någon med PCOS som blivit gravida?

• Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?
  • lantlivet
    Anonym (Sommar) skrev 2014-12-13 17:27:02 följande:
    Nää, locka mig inte att testa! ;) Jag testade ju för 5 dagar sedan (klart negativt). Jag måste testa innan nästa proverakur och det tänkte jag göra nästa lördag. Jag har ju i och för sig typ 10 test hemma, men känns lite onödigt att slösa.. Jag får se... om jag får symtom eller om jag blir väldigt otålig kanske jag testar innan nästa lördag.
    Hehe sorry, vet känslan ;)

Jag ska testa igen till veckan om inte ja fått mens. Men de tro ja ju inte eftersom ja är gravid. Men bm ville att ja skulle vänta då mensen vanligtvis kommer en vecka efter provtagning.

Vilket är på måndag. Så tänkte vänta till onsdag-fredag nångång. Ja är ganska 100 på att bebis är här för att stanna :)
  • Anonym (Sommar)

Tog gravtest i morse iallafall, negativt.
    Lycka till lantlivet!

• lantlivet
    Anonym (Sommar) skrev 2014-12-14 07:34:39 följande:

Tog gravtest i morse iallafall, negativt.
    Lycka till lantlivet!

Okej. Håll upp hoppet! Nästa gång blir det bättre :) håller tummarna för dig!

tack så mycket!
  • Anonym (Sommar)

Idag fick jag mens! Det är bra för då får jag på lördag köra igång med Pergotime igen! Andra kuren, dubbelkur.

• lantlivet
    Anonym (Sommar) skrev 2014-12-16 08:16:45 följande:

Idag fick jag mens! Det är bra för då får jag på lördag köra igång med Pergotime igen! Andra kuren, dubbelkur.

Tjoho!
  • Pco_1_2

Hej hej!

Tjej 26, pcos!

Är på cd 19 och har BIM på julafton.

Har ätit pergo+ovitrelle så nu är det ständig väntan....

• lantlivet
    Pco_1_2 skrev 2014-12-16 09:47:27 följande:

Hej hej!

Tjej 26, pcos!

Är på cd 19 och har BIM på julafton.

Har ätit pergo+ovitrelle så nu är det ständig väntan....

Hej å välkommen till oss :)

Håller tummarna för den bästa julklappen!

Har funderat på dehär med kub test. Är de någon som fundera på att göra det. Risken är typ 1 på 800 att få det tydligen.
  • Anonym (Sommar)
    lantlivet skrev 2014-12-16 09:57:17 följande:
    Hej å välkommen till oss :)

Håller tummarna för den bästa julklappen!

Har funderat på dehär med kub test. Är de någon som fundera på att göra det. Risken är typ 1 på 800 att få det tydligen.
    Jag kommer nog aldrig göra kub-test. Det är framförallt för att det skulle inte förändra något, även om det skulle visa stor risk för downs så skulle jag inte göra abort.
  • lantlivet
    Anonym (Sommar) skrev 2014-12-16 10:12:51 följande:
    Jag kommer nog aldrig göra kub-test. Det är framförallt för att det skulle inte förändra något, även om det skulle visa stor risk för downs så skulle jag inte göra abort.
    Nä de är samma här. Jag skulle inte göra abort trots att siffror kanske visade en höjd risk för att det va så. Utan ja funderar mest :)

De är ju ganska liten siffra så ja tro vi kommer skippa det oxå faktiskt.

Dock lockar det ju att se bebisen . Men ja kan lika gärna vänta till rul :)
  • avarg
    Hej!
    27- snart 28
    Fick min PCOS-diagnos i oktober efter att inte haft någon regelbunden mens sedan jag slutade med p-ringar i samband med vårt bröllop i maj. Trodde ju hela tiden att det skulle "rätta till sig" som de säger. Nu för tre veckor sedan hade jag första spontana.. jag skulle inte vilja kalla det mens, men en blödning så vi provade en omgång letrozol. I förra veckan fick vi reda på att det inte fungerat :(
    Har nu börjat ta en proverakur för att överhuvudtaget få mens, sen väntar en dubbel dos pergotime.. Tyvärr känner jag mig så sänkt av hela grejen att det just nu känns helt omöjligt att ens nå till en ägglossning.. Men, det är bara att bita ihop några veckor nu och hoppas på att man slipper hormonsprutor i januari... Hade önskat så att man skulle ha en fin anledning att hålla sig nykter över julen och börja planera för första julen med en bebis nästa år. Det känns ganska avlägset just nu..
    Oj, lång rant - trodde jag pratat av mig med tjejkompisarna! Men det blir annorlunda när man känner sig lite anonym i guess..
    Anywho - kram för att ni finns här med mig!
Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?