• Villblimamma90

Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?

Hej! Jag och min simningar försökt då barn i över 1 år. I maj detta året fick vi reda på att jag led av PCOS. I tisdags var jag på HSG - röntgen av livmoder och äggledare. Allt såg bra ut men nu har jag blödningar som bara den. Två dagar efter. Är det normalt?
    Jag är så himla orolig att det är något som kommer sätta stopp för oss och att vi inte kommer kunna få barn. Någon med PCOS som också försöker bli gravida? Hur går det för er? Eller någon med PCOS som blivit gravida?

• Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?
  • TessanTess

Har inte varit så jätteaktiv i denna tråd men lite ny info: Gjorde en spolning på cykeldag 12 (en torsdag) hade då ätit Pergo fram till dag 9. Läkaren såg en stor äggblåsa och jag fick positivt ÄL-test på fredag morgon, lördag morgon och söndag morgon, dock negativt på söndag vid lunchtid. Jag och min man gjorde det vi skulle under denna helg såklart ;) Nu i onsdags kväll och i torsdags morse fick jag en rosa flytning på pappret när jag torkade mig, så jag förberedde mig på att mensen skulle komma eftersom jag hade känt mensvärk i några dagar. Men inget mer kom, så igår morse plussade jag! Jättesvagt men man såg det. Testade digitalt imorse och där stod det gravid 1-2. Är i vecka 3+6 idag enligt senaste mensen. Det enda jag hoppas på nu är att mitt pyre stannar, eftersom jag har haft 2 missfall :/

• lantlivet

Grattis!!! Hoppas ärtan får stanna!

Hu måna dagar efter äl blir det?

TessanTess skrev 2014-11-29 14:23:08 följande:

Har inte varit så jätteaktiv i denna tråd men lite ny info: Gjorde en spolning på cykeldag 12 (en torsdag) hade då ätit Pergo fram till dag 9. Läkaren såg en stor äggblåsa och jag fick positivt ÄL-test på fredag morgon, lördag morgon och söndag morgon, dock negativt på söndag vid lunchtid. Jag och min man gjorde det vi skulle under denna helg såklart ;) Nu i onsdags kväll och i torsdags morse fick jag en rosa flytning på pappret när jag torkade mig, så jag förberedde mig på att mensen skulle komma eftersom jag hade känt mensvärk i några dagar. Men inget mer kom, så igår morse plussade jag! Jättesvagt men man såg det. Testade digitalt imorse och där stod det gravid 1-2. Är i vecka 3+6 idag enligt senaste mensen. Det enda jag hoppas på nu är att mitt pyre stannar, eftersom jag har haft 2 missfall :/

• TessanTess
    lantlivet skrev 2014-11-29 15:45:49 följande:

Grattis!!! Hoppas ärtan får stanna!

Hu måna dagar efter äl blir det?

Tack!

Jag plussade cirka 13-14 dagar efter ÄL. Eftersom jag fick positivt ÄL-test i 3 dagar så vet jag inte exakt vilken dag, men tror jag hade ÄL på lördagen.
  • lantlivet

Okej, visst åt du från mensdagen 5? Ja man ska ju räkna från första så de va säkert på lördagen nångång :)

Jag åt från dag 4-8 och fick positivt äl test på dag 12, så hade nog äl dag 13 i cykeln. Får hem tester på tisdag tro jag, de är nästan en vecka efter äl. Tänkte smygtesta till veckan nångång bara för att :D hehe även om jag vet att de inte kommer visa något förrän minst en vecka efter ägglossning . Om jag nu mot förmodan blev gravid.

TessanTess skrev 2014-11-29 16:19:00 följande:

Tack!

Jag plussade cirka 13-14 dagar efter ÄL. Eftersom jag fick positivt ÄL-test i 3 dagar så vet jag inte exakt vilken dag, men tror jag hade ÄL på lördagen.

• TessanTess
    lantlivet skrev 2014-11-29 16:49:00 följande:

Okej, visst åt du från mensdagen 5? Ja man ska ju räkna från första så de va säkert på lördagen nångång :)

Jag åt från dag 4-8 och fick positivt äl test på dag 12, så hade nog äl dag 13 i cykeln. Får hem tester på tisdag tro jag, de är nästan en vecka efter äl. Tänkte smygtesta till veckan nångång bara för att :D hehe även om jag vet att de inte kommer visa något förrän minst en vecka efter ägglossning . Om jag nu mot förmodan blev gravid.

Ja, jag åt pergon dag 5-9. Åt en halv tablett om dagen så det var en liten dos, men det räckte :) Jag har nog ganska lätt att bli gravid men svårt att få ägglossning. Jag var ju helt säker på att mensen skulle komma så därför testade jag mig inte förrän cirka 14 dagar efter ÄL :) Men det är ju bara att testa på tills du förhoppningsvis får ett plus :) Känner du några symtom?
  • lantlivet

Okej, jag har ätit en hel . Alltså jag har ju haft typ liknande mensvärk sedan ja åt tabletterna klart. Är på äl+2 förmodligen. Fortfarande molande i livmodern .

TessanTess skrev 2014-11-29 16:56:47 följande:

Ja, jag åt pergon dag 5-9. Åt en halv tablett om dagen så det var en liten dos, men det räckte :) Jag har nog ganska lätt att bli gravid men svårt att få ägglossning. Jag var ju helt säker på att mensen skulle komma så därför testade jag mig inte förrän cirka 14 dagar efter ÄL :) Men det är ju bara att testa på tills du förhoppningsvis får ett plus :) Känner du några symtom?

• TessanTess
    lantlivet skrev 2014-11-29 17:16:09 följande:

Okej, jag har ätit en hel . Alltså jag har ju haft typ liknande mensvärk sedan ja åt tabletterna klart. Är på äl+2 förmodligen. Fortfarande molande i livmodern .

Okej lite tidigt att känna något då :)
  • lantlivet

Jo gud ja. Ägget har inte ens fäst än isf ;)

• Anonym (Sommar)
    lantlivet skrev 2014-11-29 12:27:02 följande:

Nej ja ska ej göra vul. Ska lämna blod för att se om hormonet visar att ja haft ägglossning eller inte, har ja inte det då blir det dubbelkur nästa gång, ja fick pos på äl test denna månad första gången i mitt liv. Så ja har antagligen haft äl igår. Tro dock ej jag blir gravid då vi ej haft sex så ofta pga trötthet. Man får nog vul om man gör dubbelkur så man inte ska bli överstimulerad.

Aha, ok. Jag ska ta dubbelkur nästa gång men utan VUL eller några som helst kontroller. Är det någon här som vet hur stor risken för flerbörd är med pergotime?

Kollat din blogg, lite kul att läsa, kommer nog titta in framöver.
Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?