MrsThor skrev 2014-08-26 11:38:17 följande:
Hallå! Hakar på jag också!
Jag har pco vilket jag har vetat om sedan jag var 13 år. Är idag 23 och min man är 30.
Jag slutade med ppiller för 3 år sedan och har kanske haft mens 4 gånger under den tiden.
Eftersom jag är överviktig och redan vet om min pco har jag inte sökt hjälp hos kvinnokliniken än. Deras krav brukar vara att man ska gå ner i vikt först , så nu i sommar har jag tagit tag i det. Hitills har jag gått ner 10 kg på 5 veckor. Äter lchf-kost och tränar nästintill varje dag.
Redan efter 2 veckor kom mensen igång utav sig själv. Så det kändes jätteskönt.
Det jobbigaste just nu är att alla släktingar och vänner tjatar om att vi måste skaffa barn snart. Vi vill ju så gärna men jag försöker hålla en sund inställning och tänka att jag faktiskt bara är 23 år, och att allt kommer lösa sig.
Jag vill inte ägna varje dag åt att tänka på hur svårt det kommer att bli för mig att bli gravid.
Hoppas att det kommer att gå bra för alla i den här tråden!
Jag är också överviktig, och jag vill försöka gå ner lite i vikt, men det är svårt med tanke på att jag älskar mat och godis, och ogillar motion. Men 10kg är jättebra! Gick ner något liknade när jag åt lchf för några år sedan men har gått upp allt + mer därtill efter jag slutade. Vill inte heller börja med lchf igen, bara jag tänker på maten mår jag illa (vi åt lchf i cirka 6-12 månader). Men ska FÖRSÖKA minska ner lite på kolhydraterna.
Jag är bara 25 så är också fortfarande ung, men vi har försökt i 1,5 år. Så vill att det ska lyckas snart :/ Har som tur är sluppit en del frågor, tror det beror på att jag har pratat om min barnlängtan i många år och eftersom vi fortfarande inte har barn så tror jag många har förstått att vi har det svårt.