• Villblimamma90

Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?

Hej! Jag och min simningar försökt då barn i över 1 år. I maj detta året fick vi reda på att jag led av PCOS. I tisdags var jag på HSG - röntgen av livmoder och äggledare. Allt såg bra ut men nu har jag blödningar som bara den. Två dagar efter. Är det normalt?
    Jag är så himla orolig att det är något som kommer sätta stopp för oss och att vi inte kommer kunna få barn. Någon med PCOS som också försöker bli gravida? Hur går det för er? Eller någon med PCOS som blivit gravida?

• Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?
  • lantlivet

Ja jag vet inte hur de gör men skulle gissa att de gör vul då. De finns risk de är ju typ 1 av 10 som får tvillingar med pergotime ist för 1 av 100 som de är för vanligt folk :)

Gör gärna det :) kommer skriva om allt kring detta. Blev 3 långa inlägg idag för att summera ihop de som hänt hittills.

Anonym (Sommar) skrev 2014-11-29 22:13:14 följande:

Aha, ok. Jag ska ta dubbelkur nästa gång men utan VUL eller några som helst kontroller. Är det någon här som vet hur stor risken för flerbörd är med pergotime?

Kollat din blogg, lite kul att läsa, kommer nog titta in framöver.

• lantlivet
    eagle87 skrev 2014-11-29 23:18:13 följande:

Hej gör de någon skillnad om man äter från dag 3 till 7 eller 5-9?

Jag antar att det gör att ägglossningen kommer tidigare/senare beroende på vilken dag i cykeln du börjar. Men följ din läkares råd .
  • Anonym (Sommar)

Ok nu är det bara att vänta på mens då. Det konstiga har varit att jag kännt ett drag i vänster sida (äggstock?) från dag 10-20 ungefär, nu har det lagt sig tror jag. Men gynekologen kunde inte se några äggblåsor på vänster sida.

• Anonym (Sommar)

Då har jag hämtat ut nya förpackningar Pergotime nu. Det finns ju såklart alltid ett litet hopp om att det kan bli nåt denna månad, men det är lättare att vara inställd på att det inte funkat denna månad, då blir man liksom inte lika besviken sen när man får negativt test. Och så hämtade jag ut Pergotime för att gynekologen sa att de kunde vara svåra att få tag på just nu... Man vill ju inte stå utan av den anledningen.
    Jag har ca 10 grav-tester hemma också, liksom förberedd på att få många negativa. Jag kan testa tidigast i nästa vecka. 

• lantlivet
    Anonym (Sommar) skrev 2014-12-04 08:35:36 följande:

Då har jag hämtat ut nya förpackningar Pergotime nu. Det finns ju såklart alltid ett litet hopp om att det kan bli nåt denna månad, men det är lättare att vara inställd på att det inte funkat denna månad, då blir man liksom inte lika besviken sen när man får negativt test. Och så hämtade jag ut Pergotime för att gynekologen sa att de kunde vara svåra att få tag på just nu... Man vill ju inte stå utan av den anledningen.
    Jag har ca 10 grav-tester hemma också, liksom förberedd på att få många negativa. Jag kan testa tidigast i nästa vecka. 

Håller tummarna för denna gång!

Själv är jag på äl +7 idag. Och tills igår hade jag bara ont i bröstvårtorna. Idag har jag ont i hela brösten. Aj! Aldrig har ja haft så. Inte ens innan mens har dom varit ömma förut. Men de kan ju ändras från cykel till cykel. Hoppas såklart på de bästa. Negativt på gravtest. Men de är ju nu ägget fäst isf. Hade ont i livmodern igår. Som typ mensvärk. Va tvungen springa å kika så ja ej skulle börja blöda typ helatiden..
  • Anonym (Sommar)
    lantlivet skrev 2014-12-04 09:21:29 följande:
    Håller tummarna för denna gång!

Själv är jag på äl +7 idag. Och tills igår hade jag bara ont i bröstvårtorna. Idag har jag ont i hela brösten. Aj! Aldrig har ja haft så. Inte ens innan mens har dom varit ömma förut. Men de kan ju ändras från cykel till cykel. Hoppas såklart på de bästa. Negativt på gravtest. Men de är ju nu ägget fäst isf. Hade ont i livmodern igår. Som typ mensvärk. Va tvungen springa å kika så ja ej skulle börja blöda typ helatiden..
    Tack!
    Det är så svårt det här med symtom. Jag brukar ha mycket falska symtom, som "skengraviditet". Den gången jag faktiskt blev gravid kände jag INGENTING och trodde inte det hade lyckats. Det var efter 2 misslyckade inseminationer och sedan IVF. Jag blev så förvånad när graviditetstestet var positivt! Symtomen, framförallt illamående, kom ca 1 vecka senare har jag för mig (det resulterade sedan i min söta son som jag har nu). Den andra gången jag var gravid var några månader efter förlossningen. Då blev jag otroligt trött och otroligt hungrig, misstänkte något så tog ett test som var positivt. Fick sedan MF så jag vet inte vilken vecka jag var i då. Så det är de symtomen jag nu går och väntar på, inget eller trötthet. Obestämd
  • lantlivet

Ja de är supersvåra dedär. De är ju så olika. De är även svullna . Har rätt små tuttar annars, så de syns så väl på mig.

En vecka kvar till bim typ. Så spännande! Hoppas kunna ge min sambo en efterskottspresent, han fyller år idag nämligen..

Anonym (Sommar) skrev 2014-12-04 13:13:55 följande:

Tack!

Det är så svårt det här med symtom. Jag brukar ha mycket falska symtom, som "skengraviditet". Den gången jag faktiskt blev gravid kände jag INGENTING och trodde inte det hade lyckats. Det var efter 2 misslyckade inseminationer och sedan IVF. Jag blev så förvånad när graviditetstestet var positivt! Symtomen, framförallt illamående, kom ca 1 vecka senare har jag för mig (det resulterade sedan i min söta son som jag har nu). Den andra gången jag var gravid var några månader efter förlossningen. Då blev jag otroligt trött och otroligt hungrig, misstänkte något så tog ett test som var positivt. Fick sedan MF så jag vet inte vilken vecka jag var i då. Så det är de symtomen jag nu går och väntar på, inget eller trötthet. 

• Anonym (Anonym)

Hej! Vill bara sprida lite hopp här! Jag har iofs inte konstaterad PCO men tror själv att jag har det pga mina symtom och att vi har det i familjen. Jag och min sambo ska få barn, det känns fortfarande helt overkligt! Vi har gått halva graviditeten så det verkar gå bra. Jag var helt säker på att vi skulle behöva genomgå utredningar och få hjälp att bli gravida. När vi planerade för framtiden så sa jag alltid att säkert tar runt två år för oss att få barn. Men....jag vet inte när jag hade sista mens innan jag blev gravid, kanske 6-7 månader innan, vi har inte sex specielt ofta men tydligen prickade vi in precis rätt, trots att jag inte visste att jag hade ägglossning och vi blev gravida direkt. Ett samlag och en ägglossning. Så jag vill bara sprida hopp om att mirakel kan ske, oavsett om man stimuleras till ägglossning eller om den kommer spontant. Kan tillägga att jag är överviktig också. Ge inte upp! Stort lycka till alla ni som önskar att bli gravida! Hoppas ni är några som får er en fin julklapp :) kram på er!

• Anonym (Sommar)

Efter att ha läst för mycket här på FL (alla som testar!) så fick jag en impuls och tog ett grav.test i förrgår som var negativt (dag 26 i cykeln). På ett sätt var det skönt att testa för nu kunde jag liksom gå vidare och satsa på nästa cykel istället. Jag tror inte jag haft någon ägglossning och kommer nog inte få mens så jag tänkte vänta 1-2 veckor, sedan ta ett test för säkerhets skull och sedan ta provera för att få mens så jag kan ta Pergotime igen.

Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?