• Villblimamma90

Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?

Hej! Jag och min simningar försökt då barn i över 1 år. I maj detta året fick vi reda på att jag led av PCOS. I tisdags var jag på HSG - röntgen av livmoder och äggledare. Allt såg bra ut men nu har jag blödningar som bara den. Två dagar efter. Är det normalt?
    Jag är så himla orolig att det är något som kommer sätta stopp för oss och att vi inte kommer kunna få barn. Någon med PCOS som också försöker bli gravida? Hur går det för er? Eller någon med PCOS som blivit gravida?

• Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?
  • Pco_1_2

Tack :)

Jag tror jag testar kvällen den 23:e så man slipper ångesten under julafton :p om det inte tar sig.

Vi gjorde kub med vår son, ville ju se bebisen! Jättehäftigt:)

• lantlivet
    Pco_1_2 skrev 2014-12-16 21:38:51 följande:

Tack :)

Jag tror jag testar kvällen den 23:e så man slipper ångesten under julafton :p om det inte tar sig.

Vi gjorde kub med vår son, ville ju se bebisen! Jättehäftigt:)

Ja de är kanske smart :)

Okej, jo de vill man ju såklart. Men ja tro vi skippar kub. Har mailat min bm om att ja fortfarande inte fått blödningar som hon sa ja kunde få en v efter provtagningen. Å säger hon så att ja ska testa igen om en v så säger ja att ja vill ha ETt vul så kan dom bekräfta m ett pickande hjärta ist. De är dyrt med tester!
  • lantlivet
    Pco_1_2 skrev 2014-12-18 15:42:42 följande:

4 dagar kvar till test!

Spännande!! :)
  • eagle87

Hel får jag vara med här? Är 27 år o har pcos, bor i England. Har haft oskyddat sex sen oktober 2013. O försökt aktivt sen april 2014. Har alltid haft regelbunden mens men sen juni har min cykel varit kaos o legat mellan 45-76 dagar trots att jag äter nyttigt. Får ingen hjälp av läkare då mitt BMI ligger på 25,8. O de vill att jag ska gå ner 6 kg trots att jag är relativt smal. Har storlek 36 i kläder. Är så ledsen o nere pga detta. Har Tempat sen i juli. På dag 19 Idag. Väntar på äl. Orkar inte köra äl tester då jag har så oregelbunden mens. Har fått tag i pergotime från Sve som hjag ska börja me nästa cykel.

• Anonym (prover)

Hej! Jag ska påbörja utredning för pco och ska imorgon ta hormon prover för att den 15/1 kolla med vul hur det ser ut.

Jag har letat som en galning efter trådar som kanske kan ge mig svar på några frågor.. kanske ni som är i den sitsen kan hjälpa mig? Hur fort får man veta resultatet från hormon proverna? Fungerar äl test för er? :)

Hoppas ni snart får era små, jag hoppar nog in här när det är min tur att påbörja pergo.. :)

• lantlivet
    Anonym (prover) skrev 2014-12-19 01:28:26 följande:

Hej! Jag ska påbörja utredning för pco och ska imorgon ta hormon prover för att den 15/1 kolla med vul hur det ser ut.

Jag har letat som en galning efter trådar som kanske kan ge mig svar på några frågor.. kanske ni som är i den sitsen kan hjälpa mig? Hur fort får man veta resultatet från hormon proverna? Fungerar äl test för er? :)

Hoppas ni snart får era små, jag hoppar nog in här när det är min tur att påbörja pergo.. :)

Halloj! Efter en vecka fick jag första provsvaren. De andra som endast va progesteron fick jag dagen efter.

Äl test fungerar även om du har pco. Dock körde jag med cb digitala lila test vilket visar de 4 mest fertila dagarna. Visade att jag hade österogenet som behövdes för att få blinkande gubbe. Men fick aldrig fast gubbe som indikerar att ägglossning skulle ske. Vilket inte va så konstigt då jag saknade den höjningen av hormon. Efter pergotime fick jag den fasta gubben , vilket stämde jag jag blev gravid.

Önskar Dig lycka till med allt :)
  • lantlivet
    eagle87 skrev 2014-12-18 20:40:07 följande:

Hel får jag vara med här? Är 27 år o har pcos, bor i England. Har haft oskyddat sex sen oktober 2013. O försökt aktivt sen april 2014. Har alltid haft regelbunden mens men sen juni har min cykel varit kaos o legat mellan 45-76 dagar trots att jag äter nyttigt. Får ingen hjälp av läkare då mitt BMI ligger på 25,8. O de vill att jag ska gå ner 6 kg trots att jag är relativt smal. Har storlek 36 i kläder. Är så ledsen o nere pga detta. Har Tempat sen i juli. På dag 19 Idag. Väntar på äl. Orkar inte köra äl tester då jag har så oregelbunden mens. Har fått tag i pergotime från Sve som hjag ska börja me nästa cykel.

Välkommen! :)

Låter konstigt med din vikt tycker jag. :/

Deppa inte utan kämpa å få bort dedär 6 envisa kilona. Rör på dig , skippa all gotta och dricka. Inget bröd och väldigt lite kolhydrater. Ät massor av grönsaker istället :)

En fråga bara, hur fick du pergotime från Sverige när du bor i England? :)
  • Jonna86

Hej alla,

Är 28 år, försökt få barn i över 2år

Fick min diagnos PCO för ca en timma sen men har misstänkt det i ett år.

Har haft två X med 10 års mellanrum

Har mellan 28-56 cd

Slutade med min första kur pergotime för 4dagar sen och har inget mognat ägg idag.

Är trött på den här skiten och undar varför det inte är allmänt känt att det är svårt att skaffa barn

• avarg
    Jonna86 skrev 2014-12-19 10:37:20 följande:

Hej alla,

Är 28 år, försökt få barn i över 2år

Fick min diagnos PCO för ca en timma sen men har misstänkt det i ett år.

Har haft två X med 10 års mellanrum

Har mellan 28-56 cd

Slutade med min första kur pergotime för 4dagar sen och har inget mognat ägg idag.

Är trött på den här skiten och undar varför det inte är allmänt känt att det är svårt att skaffa barn

Hej,
    Det jag blev förvånad över när jag fick min diagnos var att det tydligen var så himla vanligt! De säger ju att typ 10-20% av alla kvinnor har PCO - men det jag inte är helt med på är om samma gäller för PCOS (alltså själva hormonförändringen)?
    Fick du pergotime innan du fått konstaterat PCO? Jag var tvungen att vänta till efter hormontesterna kom tillbaka innan jag fick någon hjälp..
    Hoppas det går bättre nästa gång - håller tummarna att du slipper provera (som ska hjälpa att starta mensen) för det känns jävligt surt att inte ens ha en semifungerande menscykel..
Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?