• avarg

Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?

Hej!
    27- snart 28
    Fick min PCOS-diagnos i oktober efter att inte haft någon regelbunden mens sedan jag slutade med p-ringar i samband med vårt bröllop i maj. Trodde ju hela tiden att det skulle "rätta till sig" som de säger. Nu för tre veckor sedan hade jag första spontana.. jag skulle inte vilja kalla det mens, men en blödning så vi provade en omgång letrozol. I förra veckan fick vi reda på att det inte fungerat :(
    Har nu börjat ta en proverakur för att överhuvudtaget få mens, sen väntar en dubbel dos pergotime.. Tyvärr känner jag mig så sänkt av hela grejen att det just nu känns helt omöjligt att ens nå till en ägglossning.. Men, det är bara att bita ihop några veckor nu och hoppas på att man slipper hormonsprutor i januari... Hade önskat så att man skulle ha en fin anledning att hålla sig nykter över julen och börja planera för första julen med en bebis nästa år. Det känns ganska avlägset just nu..
    Oj, lång rant - trodde jag pratat av mig med tjejkompisarna! Men det blir annorlunda när man känner sig lite anonym i guess..
    Anywho - kram för att ni finns här med mig!
  • avarg
    Jonna86 skrev 2014-12-19 10:37:20 följande:

Hej alla,

Är 28 år, försökt få barn i över 2år

Fick min diagnos PCO för ca en timma sen men har misstänkt det i ett år.

Har haft två X med 10 års mellanrum

Har mellan 28-56 cd

Slutade med min första kur pergotime för 4dagar sen och har inget mognat ägg idag.

Är trött på den här skiten och undar varför det inte är allmänt känt att det är svårt att skaffa barn

Hej,
    Det jag blev förvånad över när jag fick min diagnos var att det tydligen var så himla vanligt! De säger ju att typ 10-20% av alla kvinnor har PCO - men det jag inte är helt med på är om samma gäller för PCOS (alltså själva hormonförändringen)?
    Fick du pergotime innan du fått konstaterat PCO? Jag var tvungen att vänta till efter hormontesterna kom tillbaka innan jag fick någon hjälp..
    Hoppas det går bättre nästa gång - håller tummarna att du slipper provera (som ska hjälpa att starta mensen) för det känns jävligt surt att inte ens ha en semifungerande menscykel..
Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?