Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?
Hej!27- snart 28
Fick min PCOS-diagnos i oktober efter att inte haft någon regelbunden mens sedan jag slutade med p-ringar i samband med vårt bröllop i maj. Trodde ju hela tiden att det skulle "rätta till sig" som de säger. Nu för tre veckor sedan hade jag första spontana.. jag skulle inte vilja kalla det mens, men en blödning så vi provade en omgång letrozol. I förra veckan fick vi reda på att det inte fungerat :(
Har nu börjat ta en proverakur för att överhuvudtaget få mens, sen väntar en dubbel dos pergotime.. Tyvärr känner jag mig så sänkt av hela grejen att det just nu känns helt omöjligt att ens nå till en ägglossning.. Men, det är bara att bita ihop några veckor nu och hoppas på att man slipper hormonsprutor i januari... Hade önskat så att man skulle ha en fin anledning att hålla sig nykter över julen och börja planera för första julen med en bebis nästa år. Det känns ganska avlägset just nu..
Oj, lång rant - trodde jag pratat av mig med tjejkompisarna! Men det blir annorlunda när man känner sig lite anonym i guess..
Anywho - kram för att ni finns här med mig!