• Villblimamma90

Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?

Hej! Jag och min simningar försökt då barn i över 1 år. I maj detta året fick vi reda på att jag led av PCOS. I tisdags var jag på HSG - röntgen av livmoder och äggledare. Allt såg bra ut men nu har jag blödningar som bara den. Två dagar efter. Är det normalt?
    Jag är så himla orolig att det är något som kommer sätta stopp för oss och att vi inte kommer kunna få barn. Någon med PCOS som också försöker bli gravida? Hur går det för er? Eller någon med PCOS som blivit gravida?

• Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?
  • lantlivet
    Tdawenpart skrev 2015-01-02 14:55:10 följande:

Hej! Jag är på dag 11 (räknat från första mens dagen) börjat få ägglossnings - smärta. Fick de redan för någon dag sedan. Tog test idag. Jag tyckte mig se 2 streck. Svåra att tyda. Kan man få ägglossning på dag 11 när man har pcos? Jag har aldrig haft någon koll på sånt innan. Men nu när jag varit hormonbehandlad tre gånger tidigare har Lixom inte ägglossningen varit förens typ dag 20. Denna månaden hade vi uppehåll då min läkare varit jul ledig så jag har inte fått någon hormonbehandling. Därav jag inte trodde jag alls skulle få någon lossning den här månaden.

Vad tog du för test?

Jag fick ägglossning på dag 12 i cykeln med pergotime.
  • lantlivet
    Pco_1_2 skrev 2015-01-02 18:18:59 följande:

Vågar man lita ägglossningstest med pcos? Vilket använder ni i såfall?

Sbsolut. Ja använde cb lila dubbel hormonindikator. Fick endast fast gubbe den gången ja hade ägglossning nu efter pergotime. Annars bara blinkande gubbar vilket ej är positivt .
  • Tdawenpart

Jag tog sånt där rfsu :) har fortfarande ont till och från. Hoppashoppashoppas det är egen ägglossning då :) hade varit fantastiskt att ringa barnmorskan och säga att det inte blir någon ny omgång tabletter för man blivit gravid istället :)))

• el-o

Jag ska precis avsluta min tredje kur med Letrozol .

Men läser att många äter pregotime istället.

Är det någon som har ätit Letrozol?

• Iskristall
    el-o skrev 2015-01-03 13:30:42 följande:

Jag ska precis avsluta min tredje kur med Letrozol .

Men läser att många äter pregotime istället.

Är det någon som har ätit Letrozol?

Jag äter. Äter precis nu min 4:e kur.
  • el-o

Oki. Hur påverkad blir du av dem tabletterna ?

Ja vad är det för skillnad ?

Iskristall skrev 2015-01-03 16:01:14 följande:

Jag äter. Äter precis nu min 4:e kur.

• Iskristall

Tabletterna fungerar i kroppen på lite olika sätt men utgången ska bli den samma alltså ägglossning

En bra film om letrozole vs Pergo

El-o: Jag påverkas inte alls av tabletterna. Får äl på dag 15-16 på en tablett i 5 dgr.
    Har du biverkningar?

• Pco_1_2

Började blöda 22/12 (3 dagar innan BIM) och blödde i 11 dagar! Sen försvann den 2 dagar och kom tillbaka i full kraft igår.

Ska ju börja med primoluten på tisdag, tror ni fortf jag kan göra det? Eller bör jag ringa Gyn imorgon igen? Suck :((

Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?