• Villblimamma90

Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?

Hej! Jag och min simningar försökt då barn i över 1 år. I maj detta året fick vi reda på att jag led av PCOS. I tisdags var jag på HSG - röntgen av livmoder och äggledare. Allt såg bra ut men nu har jag blödningar som bara den. Två dagar efter. Är det normalt?
    Jag är så himla orolig att det är något som kommer sätta stopp för oss och att vi inte kommer kunna få barn. Någon med PCOS som också försöker bli gravida? Hur går det för er? Eller någon med PCOS som blivit gravida?

• Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?
  • Anonym (Nilla)

Hej!
    Jag hoppar också in i tråden här om det är okej:)
    Har nu försökt att bli gravida i ca 8 mån pga. pcos.
    Påbörjade min utredning för att få hjälp med pergotime i nov, skulle på återbesök nu jan för att ta prover och få hjälp med recept. Men nu när jag skulle tillbaka så har mottagningen stängts och jag måste påbörja en ny utredning, dock så har jag ringt runt till ca 10 gynläkare/mottagningar men det är brist på läkare så det finns ingen som kan hjälpa mig. Alla bara slussar en vidare och vill inte ta emot dom som söker för "ofrivillig barnlöshet"...
    Fick tips från en läkare att börja med p-piller igen för chansen att bli gravid var som störst när man slutade med dom..någon med denna erfarenhet?
    Fler som har svårt att få hjälp i Sthlm området...?

• Ulrika904

Hej!! Jag har läst massor om presoner som har pcos, många har lyckats med hjälp av provera och metformin och sen pergotime..

Jag har själv pcos och haft de i många år. Provat på massor med behandlingar,men tyvärr inget som hjälpt mig...

Just nu käkar jag provera i 10 dagar för att invänta blödning ska göra detta i 3 månader.

Ska ringa gyn och be min läkare att han skriver ut metformin (många fått positiva svar av den både med vikt nedgång och ÄL regelbunden mens)

Provade för några år sedan, men slutade då jag inte fick nån hjälp av dom. Visste då inte att man skulle trappa upp dom. och först när man e uppe i 3-5 tabletter/dag gör dom nytta!!!

Jag ska absolut prova!!

Lycka till!!

• Cinder85
    Anonym (Nilla) skrev 2015-01-12 21:58:33 följande:

Fler som har svårt att få hjälp i Sthlm området...?

Oj så tråkigt att hitta hitta nån hjälp när man söker! Vilken del av Sthlm bor du? Själv bor jag i nordvästra, och i höstas när det var dags för mig att söka hjälp hade jag inga problem att få tid i en fertilitetsmottagning.
  • Sassa84
    eagle87 skrev 2015-01-13 14:51:22 följande:

Hej är de någon som tar letrozol ?

Fick de utskrivet idag

Jag fick också det utskrivet, ska prova första gången när mensen kommer nästa gång, förhoppningsvis blir det nu i slutet av januari.
  • Ztarduzt

Hej allihopa!

Fick diagnosen PCOS idag, nu ska jag bara lyckas boka tid 10mil hemifrån för utredning på annan ort med telefontider onsdagar kl. 13-15 och dom har stängt fram till den 15onde. :/ Hoppas denna vecka går fort..

Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Linette

Jag börjar tro mer o mer att det är något fel på mig. Min mens skulle ha kommit den 25/12 men har inte kommit än. Idag tog jag både ägglossningstest test och gravtest. Gravtestet va negativt men ältestet va positivt. Tkr de ska vara negativt då jag vet att jag har haft ägglossning. Hjälp mig ????

• lantlivet
    Linette skrev 2015-01-13 19:24:55 följande:

Jag börjar tro mer o mer att det är något fel på mig. Min mens skulle ha kommit den 25/12 men har inte kommit än. Idag tog jag både ägglossningstest test och gravtest. Gravtestet va negativt men ältestet va positivt. Tkr de ska vara negativt då jag vet att jag har haft ägglossning. Hjälp mig ????

Vilket typ av äl test tog du? Ibland kan ju kroppen va knepig oxå. Ätit pergotime eller ?
  • lantlivet
    Ztarduzt skrev 2015-01-13 17:27:46 följande:

Hej allihopa!

Fick diagnosen PCOS idag, nu ska jag bara lyckas boka tid 10mil hemifrån för utredning på annan ort med telefontider onsdagar kl. 13-15 och dom har stängt fram till den 15onde. :/ Hoppas denna vecka går fort..

Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
    Halloj å välkommen hit!

Då öppnar dom ju nästa vecka igen. Så de är ju snart endå :) vi fick vänta ett halvår innan vi fick anmäla oss ens. Sen gick de fort.
  • el-o

Jag har precis ätit min tredje kur med Letrozol nu.

Men var hos Gyn idag så får nog öka min dos nästa gång då inte äggen blir tillräckligt stora. :(

eagle87 skrev 2015-01-13 14:51:22 följande:

Hej är de någon som tar letrozol ?

Fick de utskrivet idag

Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?