• Villblimamma90

Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?

Hej! Jag och min simningar försökt då barn i över 1 år. I maj detta året fick vi reda på att jag led av PCOS. I tisdags var jag på HSG - röntgen av livmoder och äggledare. Allt såg bra ut men nu har jag blödningar som bara den. Två dagar efter. Är det normalt?
    Jag är så himla orolig att det är något som kommer sätta stopp för oss och att vi inte kommer kunna få barn. Någon med PCOS som också försöker bli gravida? Hur går det för er? Eller någon med PCOS som blivit gravida?

• Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?
  • Linette

Jag använder oxå P tracker men på senaste tiden har de inte stämt, men tror de e min kropp som inte är som den ska. :-/

• Pco_1_2

Nu väntar jag på att min Gyn ska ringa upp och så får jag se vad hon säger om framtiden, har haft komplicerade blödningar och missfall 2 månader nu...

Hur går det för alla?

• Lillajagmedpco
    Pco_1_2 skrev 2015-01-02 09:08:29 följande:

Nu väntar jag på att min Gyn ska ringa upp och så får jag se vad hon säger om framtiden, har haft komplicerade blödningar och missfall 2 månader nu...

Hur går det för alla?

Såg att du tidigare skrivit att du fått positivt 10 dagar efter Ovitrellen. Det får jag alltid, denna omgång fick jag till och med positivt 12 dagar efter Ovitrellen. Dag 14 kom mensen. Därför man inte ska testa förre BIM. Men vet att det är svårt att låta bli, men det är först när man får positivt efter BIM som man verkligen vet säkert att man är gravid.
  • lantlivet
    Pco_1_2 skrev 2015-01-02 09:08:29 följande:

Hur går det för alla?

Asch då. Trist.. Jag har fått gravidillamåendet nu. Varje timma av varje jävla dag..

Säger som tjejen i rock of ages - why do they call it morningsickness when it hits you every frikkn minute of the day!
  • Pco_1_2

Lantlivet; har du testat pos?

Pratade med Gyn nu och troligtvis är det Lutealfasen som blir för kort när jag inte äter primolut (har slarvat) så nu börjar jag med primolut på tisdag! Hoppas på bättre tur nästa månad!

• eagle87

Ja har bim den 9/1. Hade äl på dag 23 äter inga hormoner. Ja rekommenderar verkligen inositol för pcos. De är en slags B-vitamin som hjälper att blockera insulinet som vi har problem med som gör så mindre testroston bildas o ger därför naturlig äl o bra ägg kvalité

• lantlivet
    Pco_1_2 skrev 2015-01-02 11:53:19 följande:

Lantlivet; har du testat pos?

Pratade med Gyn nu och troligtvis är det Lutealfasen som blir för kort när jag inte äter primolut (har slarvat) så nu börjar jag med primolut på tisdag! Hoppas på bättre tur nästa månad!

Jo gud ja, jag är i v8(7+2).

Aha okej, hoppas på det!
  • Linette

Har köpt ett inositol nu så får vi se om se funkar på mig. . Tack för tipset

• Tdawenpart

Hej! Jag är på dag 11 (räknat från första mens dagen) börjat få ägglossnings - smärta. Fick de redan för någon dag sedan. Tog test idag. Jag tyckte mig se 2 streck. Svåra att tyda. Kan man få ägglossning på dag 11 när man har pcos? Jag har aldrig haft någon koll på sånt innan. Men nu när jag varit hormonbehandlad tre gånger tidigare har Lixom inte ägglossningen varit förens typ dag 20. Denna månaden hade vi uppehåll då min läkare varit jul ledig så jag har inte fått någon hormonbehandling. Därav jag inte trodde jag alls skulle få någon lossning den här månaden.

Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?