• Villblimamma90

Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?

Hej! Jag och min simningar försökt då barn i över 1 år. I maj detta året fick vi reda på att jag led av PCOS. I tisdags var jag på HSG - röntgen av livmoder och äggledare. Allt såg bra ut men nu har jag blödningar som bara den. Två dagar efter. Är det normalt?
    Jag är så himla orolig att det är något som kommer sätta stopp för oss och att vi inte kommer kunna få barn. Någon med PCOS som också försöker bli gravida? Hur går det för er? Eller någon med PCOS som blivit gravida?

• Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?
  • el-o
    Anonym (prover) skrev 2014-12-28 21:29:23 följande:

Åh. Jag var riktigt snabb på att springa och köpa clearblue dubbel hormon äl test efter att du skrev.. fick blinkande gubbe i 2 dagar och igår fick jag fast gubbe..sprang idag och köpte ett till paket och den visade även fast gubbe direkt jag fick även starkt på testlagrets sticka. Hoppas det fungerar som du säger och att jag faktiskt har ägglossning.. :) har inte fått något provsvar än.. man går nästan på nålar.. :)

Jätte stort grattis till plusset! :)

Hoppas ni andra får era efterlängtade plus nu! :)

Ååh vilket bra tips . Ska också köpa clearblue dubbel. Hur många stickor är där i ett paket? Har kört de vanliga från clearblue.
  • Anonym (prover)
    el-o skrev 2014-12-28 21:58:24 följande:

Ååh vilket bra tips . Ska också köpa clearblue dubbel. Hur många stickor är där i ett paket? Har kört de vanliga från clearblue.

Det är 10 stickor i en förpackning :) jag använde vanliga stickor från testlagret och när jag såg en ökning började jag ta cb :d
  • lantlivet
    Anonym (prover) skrev 2014-12-28 21:29:23 följande:
    Åh. Jag var riktigt snabb på att springa och köpa clearblue dubbel hormon äl test efter att du skrev.. fick blinkande gubbe i 2 dagar och igår fick jag fast gubbe..sprang idag och köpte ett till paket och den visade även fast gubbe direkt jag fick även starkt på testlagrets sticka. Hoppas det fungerar som du säger och att jag faktiskt har ägglossning.. :) har inte fått något provsvar än.. man går nästan på nålar.. :)

Jätte stort grattis till plusset! :)

Hoppas ni andra får era efterlängtade plus nu! :)
    Dom är verkligen bäst. Då har du haft äl om du fått fast gubbe ;)
  • Anonym (Sommar)

Åh vad segt dagarna går! Jag vill testa nu! Nu på cd 14 efter dubbeldos pergotime, känner ett drag vid äggstockarna på båda sidor. Så jag har hoppet uppe! Har bestämt att om det inte blir något denna gång så ska jag ge mig själv någon sorts tröst (något kul). Mitt försök till LCHF-kost gick åt skogen eftersom vi varit bortresta nu en vecka, jag kunde inte motstå bröd och pizza... Men jag kämpar på med att hålla nere på kolhydrater så mycket som möjligt. Men om jag blir gravid kommer jag frossa i godis! Visst jag mår bra av lågkolhydratkost, men vart tog njutningen i livet vägen?!

• Pco_1_2

Hej !

Skulle haft mens 25/12 men den kom med dunder och brak den 22/12, testade mig på morgonen och fick svagt plus, 10 dagar efter ovitrelle, så det är svårt att veta om det blev ett tidigt missfall, likadant förra kuren...

Nu har jag blödigt hejdlöst i 9 dagar...

Börjar med primolut imorgon och hoppas det ordnar till sig.

Den 2/1 ska jag ringa gyn och rådfråga lite.

Hur går det för alla?

• mynona2

Hoppar in här då jag och min sambo nu har påbörjat vår resa mot barn. Jag har fått indikationer från gynekologer under två års tid att jag har PCO, men först nu i september fick jag diagnosen fastställd och vi (eller snarare min sambo) fick påbörja utredning direkt eftersom vi inte kan försöka själva ett år innan vi får hjälp eftersom jag har helt utebliven mens.. (Om jag har tur har jag mens 4 gånger per år, men de senaste åren har den uteblivit helt förutom då jag ätit p-piller.) I början av januari ska sambon lämna spermaprov och ser allt bra ut ska jag stimuleras med pregotime.

Kvinnan vi träffade på mottagningen sa "Ser allt bra ut med spermierna stimulerar vi med prego och blir du inte gravid efter 4 gånger så spolar vi äggledarna" någon som vet vad hon menar med att spola..? Aldrig hört talas om det tidigare..

• Tdawenpart

Man spolar med kontrast- vätska. Antar man gör det för att se om det är någon trängning/stoppning i äggledarna. Jag har själv gjort det i sommras när vi påbörjade vår utredning. Jag gjorde den innan jag började med pergotime. Det går rätt fort :) lycka till!

• Tdawenpart

Man spolar med kontrast- vätska. Antar man gör det för att se om det är någon trängning/stoppning i äggledarna. Jag har själv gjort det i sommras när vi påbörjade vår utredning. Jag gjorde den innan jag började med pergotime. Det går rätt fort :) lycka till!

• mynona2

Okej! Tack för svaret, känns skönt då det inte var riktigt som jag tänkte vilket blev betydligt konstigare med min fantasi inblandad ;)

• Linette

Hejsan.

Jag hoppar in här!

Jag och min man har en dotter på 2år och vi försöker nu få ett syskon till henne. Vi har försökt i över ett år och jag ska nu till läkaren den 8 januari. Vi får se vad de säger där. I somras var jag inne på akuten och där upptäckte de att jag hade tendens till PCO(s) och tog därför ett blodprov på mig men fick svar om att jag va inom normala värden vilket är skönt. Men de senaste halvåret så har kroppen inte alls vart som den brukar vara. Har haft en cykel på 28-40 dagar och nu kommer den vid typ 45-50 dagar. Sen har jag haft ägglossning men ingen mens o nu har jag ägglossning igen. Men läste lite om cb test med en gubbe o ska kanske testa de. Mensen skulle kommit den 25/12 men har inte kommit än. Jag mår kasst mår illa och är kass i magen men test visar negativt. Jag börjar bli så deppig. Är de bara jag som känner att alla får barn utom jag?

Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?