• Villblimamma90

Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?

Hej! Jag och min simningar försökt då barn i över 1 år. I maj detta året fick vi reda på att jag led av PCOS. I tisdags var jag på HSG - röntgen av livmoder och äggledare. Allt såg bra ut men nu har jag blödningar som bara den. Två dagar efter. Är det normalt?
    Jag är så himla orolig att det är något som kommer sätta stopp för oss och att vi inte kommer kunna få barn. Någon med PCOS som också försöker bli gravida? Hur går det för er? Eller någon med PCOS som blivit gravida?

• Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?
  • Ztarduzt
    lantlivet skrev 2015-01-13 20:21:18 följande:

Halloj å välkommen hit!

Då öppnar dom ju nästa vecka igen. Så de är ju snart endå :) vi fick vänta ett halvår innan vi fick anmäla oss ens. Sen gick de fort.

Tack! Jo jag vet, "bara" nästa vecka, känns så långt bort då man längtar dit bara. :) jag hoppas dom har tid fort, deras behandlingstider är januari-maj och augusti-december. Hoppas innan sommaren iallafall så man förhoppningsvis får ett litet knyte i mitten av 2016 :) vad fick du för hjälp?
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • lantlivet
    Ztarduzt skrev 2015-01-13 20:28:34 följande:
    Tack! Jo jag vet, "bara" nästa vecka, känns så långt bort då man längtar dit bara. :) jag hoppas dom har tid fort, deras behandlingstider är januari-maj och augusti-december. Hoppas innan sommaren iallafall så man förhoppningsvis får ett litet knyte i mitten av 2016 :) vad fick du för hjälp?
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
    Du går ju före i kön när du har pcos och om man ej har barn sen tidigare. Så de borde gå att då tid innan sommaren :) vi fick tid veckan efter ja fyllt 23 för att vi redan gjort alla tester osv i okt och kunde blrja med tabletterna samma dag som vårt utredningsbeskedsmöte (skickade om utredning redan i början på sept)

Min sambo fick lämna spermaprov och efter de såg att han va ok så fick jag pergotime för att få igång min ägglossning :)
  • lantlivet
    Ztarduzt skrev 2015-01-13 20:28:34 följande:
    Kampenmedpco.blogg.se kan du läsa om vår resa från start :)
  • eagle87
    el-o skrev 2015-01-13 20:26:41 följande:

Jag har precis ätit min tredje kur med Letrozol nu.

Men var hos Gyn idag så får nog öka min dos nästa gång då inte äggen blir tillräckligt stora. :(

Vilka dagar åt du? Kände du ngr biverkningar ?
  • Ztarduzt
    lantlivet skrev 2015-01-13 20:49:18 följande:

Du går ju före i kön när du har pcos och om man ej har barn sen tidigare. Så de borde gå att då tid innan sommaren :) vi fick tid veckan efter ja fyllt 23 för att vi redan gjort alla tester osv i okt och kunde blrja med tabletterna samma dag som vårt utredningsbeskedsmöte (skickade om utredning redan i början på sept)

Min sambo fick lämna spermaprov och efter de såg att han va ok så fick jag pergotime för att få igång min ägglossning :)

lantlivet skrev 2015-01-13 20:49:52 följande:

Åh, då hoppas jag verkligen det går fort :) ska man göra alla prover direkt? Även sambon? Jag har ju över 14mil till kliniken så känns rätt drygt om man skulle behöva fara flera gånger. :S jag hoppas man får bra med info innan iallafall, och jag hoppas sambons sperma är bra.. Gud. Att det skulle vara en sådan här persch att bli gravid trodde jag aldrig då vi bestämde oss för att börja :/

Ska läsa din blogg när jag har tid, helt klart! Kan nog ge en del svar på vissa frågor :)
  • Linette
    lantlivet skrev 2015-01-13 20:19:37 följande:
    Vilket typ av äl test tog du? Ibland kan ju kroppen va knepig oxå. Ätit pergotime eller ?
    Jag har testat sticka och cb med smileys. Nix har inte PCOS enligt läkaren men jag tror att jag har de.
  • Ztarduzt
    Linette skrev 2015-01-13 23:37:57 följande:

Jag har testat sticka och cb med smileys. Nix har inte PCOS enligt läkaren men jag tror att jag har de.

Förlåt om jag "lägger mig i" men PCOS syns ofta tydligt vid vul.
  • lolsing

Imorgon (eller ja, idag) ska jag in för ett vul efter avslutad pergotime-kur. Hoppas på en stor fin äggblåsa som släpper :D

• lantlivet
    Ztarduzt skrev 2015-01-13 21:34:30 följande:
    lantlivet skrev 2015-01-13 20:49:52 följande:

Åh, då hoppas jag verkligen det går fort :) ska man göra alla prover direkt? Även sambon? Jag har ju över 14mil till kliniken så känns rätt drygt om man skulle behöva fara flera gånger. :S jag hoppas man får bra med info innan iallafall, och jag hoppas sambons sperma är bra.. Gud. Att det skulle vara en sådan här persch att bli gravid trodde jag aldrig då vi bestämde oss för att börja :/

Ska läsa din blogg när jag har tid, helt klart! Kan nog ge en del svar på vissa frågor :)
    Ja fick det så ja har oregelbunden mens, annars ska olika blodprov tas olika dagar och din gubbe får en tid att lämna simmare om de nu gör de där. Så är det här iaf :)

Sen fick ja göra prov på progesteronet för å kolla om ja haft ägglossning med tabletterna.

De första fick jag lämna på min vårdcentral. De sista på barnlöshetsmottagningen.

Gör det du :)
  • Linette
    Ztarduzt skrev 2015-01-14 00:23:43 följande:
    Förlåt om jag "lägger mig i" men PCOS syns ofta tydligt vid vul.
    De e ingenfara. Men enligt läkaren så har jag äggblåsor som ligger runt. Men tror att han säger att det är normalt bara för att jag inte ska bli orolig. Har sökt om en tid hos en privat nu så får vi se vad de säger där.
Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?