Inlägg från: Ztarduzt |Visa alla inlägg
  • Ztarduzt

Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?

Hej allihopa!

Fick diagnosen PCOS idag, nu ska jag bara lyckas boka tid 10mil hemifrån för utredning på annan ort med telefontider onsdagar kl. 13-15 och dom har stängt fram till den 15onde. :/ Hoppas denna vecka går fort..

Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Ztarduzt
    lantlivet skrev 2015-01-13 20:21:18 följande:

Halloj å välkommen hit!

Då öppnar dom ju nästa vecka igen. Så de är ju snart endå :) vi fick vänta ett halvår innan vi fick anmäla oss ens. Sen gick de fort.

Tack! Jo jag vet, "bara" nästa vecka, känns så långt bort då man längtar dit bara. :) jag hoppas dom har tid fort, deras behandlingstider är januari-maj och augusti-december. Hoppas innan sommaren iallafall så man förhoppningsvis får ett litet knyte i mitten av 2016 :) vad fick du för hjälp?
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Ztarduzt
    lantlivet skrev 2015-01-13 20:49:18 följande:

Du går ju före i kön när du har pcos och om man ej har barn sen tidigare. Så de borde gå att då tid innan sommaren :) vi fick tid veckan efter ja fyllt 23 för att vi redan gjort alla tester osv i okt och kunde blrja med tabletterna samma dag som vårt utredningsbeskedsmöte (skickade om utredning redan i början på sept)

Min sambo fick lämna spermaprov och efter de såg att han va ok så fick jag pergotime för att få igång min ägglossning :)

lantlivet skrev 2015-01-13 20:49:52 följande:

Kampenmedpco.blogg.se kan du läsa om vår resa från start :)

Åh, då hoppas jag verkligen det går fort :) ska man göra alla prover direkt? Även sambon? Jag har ju över 14mil till kliniken så känns rätt drygt om man skulle behöva fara flera gånger. :S jag hoppas man får bra med info innan iallafall, och jag hoppas sambons sperma är bra.. Gud. Att det skulle vara en sådan här persch att bli gravid trodde jag aldrig då vi bestämde oss för att börja :/

Ska läsa din blogg när jag har tid, helt klart! Kan nog ge en del svar på vissa frågor :)
  • Ztarduzt
    Linette skrev 2015-01-13 23:37:57 följande:

Jag har testat sticka och cb med smileys. Nix har inte PCOS enligt läkaren men jag tror att jag har de.

Förlåt om jag "lägger mig i" men PCOS syns ofta tydligt vid vul.
  • Ztarduzt
    lantlivet skrev 2015-01-14 07:29:14 följande:

Ja fick det så ja har oregelbunden mens, annars ska olika blodprov tas olika dagar och din gubbe får en tid att lämna simmare om de nu gör de där. Så är det här iaf :)

Sen fick ja göra prov på progesteronet för å kolla om ja haft ägglossning med tabletterna.

De första fick jag lämna på min vårdcentral. De sista på barnlöshetsmottagningen.

Gör det du :)

Orkar inte köra 28mil med enbart några få dagar mellan :/ förhoppningsvis kan vi ta andra prover här i närheten som dom kan skicka dit istället, hade underlättat en hel del, måste ju ta ledigt hela dagen annars som kanske inte är så poppis om det händer för ofta. Så, hoppas på alla prover som går där, sen resten här :)
  • Ztarduzt
    Linette skrev 2015-01-14 10:08:17 följande:

De e ingenfara. Men enligt läkaren så har jag äggblåsor som ligger runt. Men tror att han säger att det är normalt bara för att jag inte ska bli orolig. Har sökt om en tid hos en privat nu så får vi se vad de säger där.

Hm, hade nog uppskattat ärlighet framför försök att lugna ner. Har du PCOS /pco vill man ju veta det och få hjälp. Men jag tror du har något av det iallafall. Jag har i båda, men betydligt mer i högra.
  • Ztarduzt
    lantlivet skrev 2015-01-14 16:39:05 följande:
    Tro nog att om de förklarar situationen så får du ta alla prover på hemma plan på dinhc. Ja förstår dig med avståndet. Det är inte roligt. Men ibland kan man inte göra så mkt om de är något man måste. Är det sjukhusbesök så bruka de onte göra nå att man är ledig.
    Får helt enkelt hoppas allt går på en och samma dag och sedan går fort, vill bli gravid nu så alla dagar segar ner rejält då man längtar efter ett visst datum :/ 
  • Ztarduzt
    lantlivet skrev 2015-01-15 09:08:08 följande:

Så det går väldigt sakta när man väntar på något :)

Ja väntar på inskrivningen den 26. Och förhoppningsvis ett ul samtidigt typ.

Indeed!

Har nog inte hängt med alls, är du gravid eller annan inskrivning? Jag börjar bli less på att vänta på mensen, CD 45 idag.. Känns så överdrivet långt.. Vill ha lika kort cykel som alla andra och ha risken att bli gravid på ett ligg.. En vän till mig har varit gravid 16 gånger, har 2 barn..
  • Ztarduzt
    lantlivet skrev 2015-01-16 12:59:24 följande:

Jo jag är gravid :) blev det av fösta kuren pergotime. Är i v 9+2 :)

Ja god de va en lång cykel. Har du ringt on utredning nu?

Ja jag känner oxå en tjej med cäldigt hög mf siffra. Är nu äntligen gravid och snart halvvägs första barnet.

Men vad kul! Grattis! Hoppas det tar på första försöket för oss också :D jag vill ha tvillingar, så jag hoppas pergotime gör att jag släpper två ägg.

Extremt.. Gudars, inga känningar på mens, stängd och hård tapp... Börjar bli less och får lust att försöka framkalla mensen på något sätt.. Tyvärr kan man bara ringa för utredning på onsdagar här uppe, och dom öppnade efter ledigheten igår så nästa vecka.. Suck. Bara rädd att dom säger åt mig att gå ner i vikt först.

Min kompis har inte hög mf siffra, hon har hög abort siffra.. Vill ha hennes fertilitet. Kul att hon är gravid och får behålla barnet :)
  • Ztarduzt
    eagle87 skrev 2015-01-16 14:48:13 följande:

Hej, när du väll får tid hos gyn kan du få primolut för o framkalla mens så du kan börja med pergotime :) jag vill också ha tvillingar men min gyn rekommenderar verkl inte de pga hög risk graviditet. Hur gammal e du? Får man fråga hur mkt du väger o hur lång du e?

Ja har beräknad äl om en vecka o äter inga med.. Tar de sig inte denna gång så börjar jag med letrozol nästa cykel. Ja o min man har en känsla att de kanske kommer ta sig sista försöket håller tummarna

När det nu blir.. Alla säger att man måste ha bmi på 30 viket jag inte har. Jag vet, men det är rekommendation, man gör ju ändå som man själv vill med sin egna kropp och har tvillinggen på mammas sida, så får jag hjälp med ägglossning kanske det släpper två ändå :) jag är 23år, 175cm, ca 102kg. Bmi på 33..

Håller tummarna för er!
Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?