• Villblimamma90

Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?

Hej! Jag och min simningar försökt då barn i över 1 år. I maj detta året fick vi reda på att jag led av PCOS. I tisdags var jag på HSG - röntgen av livmoder och äggledare. Allt såg bra ut men nu har jag blödningar som bara den. Två dagar efter. Är det normalt?
    Jag är så himla orolig att det är något som kommer sätta stopp för oss och att vi inte kommer kunna få barn. Någon med PCOS som också försöker bli gravida? Hur går det för er? Eller någon med PCOS som blivit gravida?

• Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?
  • TessanTess
    MrsThor skrev 2014-08-28 14:22:06 följande:

Jag är också en sån som älskar mat! Kan sitta och dagdrömma om bröd och pasta!Flört Men jag ger mig själv 1 dag på 2 veckor som jag får äta vad jag vill bara jag tränar.
    Mådde också illa de 2 första veckorna men som tur avtog det. Det finns inget som är så omotiverande som att fortsätta på en diet när man mår illa utav den.

Det jag tycker är så jobbigt är att alla säger; "Ja men det händer om man bara slutar tänka på barn. Man blir gravid så fort man slutar försöka"
    Hur fan slutar man tänka på att man vill ha barn? Det är ju helt omöjligt!!

Hittills denna vecka har jag inte lyckats minska på kolhydraterna, men har gått till/från jobbet 3 gånger (promenad på cirka 30-35 minuter) och det är mycket för att vara mig ;)

Ja, jag har flera gånger tänkt att jag ska "ge upp" men likt förbannat sitter man där igen och börjar med ÄL-test och kosttillskott igen... Slipper som tur är frågor, någon enstaka någon gång men inte många.
  • Anonym
    TessanTess skrev 2014-08-29 19:19:56 följande:
    Hittills denna vecka har jag inte lyckats minska på kolhydraterna, men har gått till/från jobbet 3 gånger (promenad på cirka 30-35 minuter) och det är mycket för att vara mig ;)

Ja, jag har flera gånger tänkt att jag ska "ge upp" men likt förbannat sitter man där igen och börjar med ÄL-test och kosttillskott igen... Slipper som tur är frågor, någon enstaka någon gång men inte många.

Härligt! Allt är bättre än ingenting! Skrattande

Ja det är svårt att släppa på den där kontrollen.

Man önskar bara att man kunde få det svart på vitt OM man kan få barn eller inte. Att man kunde göra ett test som sa; Ja du kan eller Nej du kommer aldrig kunna bli gravid. Då vet man ju hur läget är. Är det så att man aldrig kommer att lyckas vill man ju gå andra vägar

• TessanTess
    Anonym skrev 2014-08-29 20:34:58 följande:

Härligt! Allt är bättre än ingenting! Skrattande

Ja det är svårt att släppa på den där kontrollen.

Man önskar bara att man kunde få det svart på vitt OM man kan få barn eller inte. Att man kunde göra ett test som sa; Ja du kan eller Nej du kommer aldrig kunna bli gravid. Då vet man ju hur läget är. Är det så att man aldrig kommer att lyckas vill man ju gå andra vägar

Jag är inte jätteorolig över att inte kunna bli gravid, för jag har ändå blivit det 2 gånger. Sen har det inte slutat bra tyvärr. Om det beror på slumpen eller om det beror på något kroppsligt vet jag inte. Men vill inget hellre nu att bli gravid och att få behålla det...

Ja, det skulle inte varit helt fel. En (väldigt) liten anledning till varför jag och min man gifte oss var för att då skulle det vara en sak mindre att tänka på OM det skulle sluta med adoption. Men förhoppningsvis kan jag få biologiska barn. Sen skulle inte ett adopterat barn vara mindre älskat för det.
  • lantlivet

Nu har vi äntligen anmält oss till barnlöshetsmottagningen. Visseligen kommer vi inte få höra från dom förrän i höst (nov) men steget kändes himla skönt att ha gjort. Nu väntar jag med spänning. Och läser mkt om pergotime och hur många som blivit hjälpt av det.

• TessanTess
    lantlivet skrev 2014-08-30 15:45:48 följande:

Nu har vi äntligen anmält oss till barnlöshetsmottagningen. Visseligen kommer vi inte få höra från dom förrän i höst (nov) men steget kändes himla skönt att ha gjort. Nu väntar jag med spänning. Och läser mkt om pergotime och hur många som blivit hjälpt av det.

Jag kände likadant, när jag hade sökt för min oregelbundna mens. Vi har fått en tid till spec. gyn. i slutet av oktober, det är lång tid kvar men det är skönt att få en utredning. Jag skulle inte få pergotime utskrivet på en gång utan vi ska gå igenom en hel utredning först med nya undersökningar, blodprov och min man ska lämna spermieprov.
  • Anonym

Jo det blir ju prov på karlns simmare här oxå skulle ja tro. Och mer blodprov på mig.

Eftersom ja redan är utredd lär de inte behövas igen mer än blodprov igen då för att få nya nivåer.

Lär bli sent i nov vi får tid. Men föranmälda är vi iaf för barnlöshetsutredning :)

• TessanTess
    Anonym skrev 2014-08-30 20:43:33 följande:

Jo det blir ju prov på karlns simmare här oxå skulle ja tro. Och mer blodprov på mig.

Eftersom ja redan är utredd lär de inte behövas igen mer än blodprov igen då för att få nya nivåer.

Lär bli sent i nov vi får tid. Men föranmälda är vi iaf för barnlöshetsutredning :)

Men det är ändå "skönt" att bollen är i rullning :)
  • Tjogge

Nu behöver jag hjälp av er tjejer. Vul i tisdags visade på cd 18 efter enkelkur med pergotime slemhinna 10 och äggblåsa 21 mm. Ovitrelle spruta togs onsdag morgon.

Jag har inte någon tid för blodprov utan ska återkomma vid blödning/ graviditet. Det har spänt lite i magen och igår fick jag ett starkt hugg på vä sida ( äggblåsan var på Hö). ÄL stickor anv jag inte då jag brukar känna av ÄL och kroppstemperaturen som höjs.

Imorse tog jag tempen och den var låg precis som den brukar innan ÄL!! Borde inte ÄL varit eller kroppstemperaturen höjs inte pga ovitrelle?? Är det nu kört med ÄL eller kan den komma så sent som 1 v efter ovitrelle?

• lantlivet
    TessanTess skrev 2014-08-31 08:32:12 följande:

Men det är ändå "skönt" att bollen är i rullning :)

Mycket !! Längtar som attan :)
Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?