Hej!
Jag hoppar in här då jag själv är i samma situation. Startade precis en ny tråd om detta, vilket var onödigt då denna redan fannas :D haha
Här kommer en "kort" sammanfattning om hur min situation ser ut!
Jag är 21 år gammal och min sambo är 24 år. Vi har varit tillsammans i 5 år varpå varit sambos i 4 år. I maj 2013 bestämde vi oss för att sätta igång med bebisverkstaden, då vi i många år väntat på "rätt tillfälle" med att bilda familj. I samband med att jag tog ut min P-stav började jag googla för att få tips om hur man snabbast blev gravid, då råkade jag läsa något om PCO. Efter lite fördjupningar om denna sjukdom så fattade jag fort att "Hoppsan, detta har jag"! Sökte till husläkare varpå skickade remiss till gyn där jag i augusti fick min diagnos PCO. Ett VUL var allt som krävdes för att ställa denna diagnosen. Jag har alla symtomen, enligt mig, kraftigt. Hur som helst, fick utskrivet Primolut i tre månader för att sätta igång min icke existerande mens, fungerade perfekt och jag har fortfarande mens, dock ej regelbundet. Menscykler från 18 dagar till 47 dagar. Det är nu 14 månader sedan jag tog ut min p-stav och 11 månader sedan jag fick min diagnos. Har ännu inte plussat och ska i september bli kallad för att diskutera eventuella åtgärder för vår oönskade graviditet.
Kan även nämna att jag äter enligt LCHF och har gått ner 14 kg samt blivit av med min acne.
På grund av denna ovisshet om hur detta kommer sluta så har jag gått och blivit deprimerad och ska i augusti gå till en KBT teraput.