Inlägg från: Tdawenpart |Visa alla inlägg
  • Tdawenpart

Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?

Någon här som lyckats på dubbelt pergotime? ! Vi har gjort 3 försök. Första med 1 tabl. Pergo. =lossnade andra försöket =lossnade. 3 försöket lossnade inget. Nu väntar dubbeldos pergo. Nervös och vill bara att det ska fungera :( jobbigt när alla i ens omgivning ska ha, eller har fått precis när man själv längtar så

• Tdawenpart

Man spolar med kontrast- vätska. Antar man gör det för att se om det är någon trängning/stoppning i äggledarna. Jag har själv gjort det i sommras när vi påbörjade vår utredning. Jag gjorde den innan jag började med pergotime. Det går rätt fort :) lycka till!

• Tdawenpart

Man spolar med kontrast- vätska. Antar man gör det för att se om det är någon trängning/stoppning i äggledarna. Jag har själv gjort det i sommras när vi påbörjade vår utredning. Jag gjorde den innan jag började med pergotime. Det går rätt fort :) lycka till!

• Tdawenpart

Hej+ du är absolut inte ensam. Vi har försökt i 1 år och 5 månader sedan. I sommras fick vi klar utredning med PCOS som diagnos. Har nu genomgått 2 behandlingar med pergotime. 3 omgången lossnade inget ägg. Nu har vi fått invänta läkaren som haft jul ledigt (super jobbigt att vänta) samtidigt blir alla i min omgivning gravida. Ibla. Min bästa vän som nu också fått barn. Man är lycklig för deras skull. Men klart det blir lite jobbigt mellanåt När man försökt så länge och det är ens egen högsta önskan. Vi har ju 4 försök med pergo kvar. Sen får vi se hur vi går vidare. Just nu inväntar vi att få prata med vår läkare den 7 januari (jobbig väntan) .. MEN jag har läst och hört, att tabletterna kanske ligger kvar i kroppen även om man inte ätit på en månad och att man kanske får egen ägglossning ändå. Så nu går jag med en liten förhoppning om att jag ska få egen ägglossning denna månaden så det bara händer. Jobbig väntan alltihop men man får hoppas de ger gott resultat för allt slit i slut ändan. Hade ju varit ett + om man fick barn någorlunda nära alla andra man känner som redan fått nu..

• Tdawenpart

Hej! Jag är på dag 11 (räknat från första mens dagen) börjat få ägglossnings - smärta. Fick de redan för någon dag sedan. Tog test idag. Jag tyckte mig se 2 streck. Svåra att tyda. Kan man få ägglossning på dag 11 när man har pcos? Jag har aldrig haft någon koll på sånt innan. Men nu när jag varit hormonbehandlad tre gånger tidigare har Lixom inte ägglossningen varit förens typ dag 20. Denna månaden hade vi uppehåll då min läkare varit jul ledig så jag har inte fått någon hormonbehandling. Därav jag inte trodde jag alls skulle få någon lossning den här månaden.

• Tdawenpart

Jag tog sånt där rfsu :) har fortfarande ont till och från. Hoppashoppashoppas det är egen ägglossning då :) hade varit fantastiskt att ringa barnmorskan och säga att det inte blir någon ny omgång tabletter för man blivit gravid istället :)))

• Tdawenpart

Pratat med min läkare. Ny kur primolut/pergotime i slutet av januari om det inte är något plus på stickan eller mensen har kommit. Hoppas på plus på stickan såklart men de vågar man knappt tro hehe

Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?