Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?
Jag har PCOS och har en son som kommit tack vare IVF. Nu testar jag Pergotime för första gången och har stora förhoppningar!
Jag har PCOS och har en son som kommit tack vare IVF. Nu testar jag Pergotime för första gången och har stora förhoppningar!
Var på VUL igår, fanns bara små äggblåsor ca 8mm så det blir nog inget på det. Ska ta dubbeldos Pergotime nästa gång...
Trist :( hoppas de funkar med dubbel! Jag har nog haft ägglossning, fick ju iaf positivt äl test. De hR ja aldrig haft nångång innan så de borde visa att ja haft äl vid blodprovet nösta vecka :)
Mina bröstvårtor är sjukt ömma idag. Även min livmoder. Hade äl igår om de släppte :)
Nej ja ska ej göra vul. Ska lämna blod för att se om hormonet visar att ja haft ägglossning eller inte, har ja inte det då blir det dubbelkur nästa gång, ja fick pos på äl test denna månad första gången i mitt liv. Så ja har antagligen haft äl igår. Tro dock ej jag blir gravid då vi ej haft sex så ofta pga trötthet. Man får nog vul om man gör dubbelkur så man inte ska bli överstimulerad.
Ok nu är det bara att vänta på mens då. Det konstiga har varit att jag kännt ett drag i vänster sida (äggstock?) från dag 10-20 ungefär, nu har det lagt sig tror jag. Men gynekologen kunde inte se några äggblåsor på vänster sida.
Då har jag hämtat ut nya förpackningar Pergotime nu. Det finns ju såklart alltid ett litet hopp om att det kan bli nåt denna månad, men det är lättare att vara inställd på att det inte funkat denna månad, då blir man liksom inte lika besviken sen när man får negativt test. Och så hämtade jag ut Pergotime för att gynekologen sa att de kunde vara svåra att få tag på just nu... Man vill ju inte stå utan av den anledningen.
Jag har ca 10 grav-tester hemma också, liksom förberedd på att få många negativa. Jag kan testa tidigast i nästa vecka.
Efter att ha läst för mycket här på FL (alla som testar!) så fick jag en impuls och tog ett grav.test i förrgår som var negativt (dag 26 i cykeln). På ett sätt var det skönt att testa för nu kunde jag liksom gå vidare och satsa på nästa cykel istället. Jag tror inte jag haft någon ägglossning och kommer nog inte få mens så jag tänkte vänta 1-2 veckor, sedan ta ett test för säkerhets skull och sedan ta provera för att få mens så jag kan ta Pergotime igen.
Jag började få molvärk igår kväll och blev jätteglad när jag insåg att jag hade det för det betyder att mensen är på väg. Kändes lite larvigt att bli glad för mens, men det skulle i så fall vara första mensen på länge som inte är pga p-piller eller provera. Det betyder att Pergotime iallafall funkat hyfsat och att jag får börja på en ny kur ganska snart!
Äsch, det kom ingen mens. Molvärken höll i sig till nästa dag, men sedan försvann den. Dag 32 idag.
Knepigt.. Och inga Positiv test?
Tog gravtest i morse iallafall, negativt.
Lycka till lantlivet!
Idag fick jag mens! Det är bra för då får jag på lördag köra igång med Pergotime igen! Andra kuren, dubbelkur.
Åh vad segt dagarna går! Jag vill testa nu! Nu på cd 14 efter dubbeldos pergotime, känner ett drag vid äggstockarna på båda sidor. Så jag har hoppet uppe! Har bestämt att om det inte blir något denna gång så ska jag ge mig själv någon sorts tröst (något kul). Mitt försök till LCHF-kost gick åt skogen eftersom vi varit bortresta nu en vecka, jag kunde inte motstå bröd och pizza... Men jag kämpar på med att hålla nere på kolhydrater så mycket som möjligt. Men om jag blir gravid kommer jag frossa i godis! Visst jag mår bra av lågkolhydratkost, men vart tog njutningen i livet vägen?!
Funderar lite på vad jag kan sysselsätta mig med medan jag väntar på att dagarna ska gå.
Använder ni någon fertilitetsapp? Jag har hittat en som heter WomanLog som är rätt bra. Nu hittade jag en som heter Fertility Friend. Den verkar ha mer saker man kan fylla i, men känns lite rörig.
Hur tempar man? Kan man använda örontermometer? Jag har en sån, men vet att det kan variera ganska mycket mellan mätningar...
Om det inte blir nåt denna gång ska jag nog använda ägglossningstest nästa gång för att se om jag har någon ägglossning med Pergotime... Har ju inte blivit erbjuden några VUL eller progesteronprover av gynekologen.