Inlägg från: Iskristall |Visa alla inlägg
  • Iskristall

Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?

Jag har pco och vill gärna vara med att följas.
    Har oregelbundna cykler men det har konstaterats att jag kan få äl själv ändå ibland. Var hos gyn innan sommaren, då såg han att på ena äggstocken hade jag ett mognande ägg fast på andra äggstocken såg man det klassiska pärlbandet av folliklar. Några dagar senare fick jag utslag på äl-test, denna äl konstaterades senare med blodprov.
    Så jag och min sambo försöker själva ett tag till, men ska vända oss till gyn senare om det inte tar sig och få pergo utskrivet.

Just nu väntar jag på och ser om det tänker dyka upp nån äl. Testar med äl-test.

Lycka till tjejer!

• Iskristall
    Anonym skrev 2014-08-28 06:12:28 följande:

Så knasigt det blev

Det var ju jag som skrev inlägget ovan till dig TessanTess Men låter som ni har en bra plan framför er!

Alltså jag står ju som inloggad, varför blir jag anonym när jag skriver, så retsamt!

/Iskristall
  • Iskristall

Åh stort grattis lantlivet! Jag väntar på äl i helgen/ början på nästa vecka. Det är tredje kuren jag är inne på nu. Jag är nu rädd för att jag ska ha stopp eller förträngningar i äggledarna för att det inte vill ta sig. Jag har pcos.

• Iskristall
    el-o skrev 2015-01-03 13:30:42 följande:

Jag ska precis avsluta min tredje kur med Letrozol .

Men läser att många äter pregotime istället.

Är det någon som har ätit Letrozol?

Jag äter. Äter precis nu min 4:e kur.
  • Iskristall

Tabletterna fungerar i kroppen på lite olika sätt men utgången ska bli den samma alltså ägglossning

En bra film om letrozole vs Pergo

El-o: Jag påverkas inte alls av tabletterna. Får äl på dag 15-16 på en tablett i 5 dgr.
    Har du biverkningar?

• Iskristall

El-o: Finnar har jag ändå pga min pcos, så det är inget jag märker nån skillnad med

Jag håller tummarna för dig att det är äggblåsor på gång!!

Själv är jag på min 4:e tablett idag. Hoppas på en bra äl och plus i slutet på januari. Jag är lite rädd att jag ska ha stopp i mina äggledare och därför inte blir gravid nu när äntligen äl kommer med hjälp av tabletterna...

• Iskristall

Ztarduzt: Läste ditt inlägg här ovanför. Har du kollat ditt blodsocker? Ett symtom på diabetes är ju att man är törstig.

• Iskristall
    MissMarti skrev 2015-01-21 12:50:19 följande:

Ja detta va inte direkt de jag ville vad med om nu... O hur kan hon säga så att ja kanske är gravid trots blödningar? Gå o ge falska förhoppningar... Är tillräckligt jobbigt detta ändå...

Är de nån mer än jag som faktiskt mår dåligt över att ha ett pat äggstockar som inte samarbetar? Vissa stunder tänker ja inte ens på de men nu idag är en sån dag där ja egentligen bara vill gråta

Här är en till som stundtals mår dåligt att jag inte har en kropp som vill fungera normalt. Varför liksom, helt onödigt!
Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?